Hvem putter hjemme hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2012

Musen5

Det gør jeg.

Liv på 9 får et kys på kinden og hvis hun vil ha det putter jeg da gerne dynen over hende.

Benjamin og Gabriel på hhv 4 og 2 har være meget påvirket af hvordan mit og deres fars forhold er (Vi hader hinanden som pesten, jeg og ungerne ønsker ham død og vi slås pt i retten). Prøver selvfølgelig at undgå de ved og hører for meget, men når de er v deres far er han ikk personen der holder kæft for børnenes skyld.
De elsker min nye kæreste over alt på jorden og kalder ham far, men som det er lige pt er det kun mor der dutter. Nye far må gerne hjælpe med nattøj og tandbørstning osv, men de er morsyge.

Leah er kun 9 mdr og bliver stadig ammet og derefter putter jeg hende, da hun oxo er usandsynlig morsyg.

Så hjemme hos os forgår det sådan her.

Jeg går ind og putter Leah kl 19. imens kommer drengene i nattøj og får børstet tænder af far (min kæreste). De finder natvand og lægger sig under dynen og putter sammen med far. Når Leah sover kommer jeg ind og overtager. kl 19.30-20.

Liv får så lov til at sidde og læse inde i stuen eller hygge lidt og når klokken er 21 tripper hun stille og roligt i seng.

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Sara.

Jeg puttede altid Lærke i starten... først pga. amning, og så senere fordi det fungere godt.... så ryddede far lidt op imens.

Men det har lidt givet bagslag.. for nu vil hun til alle tider helst puttes af mig.... putning og far hænger bare ikke sammen, selvom hun elsker sin far højt! hun er 4½ nu.

Så med vores dreng Nor skiftes vi ofte til at putte, sådan han bliver vandt til at vi begge gør det... Han er lige blevet 2.

Og Lærke er vi ved at lære, at far også skal putte hende nogle gange...

Anmeld

13. april 2012

MomInTheMaking

Janni. skriver:

Haha! Jeg må altså le.. Man læser jo ofte hvad man gerne vil ikke? Jeg læste overskriften sådan her: Hvem prutter hjemme hos jer?  Ups!!

Men tilbage til din tråd 

Herhjemme putter vi på skift. Lige nu er vi ved at indføre nyt putteritual, da Silas har nægtet nat flasken i 5 dage nu. Det er vildt underligt, men skønt for alle parter. Med flasken faldte han altid i søvn til den, og blev lagt sovende i seng. Nu er vi begyndt at putte ham imens han er vågen. Og yes! Det går rigtig godt. 

Silas er 13 mdr idag. 

Hahaha.. Hvem gør så det? (her hjemme er det vidst mig godt efterfulgt af Penny der VIRKELIG kan slå nogen rigtige mandeprutter)

Det er da dejligt at det går godt med det, jeg har altid ammet og suppleret og da hun begyndte på grød nægtede hun flasken fra dag 1. xD Folk siger altid det bliver nemmere når de får grød.. xD ikke her. haha.. for hun gik fra at få en flaske og sove fra 19.00 til 4-5.00 hvor hun fik flaske og sov videre til kl.8.00 til at få grød/mos og komme i seng kl. 19.00  vågne kl. 24.00 og mellem 4-5.. xD sådan noget modermælk er altså bare ikke lige så mættende.  øv bøv.

Men vi er ved at ændre på ritualet herhjemme, da det altid har været mig og så har hun haft en tendens til at falde i søvn ved brystet og det skal hun jo helst vænnes af med... det går ikke heeeeelt så godt. hehe.. hun er i hvert fald utilfreds med det.

Anmeld

13. april 2012

LotteN

Den store er snart 4, men lige siden jeg stoppede med at amme har vi altid kørt skiftevis, så det ikke kun er den ene der duer. og sdan bliver det også når den bette bliver stor

Anmeld

13. april 2012

Maja_4000

Vi skiftes Caroline er næsten 16 måneder

Anmeld

13. april 2012

Janni.

Mom In The Making skriver:

Hahaha.. Hvem gør så det? (her hjemme er det vidst mig godt efterfulgt af Penny der VIRKELIG kan slå nogen rigtige mandeprutter)

Det er da dejligt at det går godt med det, jeg har altid ammet og suppleret og da hun begyndte på grød nægtede hun flasken fra dag 1. xD Folk siger altid det bliver nemmere når de får grød.. xD ikke her. haha.. for hun gik fra at få en flaske og sove fra 19.00 til 4-5.00 hvor hun fik flaske og sov videre til kl.8.00 til at få grød/mos og komme i seng kl. 19.00  vågne kl. 24.00 og mellem 4-5.. xD sådan noget modermælk er altså bare ikke lige så mættende.  øv bøv.

Men vi er ved at ændre på ritualet herhjemme, da det altid har været mig og så har hun haft en tendens til at falde i søvn ved brystet og det skal hun jo helst vænnes af med... det går ikke heeeeelt så godt. hehe.. hun er i hvert fald utilfreds med det.

Altså den bedste, højlydte prutter er nok Silas  Han slår de højeste og heldigvis mindst lugtende, især når vi skal spise aftensmad. Ofte virker det som om han presser dem "frem", både min kæreste og jeg griner højlydt af det, så tror bare han har fundet ud af at det er sjovt.  Rigtig skidt vane, vi har fået givet ham dér.  Heldigvis har han kun gjort det herhjemme ind til videre...

Her giver den ene natmad i form af en potion yoghurt med havregryn (fatter ikke han kan spise det, men pyt, han kan li´ det). Så får han børstet tænder, dryppet øjne (pga en dum øjenbetændelse for tiden grrrr), så hygger vi lige lidt, da han bliver meget oprørt over de dumme dråber. Det er med vold og magt, han får dem.  Det må meget gerne blive mandag så han slipper for dem igen. 

Nå humøret er i top igen, får han skiftet ble og nattøj på. Så overtager den anden, og hygger lidt med ham, så han kommer ned i gear. Efter cirka 15 min kan han ligges i  seng og sover efter kort tid. 

Håber i snart får putningen op at køre, så den bliver hyggelig for alle parter. Det er den bedste afslutning på dagen. 

Anmeld

13. april 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Hej de damer.

vi er ved at lave lidt om på vores putte ritual herhjemme, da det ind til videre kun har været mig der har været inde over der, grundet aften amning osv. så har det bare været det der var mest lige til.

Men kom sådan til at tænke på hvordan i andre gør og hvem der putter.?

Skriv også gerne hvor gamle jeres barn/børn er.

her er det mig som putter. min mand arbejder i butik og har ofte først fri kl 20.
lillebror 1 år bliver puttet først imens storbror 4 år tager nattøj på og finder en natbog vi skal læse.

når lillebror bliver 1,5 vil jeg starte med at læse for ham også. han er nu så træt om aftenat han ikke vil få noget ud af at jeg læser for ham.

tilgengæld læser jeg om eftermiddagen når børnene er hentet en historie for dem begge.

og så bliver der sunget natsang for begge børn.

Anmeld

13. april 2012

bøgelund

Lyder hyggeligt. Går i så bare ud når i har kysset godnat?

yep. og så sover hun. har hun altid gjort. vi har ikke fået givet hende dårlige vaner. hun sover altid, os selvom vi er ude. det er virkelig sjældent hun brokker sig. (når vi er ude, og der ikke er noget hun vil gå glip af) 

Anmeld

13. april 2012

Happiness

Lukas er snart 9 måneder.

Vi skiftes, og har altid gjort det. Hans far ligger ham bare ind, siger godnat og tænder musikuroen.

Jeg læser først en lille historie, og så synger jeg "Elefantens vuggevise", siger godnat og tænder uroen. 

Han falder så i søvn inden uroen har spillet færdigt.

Anmeld

13. april 2012

lycly

Min datter er 9 mdr, og her er det altid mig der putter. Mest fordi jeg gerne vil, og fordi hun godt kan lide at falde i søvn til at man synger for hende, og jeg synger bedst

Men har også overvejet at lade min kæreste komme mere indover, tror dog lige jeg venter til hun er ovre det værste med seperationsangsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.