Tegn på depression ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.719 visninger
26 svar
0 synes godt om
12. april 2012

bullerbassen

Nogen der kan fortælle lidt ?? 

Kan selvfølgelig Google det, men vil gerne høre fra nogen med erfaring inden jeg kontakter evt læge.

Mener ikke selv jeg har en depression, men min faglig konsulent bragte det på banen til opfølgning møde i forhold til arbejdsprøvning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

wamse

bullerbassen skriver:

Kan selvfølgelig Google det, men vil gerne høre fra nogen med erfaring inden jeg kontakter evt læge.

Mener ikke selv jeg har en depression, men min faglig konsulent bragte det på banen til opfølgning møde i forhold til arbejdsprøvning

Mine tegn var, at jeg havde meget svært ved at være sammen med andre mennesker. Jeg sank ned i et hul, og jeg havde meget svært ved at sove om natten. Jeg havde mange tanker om at dø, og at alt ville blive bedre for andre, hvis jeg ikke var her mere. Jeg havde svært ved at overskue ret meget. Mine tanker var generelt meget destruktive.

Anmeld

12. april 2012

aarhusmor

Hvis ikke du mener du har en depression, så tror jeg ikke på at du har det.!!!!!!

men ja hvordan føles det. Det føles som om man ikke kan overkomme nogen ting overhovedet. Hovedet står bare af! Hjemmet flyder, make up er ligegyldigt. Man har brug for at sove meget.

Er det en svær depression, så planlægger man tit selvmord. hvor i mod med en moderat depression, så tænker man bare at det var lettere ikke at leve, men man har heller ikke lyst til at dø

Anmeld

12. april 2012

2721

Hej søde. Hvis du har lyst til at snakke kan jeg ringe når charlie sover. Men med vores snakke ville jeg sige nej. Skriver senere

Anmeld

12. april 2012

B&J

jeg kan kun svare på min kærestes vejne men ned hvordan han havde det..

han kunne ikke sove

holde sig meget til sig selv. (lukker sig inde)

kunne ikke overskue noget som helst, en lille ting som at bære skræld ud er meget svært han vil gerne men får det ikke gjord.

man er ked af det

tænker på at dø

nogle bliver sure

men ja der er mange forskellige tegn

det kan også være man bare lige skal have en psykolog til hjælp fordi der er en masse man ikke kan rumme inde i hovede lige som mig

Anmeld

12. april 2012

bullerbassen

wamse skriver:

Mine tegn var, at jeg havde meget svært ved at være sammen med andre mennesker. Jeg sank ned i et hul, og jeg havde meget svært ved at sove om natten. Jeg havde mange tanker om at dø, og at alt ville blive bedre for andre, hvis jeg ikke var her mere. Jeg havde svært ved at overskue ret meget. Mine tanker var generelt meget destruktive.

Tak for svar - føler ikke selv jeg har en depression , jeg syntes det er svært lige nu . Er i arbejdsprøvning pga kroniske smerter og har derfor en masse tanker der flyver rundt .Klarer min hver dag uden problemer udover mine smerter og følgerne deraf

Anmeld

12. april 2012

lio

I mit tilfælde (for ca. 4-5 år siden)

Følte ingen overskud, bare det at stå op var virkelig hårdt og havde ingen "lyst" til at starte en ny dag.

Trak mig meget fra det sociale, da jeg jo var meget trist og ked.

Havde skyldfølelse og dårlig samvittighed. (uden årsag)

Det var de mest gennemtrængende ting jeg husker om det.

Anmeld

12. april 2012

bullerbassen

Puslingen skriver:

Hej søde. Hvis du har lyst til at snakke kan jeg ringe når charlie sover. Men med vores snakke ville jeg sige nej. Skriver senere

Tak søde mener bestemt heller i selv jeg har en depression og blev ski gal . Ja det er hårdt lige nu men tænker tror da pokker .Sidder oppe på sygehuset - skal til møde angående Tobias .. Vi kan lige snakkes ved :-)

Anmeld

12. april 2012

delimus

bullerbassen skriver:

Puha, er heldigvis nogle år tilbage. 
Men lyt til dig selv og hellere tage til lægen og snakke og få lavet den lille test, end du kommer for langt ud inden du får hjælp

Jeg kunne ikke sove om natten. Jeg var lysvågen og lå og planlagde og planlagde alt det jeg skulle nå. Jeg kunne bare ikke overskue at få meget af det ført ud i livet og kom længere og længere ned.

Havde mange negative tanker om mig selv og bebrejdede mig selv ALT hvad der gik galt.

Håber du kan bruge det til noget.

Held og lykke 

Anmeld

12. april 2012

bullerbassen

aarhusmor skriver:

Hvis ikke du mener du har en depression, så tror jeg ikke på at du har det.!!!!!!

men ja hvordan føles det. Det føles som om man ikke kan overkomme nogen ting overhovedet. Hovedet står bare af! Hjemmet flyder, make up er ligegyldigt. Man har brug for at sove meget.

Er det en svær depression, så planlægger man tit selvmord. hvor i mod med en moderat depression, så tænker man bare at det var lettere ikke at leve, men man har heller ikke lyst til at dø

Mener ikke selv jeg har en depression og må sige jeg blev godt gal i skalden på hende.

Jeg syntes det er svært lige nu , er i arbejdsprøvning nr 2 efter knap et års sygemelding pga kroniske smerte. Og må sande at jeg syntes det er rigtig hårdt , da min krop ikke vil som jeg vil..

Ved det er en proces jeg skal igennem som ikke sker natten over.

Har ingen problemer med at overskue min hverdag og ungerne ( udover når smerterne tar over ) passer børn og hus

Men ja sproseccen med at være sygemeldt og kronisk smerte patient er hård.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.