gravid med chance for et barn med down syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.899 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Anonym trådstarter

jeg har besluttet at få foretaget en  moderkagebiopsi ret tidligt i min graviditet, da min søsters børn har down syndrom, og derfor ved jeg  selv at jeg ikke ville kunne sætte et barn til verden med down syndrom ...

hvor tidligt kan man få lavet sådan en test? og hvor stor er chancen for at tabe barnet ved at få foretaget prøven?

.. gravid i starten i uge 7.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Mutti2B

Øh, hvorfor ikke bare vente og se hvad risikovurderingen siger til NF?

Anmeld

12. april 2012

Gravid2012

Anonym skriver:

jeg har besluttet at få foretaget en  moderkagebiopsi ret tidligt i min graviditet, da min søsters børn har down syndrom, og derfor ved jeg  selv at jeg ikke ville kunne sætte et barn til verden med down syndrom ...

hvor tidligt kan man få lavet sådan en test? og hvor stor er chancen for at tabe barnet ved at få foretaget prøven?

jeg bor i udlandet, og skal ha lavet d. 27 april, hvor jeg vil vaere 13 uger henne... og de har sagt at det er sikkert der ikke sker noget...

spoerg din laege hvornaar de laver den i Dk, da det nok ikke er det samme..

Anmeld

12. april 2012

Mutti2B

1234567890 skriver:

jeg bor i udlandet, og skal ha lavet d. 27 april, hvor jeg vil vaere 13 uger henne... og de har sagt at det er sikkert der ikke sker noget...

Det synes jeg godt nok er modigt af dem at love for alle ved jo at der ved et hvert indgreb er en risiko

Anmeld

12. april 2012

Gravid2012

Mutti2B skriver:

Det synes jeg godt nok er modigt af dem at love for alle ved jo at der ved et hvert indgreb er en risiko

ja haaber inderligt at det er sandt....

Anmeld

12. april 2012

Gravid2012

1234567890 skriver:

...altsaa at der ikke sker noget...

Anmeld

12. april 2012

Rockertand

1234567890 skriver:

Fordele og ulemper
Ved både moderkageprøve og fostervandsprøve er der en risiko på ca. ½-1% for at abortere.

Anmeld

12. april 2012

Mutti2B

1234567890 skriver:

Er det fordi du har fået en dårlig risikovurdering ?

Anmeld

12. april 2012

Linekocemba

Veeeeent til din risiko vurdering ved NF. 

Det er ikke risiko frit med moderkagebiopsi og bestemt ikke spændende at gå igennem! 

Tanker fra  en der har været det igennem og heldigvis venter en sund og rask dreng

Anmeld

12. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Moderkageprøven kan tages, når du er mellem ca. 11 og 16 graviditetsuger, mens fostervandsprøve tages fra 16 uger.

Fordele og ulemper
Ved både moderkageprøve og fostervandsprøve er der en risiko på ca. ½-1% for at abortere.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor du ikke venter på risikovurderingen og tager den derfra - jeg har set både moderkageprøver og fostervandsprøver taget, og det er altså ikke noget jeg nogensinde ville vælge frivilligt uden grund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.