Hvor meget sover jeres ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2012

Jonatansmor

MortilCilas skriver:

Hvad tid kommer jeres unger i seng, og hvad tid står de op?

Cilas blev 1 år i Januar, og efter vi har rykket tiden, kommer han i seng kl 20.00 Men sover mange gange først 20.30 - 21.00 også står han op igen kl 6.00 og han sover knapt 2 timer dagligt Før tiden blev rykket kom han i seng kl 19.00 da han var helt kvæstet, og stod op kl 6.00 - 6.30 og sov mindst 3 timer dagligt til middag.

Også kom jeg til at tænke på hvad tid andre børn på hans alder kommer i seng og hvad tid de står op?!

I hverdagene er vi heldige hvis vi har ham oppe til kl 19. Der står han op 06.00 cirka.

I weekenderne kan vi få lov til at nyde hans selskab til ved en 20 tiden, ofte står han stadig op kl 6 (Tak fordøjelsessyetem) men sommetider får vi lov til at sove til 07.30

Middagslure ved dp er 2½ time, hvis vi har været på oplevelser i weekenderne sover han også 2½ time, ellers er det 1½.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

MortilCilas

Jonatansmor skriver:

I hverdagene er vi heldige hvis vi har ham oppe til kl 19. Der står han op 06.00 cirka.

I weekenderne kan vi få lov til at nyde hans selskab til ved en 20 tiden, ofte står han stadig op kl 6 (Tak fordøjelsessyetem) men sommetider får vi lov til at sove til 07.30

Middagslure ved dp er 2½ time, hvis vi har været på oplevelser i weekenderne sover han også 2½ time, ellers er det 1½.

Så han sover lidt mere end Cilas, men ikke meget.

Anmeld

13. april 2012

Pige2009

MortilCilas skriver:

Mmh det er da underligt. Men han er ikke træt

Nogle børn har måske bare ikke brug for mere søvn?

Anmeld

13. april 2012

birthee

Vores datter (12½ mdr) sover fra 19 til et sted mellem 6-7.30... Alt efter hvor mæt hun har været når hun er blevet lagt... Har fundet ud af at det ikke går hun er for meget fyldt i maven, så er der uro om natten.... Vi har lige været igennem en periode hvor hun har sovet meget uroligt, men det er så overstået igen... Jeg tænker lidt om han når at blive overtræt, og derfor bruger så lang tid på at falde i søvn? Det var nemlig tilfælder med vores søn, da han var lille....

Anmeld

13. april 2012

Krussedulle

MortilCilas skriver:

Jeg forstod

Ja okay, i DP sover de kun middag ikke?

Det tror jeg.. Eller, hun spurgte om han sov formiddag, og det plejer han jo .. Hun ville vist gerne putte ham til en formiddagslur, men jeg tror ikke at han behøver den mere ... Han er den yngste hun har lige pt

Anmeld

13. april 2012

Worldwide

Tuller en 15 mdr og bliver lagt i seng mellem 19.30 og 20.30, hun sover gerne til 8-9 stykker hvis vi ikke vækker hende og 1½-2timer til middag/eftermiddag. 

Hun har næsten altid sovet 12-14 timer om natten, men derimod sovet 1-2 igennem dagen. 

Vi ligger hende ind og siger godnat, nogen aftner render vi mange gange og ligger hende ned igen andre sover hun ved første godnat.

Vi har altid lyttet til hende med hensyn til hvornår hun har været træt nok til at sove og ikke overtræt. Da hun var mindre faldt hun gerne i søvn ved 18-19 tiden og tog den til en 8 tiden næste morgen. 

Anmeld

14. april 2012

MortilCilas

Baagøe skriver:

Nogle børn har måske bare ikke brug for mere søvn?

Nej nok ikke

Anmeld

14. april 2012

MortilCilas

birthee skriver:

Vores datter (12½ mdr) sover fra 19 til et sted mellem 6-7.30... Alt efter hvor mæt hun har været når hun er blevet lagt... Har fundet ud af at det ikke går hun er for meget fyldt i maven, så er der uro om natten.... Vi har lige været igennem en periode hvor hun har sovet meget uroligt, men det er så overstået igen... Jeg tænker lidt om han når at blive overtræt, og derfor bruger så lang tid på at falde i søvn? Det var nemlig tilfælder med vores søn, da han var lille....

Han viser ingen tegn på træthed, og hvis jeg ligger ham tidligere så kan jeg bruge en masse tid med gråd, snak og pludre.

Anmeld

14. april 2012

MortilCilas

Worldwide skriver:

Tuller en 15 mdr og bliver lagt i seng mellem 19.30 og 20.30, hun sover gerne til 8-9 stykker hvis vi ikke vækker hende og 1½-2timer til middag/eftermiddag. 

Hun har næsten altid sovet 12-14 timer om natten, men derimod sovet 1-2 igennem dagen. 

Vi ligger hende ind og siger godnat, nogen aftner render vi mange gange og ligger hende ned igen andre sover hun ved første godnat.

Vi har altid lyttet til hende med hensyn til hvornår hun har været træt nok til at sove og ikke overtræt. Da hun var mindre faldt hun gerne i søvn ved 18-19 tiden og tog den til en 8 tiden næste morgen. 

Der er jeg som dig, de skal helst ikek ligges for sent, og fx idag har Cilas næsten intet sovet til middag og er smidt i seng her kl 19 da han var meget træt. Men  det er ikke tit at han kan sove nu. Og er så spændt på om han er frisk kl 4 i morgen tidlig

Anmeld

15. april 2012

Sitrani

MortilCilas skriver:

Hvad tid kommer jeres unger i seng, og hvad tid står de op?

Cilas blev 1 år i Januar, og efter vi har rykket tiden, kommer han i seng kl 20.00 Men sover mange gange først 20.30 - 21.00 også står han op igen kl 6.00 og han sover knapt 2 timer dagligt Før tiden blev rykket kom han i seng kl 19.00 da han var helt kvæstet, og stod op kl 6.00 - 6.30 og sov mindst 3 timer dagligt til middag.

Også kom jeg til at tænke på hvad tid andre børn på hans alder kommer i seng og hvad tid de står op?!

Min datter har længe sovet sådan her: I seng kl. 19.30 og op igen mellem kl. 6 og kl. 6.30... Hun sover ca. 1½-2 timer hver lur, to gange om dagen, formiddag og eftermiddag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.