Lidt nyt om Katrine...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. april 2009

Rikke Houmøller Thaarup

D. 30. marts er vi til MR-scanning, da de gerne vil have scannet Katrines ankel, da den bliver ved med at volde problemer. Hævelse, ømhed og nogle underlige blodprøver, som egentlig tyder på gigt.
Da jeg står nede i Netto d. 8. april på Mikkels fødselsdag, for at handle ind til aftensmaden, bliver jeg ringet op fra hospitalet. Jeg har ikke så meget strøm på telefonen.
Det er ortopædkirugen, som har kigget på Katrines MR-scanning. Hun vil bare lige fortælle at de har valgt at indlægge Katrine akut, da MR-scanningen viser en mulig knoglebetændelse i anklen og op i underbenet. Så hun skal ind og have taget en knoglebiopsi og have stærk antibiotika 3 gange daglig intravenøst indtil prøverne er blevet dyrket og de ved hvad det er..
Min telefon gik ud mit i samtalen i Netto. Jeg stod i kø og måtte haste hjem med hjertet oppe i halsen for at få strøm til telefonen og ringe ortopædkirugen op igen.
Jeg måtte simpelthen spørge om de havde udelukket knoglekræft og det havde to MR-scanningslæger bekræftet at det ikke var, men for at være 110% sikre ville de sende en prøve afsted til patologerne. De vil teste for kræft, gigt og bakterier.
Katrine havde lige været med min mor, Mikkel og Jonas i Zoo og var blevet sat af hos hendes far, som hun er ved i denne uge. Ortopædkirugen kunne ikke få fat i hendes far, da han sad til møde på kommunen. Men vi fik fat i ham tilsidst og han kørte med Katrine på hospitalet onsdag for at blive indlagt på ubestemt tid.
Hun blev gjort klar til oparation onsdag og skulle faste fra midnat. Torsdag skulle de lægge en sommerfugl i hånden på hende, så de kan sprøjte antibiotika ind uden at skulle stikke i hende hver gang. Det gik ikke, så de måtte lægge den mens hun var i narkose. Hun blev opereret torsdag morgen. De var meget søde ude på hospitalet. Hun fik en operationsbamse fra trygfonden og den havde navnemærke og hue på. De gav den også plaster på, ligesom katrine fik plaster på. Selv om man næsten er 10 år, er man ikke for stor til sådan noget.
Hun har klaret det utrolig flot og holder humøret rimeligt højt, bortset fra når hun skal have taget blodprøver.. Og hun bliver mindet om at der er ting hun ikke kan komme med til pga. hospitalsophold eller antibiotikaindsprøjtninger.
Igår kunne de godt finde hendes blodårer, men de smuttede fra dem, da de prøvede at stikke. Så de gav ingenting. Det gjorde godt ondt til sidst på trods af trylleplasteret. Så de måtte tage blodprøven i fingeren istedet.

Idag har hun fået lov til at tage hjem, men vi beholder stuen, da det er meget rart at have et sted at være derude, hvis ikke vi tager hjem om natten eller om dagen mellem de gange hun skal have antibiotika.
Som tingene ser ud lige nu, skal hun være på antibiotika i 8-12 uger. Og indtil de har fået svar på prøverne er det intravenøst på hospitalet. Det bliver en sej omgang at skulle derud 3 gange daglig. Og det bliver også sejt for katrine for det er tidligt om morgenen, midt på dagen og sent om aftenen at hun skal have antibiotika. Samtidig kan hun ikke helt støtte på foden og hun kan ikke gå med to krykker fordi hun har sommerfuglen i hånden... Såh!!!
Jeg er meget spændt på hvordan de næste par uger skal gå og hvad vi får at vide....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2009

karina1980

det lyder godt nok voldsomt, men hvor er hun altså tapper hende katrine, håber godt nok snart at hun er igennem alt det her og kan få en normal hverdag igen,

synes godt nok det har været en lang og sej tur for jer alle indtil nu

Anmeld

10. april 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Det har stået på siden først i oktober måned, så det er lidt over ½ år nu....
Og det er rigtig sejt... ikke på den gode måde.
Lige nu gruer jeg for hvordan vi får hverdagen og arbejdsliv til at hænge sammen med 3 hospitalsbesøg dagligt og jeg gruer for svaret på prøverne. Viser det sig at det er en virus eller at de ikke kan finde ud af hvad det er, så er vi lige vidt.
Viser det sig det er kræft, så har vi en endnu længere og endnu sejere kamp foran os...
Er det bakterier, tja.. så kan vi håbe på at det er overstået om et års tid. Men så er der lige den hage ved det, at alt det her kan lukke katrines vækstzone i ankel/ben, så hendes ben kan stoppe med at vokse og så er vi på den igen. For snakker vi i værste tilfælde benforlængelse og diverse hjælpemidler.

Så det er rigtig sejt.

Anmeld

10. april 2009

Fines mor

Kære Rikke

Kan du ikke få orlov til at passe sygt barn??? Der er da noget indenfor staten.

Jeg håber i snart finder ud af hvad der er galt med hende, det er da ikke til at holde ud.

God bedring.

Anmeld

10. april 2009

Rikke Houmøller Thaarup

jo måske.. men der er også lige de økonomiske forhold.

Anmeld

10. april 2009

Fines mor

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

jo måske.. men der er også lige de økonomiske forhold.

Ja dem er man nød til at tage med... Men men men.. få lige tjek på det.
Hvad med nogle forsikringer, har i ikke nogle som evt. kunne dække tabt arb. fortjenste ved sygt barn?
Altså hos os ved jeg, at de strækker sig meget langt med at give løn under barn syg, så mon ikke også det kunne være sådan hos jer?

Anmeld

10. april 2009

Rikke Houmøller Thaarup

indtil nu har jeg fået frit lejde til undersøgelser og hospitalsindlæggelser, men det er mere min samvittighed overfor mine kollegaer...
Ved godt at Katrine er vigtigst og det er også der jeg er 110%, men det nager mig da stadigvæk at de andre på arbejdet ikke kan regne med mig.

regner med at jeg tager 3 barn syg og 1 feriedag i uge 16.. Så kan vi bedre håndtere at skulle frem og tilbage til hospital, skole, børnehave og i tilfælde af at vi får minimun søvn fordi hun har ondt.

Anmeld

10. april 2009

Fines mor

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

indtil nu har jeg fået frit lejde til undersøgelser og hospitalsindlæggelser, men det er mere min samvittighed overfor mine kollegaer...
Ved godt at Katrine er vigtigst og det er også der jeg er 110%, men det nager mig da stadigvæk at de andre på arbejdet ikke kan regne med mig.

regner med at jeg tager 3 barn syg og 1 feriedag i uge 16.. Så kan vi bedre håndtere at skulle frem og tilbage til hospital, skole, børnehave og i tilfælde af at vi får minimun søvn fordi hun har ondt.

Du skal ikke tænke på dine kollegaer, de er helt sikkert klar over hvor galt det er. Hvis du var min kollega fik du hellere en blomst, end en negativ tanke om jeg selv skulle lave lidt mere :-)
Så .. tænk ikke mere på det, men tænk på at du skal være der for din datter pt.

Pøj pøj

Anmeld

10. april 2009

Susan1978

Hold da ellers op Rikke.. sikke en omgang.. men for pokker hvor er det godt der langt om længe sker noget!

og ja jeg skal da lige love for hun er tapper den lille kathrine..

og jeg vil også give Helle ret, det er ikke dine kollegaer der skal være alfa her, det er absolut kathrine og det forstår de også. DET skal de.

stort

Anmeld

11. april 2009

lene

puha sikke en omgang, stakkels Kathrine, håber de snart finder ud af hvad der galt, så hun kan fået det godt igen og ja hun er sej
knus lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.