Tegn på depression ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

lio

bullerbassen skriver:

Ok tak for svar , har ingen problemer med at stå op eller komme igennem dagen. Er ikke nedtryk men har mange tanker som til tider over rumpler mig.

Er kronisk smerte patient og i arbejdsprøvning, hvilket gør at en masse tanker kommer frem. Og jeg til tiden føler jeg " knækker " fordi jeg ikke er herre over min situation

Jeg har selv en sygdom som til tider fylder en del, netop fordi jeg ikke selv er herre over tingenes gang. Men jeg har det langt bedre med "kun" min sygdom end med depression som kan fylde enormt meget. (kan komme laaangsoomt snigende...)

Håber du får det bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

DKTiha

De tegn jeg havde var ; angst for at møde nye mennesker, kunne ikke sove om natten og hvis jeg ku så vågnede jeg minimum hver time og vendte og drejede mig. Min lunte var enorm kort da jeg altid følte mig angrebet af andre, også lukkede jeg mig selv inde og fik tanker om at jeg ikke behøvede være her mere for de personer som var en del af mig havde ikke brug for mig .. Jeg fik konstateret moderat depression for nogen måneder siden og begyndte på anti depressive og nu kan jeg allerede mærke god forskel ; går mere op i mig selv og andre, mit humør er gået fra at være sur og nedern til glad og humoristisk* og kan mærke min forelskelse til min kæreste igen det ku jeg nemlig heller ikke før :/ .. Så ja det var de tegn jeg havde ..

Anmeld

12. april 2012

bullerbassen

onsket-om-bebss skriver:

De tegn jeg havde var ; angst for at møde nye mennesker, kunne ikke sove om natten og hvis jeg ku så vågnede jeg minimum hver time og vendte og drejede mig. Min lunte var enorm kort da jeg altid følte mig angrebet af andre, også lukkede jeg mig selv inde og fik tanker om at jeg ikke behøvede være her mere for de personer som var en del af mig havde ikke brug for mig .. Jeg fik konstateret moderat depression for nogen måneder siden og begyndte på anti depressive og nu kan jeg allerede mærke god forskel ; går mere op i mig selv og andre, mit humør er gået fra at være sur og nedern til glad og humoristisk* og kan mærke min forelskelse til min kæreste igen det ku jeg nemlig heller ikke før :/ .. Så ja det var de tegn jeg havde ..

Tak for svar , har besluttet at kontakte lægen i morgen . Så må jeg tage den derfra . Føler ikke selv jeg har en depression .Men nu må vi se

Anmeld

12. april 2012

Nitz - <3 David

bullerbassen skriver:

Nogen der kan fortælle lidt ?? 

Kan selvfølgelig Google det, men vil gerne høre fra nogen med erfaring inden jeg kontakter evt læge.

Mener ikke selv jeg har en depression, men min faglig konsulent bragte det på banen til opfølgning møde i forhold til arbejdsprøvning

jeg havde:

- migrene 2-3 gange om ugen
- søvnløse nætter.. vendte og drejede mig om natten, hvilket selvf. medførte træthed
- hjertebanken
- claustofobiske (svaves) fornemmelse når vi var til fx. koncerter eller steder med mange mennester.
- dårlig tålmodighed, og let at "tænde", blev hurtigt irreteret og sur på folk..
- angst for andres reaktioner.. var altid bange for hvordan folk ville reagere overfor ting jeg gjorde/sagde osv..

jeg kom på et kursus min kommune sende sygemeldte på (for folk med stress/depression/angst osv.. hvor man får hjælp til at komme på ret køl igen. bla. med motion, afspending, samtaler osv.. og det hjalp mig rigtig godt.. ærger mig bare over det ikke blev opdaget før.. gir ihvertfald 4-6 mdr før jeg gik til lægen..

Anmeld

12. april 2012

bullerbassen

Nitz - <3 David skriver:

jeg havde:

- migrene 2-3 gange om ugen
- søvnløse nætter.. vendte og drejede mig om natten, hvilket selvf. medførte træthed
- hjertebanken
- claustofobiske (svaves) fornemmelse når vi var til fx. koncerter eller steder med mange mennester.
- dårlig tålmodighed, og let at "tænde", blev hurtigt irreteret og sur på folk..
- angst for andres reaktioner.. var altid bange for hvordan folk ville reagere overfor ting jeg gjorde/sagde osv..

jeg kom på et kursus min kommune sende sygemeldte på (for folk med stress/depression/angst osv.. hvor man får hjælp til at komme på ret køl igen. bla. med motion, afspending, samtaler osv.. og det hjalp mig rigtig godt.. ærger mig bare over det ikke blev opdaget før.. gir ihvertfald 4-6 mdr før jeg gik til lægen..

Tak for svar  Kan se der er mange forskellige symptomer .

Der er hvis ikke 2 ens tilfælde

Anmeld

13. april 2012

Nitz - <3 David

bullerbassen skriver:

Tak for svar  Kan se der er mange forskellige symptomer .

Der er hvis ikke 2 ens tilfælde

Nej det er meget forskelligt hvilke symptomer man har.. Hvorfor mente de at du skulle tjekket for det?
Man kan som regel ikke selv se at der er noget galt.. de første symptomer kan kun ses af ens omgangs kreds.. små ændringer som de bemærker.. Som man ikke selv ligger mærke til. Så de fleste "opdager" det ret sent.. Desværre

Anmeld

13. april 2012

bullerbassen

Nitz - <3 David skriver:

Nej det er meget forskelligt hvilke symptomer man har.. Hvorfor mente de at du skulle tjekket for det?
Man kan som regel ikke selv se at der er noget galt.. de første symptomer kan kun ses af ens omgangs kreds.. små ændringer som de bemærker.. Som man ikke selv ligger mærke til. Så de fleste "opdager" det ret sent.. Desværre

Var til opfølgnings møde angående den arbejdsprøvning jeg er i , og da de spurgte hvordan det gik , svarede jeg at det var hårdt .Og at jeg syntes det er stort pres der ligger på en ( det og være i systemet ) og at det føles som jeg kunne bryde sammen en gang imellem .Så begynder min faglig konsulent at nævne depression og behandling. Dette er en person jeg kun har mødt til møder .Har snakket efterfølgende med min mand ( som også var til mødet ) han mener bestemt ikke jeg har en depression . Og snakkede i telefon med en god ven herinde fra , hun mente det heller ikke .Er ikke nedtryk og har ikke svært ved at overskue min hverdag . Ingen forandringer , jo altså dem mine smerter giver mig .Jeg syntes det er hårdt at stå i den situation jeg står i , hvor hele min fremtid på arbejdsmarkedet skal afgøres . Jeg havde en forventning hvor det skulle ende henne , men ser ud til det ikke går som jeg havde håbet . Det er hårdt ( hvilket var det jeg gav udtryk for ) min skæbne ligger i andre folks hænder uden jeg har den mindste indflydelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.