flytte sammen med kæresten, kontanthjælp osv.. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

morethanperfect

Princesspigen skriver:

hvor kan man undersøge den slaks henne ?

Puh det ved jeg ikke .. Men det er skam rigtigt .. Og hvis du er på kontanthjælp , har du ret til at oplyse kommunen om det , da du jo skal ha barsel osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Princesspigen

morethanperfect skriver:

Puh det ved jeg ikke .. Men det er skam rigtigt .. Og hvis du er på kontanthjælp , har du ret til at oplyse kommunen om det , da du jo skal ha barsel osv..

men fortæller jeg dem det nu, og de skal se min vanre journal så kan de jo se jeg har vidst det længe...

Anmeld

11. april 2012

morethanperfect

Princesspigen skriver:

men fortæller jeg dem det nu, og de skal se min vanre journal så kan de jo se jeg har vidst det længe...

Nej de skal ikke se den .. Det skulle min kommune i hvert fald ikke .. Du skal bare gå ned og sige at du er gravid i 13 uge og så hvornår du har termin .. Så får du også nogle penge fra den mdr. du ikke har fået de ekstra penge ..

Anmeld

11. april 2012

morethanperfect

Princesspigen skriver:

jeg fandt satsen.. den hedder: uge udeboende gravid efter de 12 uger får: 10.335 kr før skat..

nu betaler jeg skat der hedder: 3.681     37% af   2.979....

kan nogle af jer så se eller regne ud hvad jeg så får udbetalt hvis det er ?

Du får lidt over 7000 udbetalt om mdr..  Når du har født stiger den igen til 9400

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

morethanperfect skriver:

Nej de skal ikke se den .. Det skulle min kommune i hvert fald ikke .. Du skal bare gå ned og sige at du er gravid i 13 uge og så hvornår du har termin .. Så får du også nogle penge fra den mdr. du ikke har fået de ekstra penge ..

det kunne være værd at overveje det ihværtifal...

Anmeld

11. april 2012

morethanperfect

Princesspigen skriver:

det kunne være værd at overveje det ihværtifal...

Det ville da i hvert fald hjælpe på økonomien

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

morethanperfect skriver:

Du får lidt over 7000 udbetalt om mdr..  Når du har født stiger den igen til 9400

arrr okay takker

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

morethanperfect skriver:

Det ville da i hvert fald hjælpe på økonomien

lige precis..

Anmeld

11. april 2012

Madam Blå

Princesspigen skriver:

planen har hele tiden været at så snart jeg havde afsluttet tingene med jobcentret som jeg har igang nu så sku jeg flytte ned til ham..

men tignene er jo ikke afsluttet og nu er jeg bare på vente position og aner ikke hvor længe jeg skal det..

skal jo starte forfra i den nye kommune så..

Hvis jeg var dig, så vile jeg gå ned på kommunen og tale med din sagsbehandler.

Hvis du er i en praktikordning, så skal den jo gerne fortsætte i din nye kommune. Men da du nu er gravid, kan det godt ske, at det ikke er muligt at fortsætte din praktikordning. I hvert fald ikke før du er færdig på barsel.

Men tal med sin sagsbehandler Hun kan helt sikkert hjælpe dig

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

Madam Blå skriver:

Hvis jeg var dig, så vile jeg gå ned på kommunen og tale med din sagsbehandler.

Hvis du er i en praktikordning, så skal den jo gerne fortsætte i din nye kommune. Men da du nu er gravid, kan det godt ske, at det ikke er muligt at fortsætte din praktikordning. I hvert fald ikke før du er færdig på barsel.

Men tal med sin sagsbehandler Hun kan helt sikkert hjælpe dig

jeg har en mentor tilknyttet lige pt, så jeg tror jeg skal vende den med ham og så sammen med ham gå ned på kommunen og tage den med dem..  evt få den støtte jeg kan nu og her og så inden en 2-3 måneder eller sådan så flytte ned til kæresten.. så vi os når at blive klar til baby kommer i huset..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.