Guud da havde jeg da helt svedt ud.. :-)
Chokolademuffins (ca. 12 store/24 små)
250 g mel 1 tsk natron 225 g sukker 50 g kakao 1 tsk vanillesukker -------------------------------------------------- 1 1/4 dl mælk 1 dl smeltet margarine 2 1/2 dl youghurt naturel 1 æg 75-100 g hakket chokolade
Tænd ovnen på 200, gradbland de tørre ingredienser sammen i en skål
Bland de våde ingredienser i en skål, og vend dem i de tørre ingredienser sammen med 2/3 af det hakkede chokolade.
Kom dejen i muffinsforme og drys med resten af chokoladen
Bages i 13-15 min
Hindbær muffins:
550 g. hvedemel
4 tsk bagepulver
350 g. sukker
2 æg
3 tsk. vanillesukker
4 dl. mælk (jeg bruger kærnemælk gør dem svampede og gir en god smag)
200 g. smeltet smør
1/3 tsk salt
300 g frosne hindbær (ca. en pose)
det tørre blandes i det våde. tid sidste blandes de hårdt frosne hindbær i og blandes hurtigt så de forbliver hele. Bages ved 200 g. til de er færdige ca. 15 min.
Seven minuts frosting:
1 1/2 cups sukker 2 spsk glukose sirup eller alm. lys sirup 6 pas. æggehvider 1 tsk vanilie ekstrakt eller vanilie sukker.
æggehviderne piskes stive. sukker og sirup koges til 230 grader og piskes i.
MEN MEN MEN. Jeg lavede overstående opskrift og den var rigtig god, men jeg synes faktisk det fungere lige så godt hvis ikke bedre med alm. flødebolle skum, det er prøvede jeg lige i går, de kan også smides i ovnen efter man har frostet og så blir overfladen også marengs. Der slipper man få at koge....
Frosting
pisk æggehvider stive, tilsæt sukker til den bliver tilpas stiv, og tilsæt lidt vanilie, jeg vejede ikke sukkeret puttede bare til den var som jeg synes den skulle være..
Holder fint formen når man froster.
Anmeld