Jeg har tre styks og de er så dejlige :-). Alle racer har deres sygdomme desværre så du vil ikk kunne finde en hund der ikk kan risikere at lide af noget :-(. Cavalieren kan lide af en hjertefejl, episodic falling syndrom - en af mine har haft et anfald af denne. Hun løb/gik som var hun fuld og faldt. Det gik over efter en time og der har ikk vlret noget siden. De kan også lide af en sygdom i munden, hvilket betyder at de ikk kan åbne munden op - dette kan medicineres, så hunden kan leve uden problemer. Ligeledes findes der en sygdom der bevirker at deres hjerne er for stor og giver hunden evig hovedpine, denne er mig bekendt ikke ret udbredt herhjemme og er mest ved de meget små cavaliere vidst. Udover det finder man ikke en mere hengiven og skøn hund. Mht pelspleje er det minimalt for en langhåret race, mm hunden er neutraliseret. Jeg har to neutraliserede tæver og jøsses de danner megen underuld. Her er en furminator min bedste ven også en tur ved frisøren i ny og næ ;-)Jeg vil klart anbefale du køber fra et sted der kan bevise hjertescanninger og øjenlysninger i generationer tilbage. Pøj pøj :-)
Anmeld