flytte sammen med kæresten, kontanthjælp osv.. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.257 visninger
31 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Princesspigen

hejsa alle i dejlige mennesker..

som nogle her inde ved så er jeg en pige på 22 år, har en kæreste på 30 år og sammen venter vi barn den 12/10-12..

jeg er idag 13+5 og døjer med en masse kvalme så jeg næsten hverken spiser eller drikker..

kæresten og jeg bor vær for sig..

sagen er den at jeg bor i hundige hvor jeg er på kontanthjælp på 3½ år nu, kæresten bor i et lejet hus som han er ved at sætte i stand så jeg og den lille kan flytte ind..

her i hundige har jeg kæmpet i en del år for at komme i praktik, få styr på min rygskade og få et okay liv.. ville gerne ud i flexjob(kan ikke klare mere med ryggen) og få en bedere indtægt..

min sidste praktik stoppede for en 2-3 uger siden og nu skal jeg så vente på at få en ny praktik plads..

min kommune ved IKKE at jeg er gravid og tænker os jeg nok ikke får en fast ansættelse hvis de får det af vide..

men jo længere jeg venter på praktikken, jo længere går der før chancen for fastansættelse er der og jo mere tydelig vil maven blive(man kan intet se endnu) og chancerne blive mindre tænker jeg..

lige pt ser det os økonomisk skidt ud for mig da der er kommet en masse uventede regninger..

jeg syndes livet er ret så surt lige pt og overvejer kræftigt at droppe det hele, rykke telt pløkkerne op og flytte ind i huset med kæresten.. alle mine udgifter på nær telefon og afbetaling på et lån, ville forsvinde og give mig mere økonomisk frihed.. desuden ville jeg ikke være så alene som jeg er her hjemme, da kæresten jo kommer hjem i huset hver dag og vi så kunne ses..

jeg ved ikke om kan kan komme med gode råd, ideer eller andet, og er ked af det blev lidt langt men syndes det var nødvendigt, håber ikke jeg skræmmer folk væk  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Madam Blå

Princesspigen skriver:

som nogle her inde ved så er jeg en pige på 22 år, har en kæreste på 30 år og sammen venter vi barn den 12/10-12..

jeg er idag 13+5 og døjer med en masse kvalme så jeg næsten hverken spiser eller drikker..

sagen er den at jeg bor i hundige hvor jeg er på kontanthjælp på 3½ år nu, kæresten bor i et lejet hus som han er ved at sætte i stand så jeg og den lille kan flytte ind..

her i hundige har jeg kæmpet i en del år for at komme i praktik, få styr på min rygskade og få et okay liv.. ville gerne ud i flexjob(kan ikke klare mere med ryggen) og få en bedere indtægt..

min sidste praktik stoppede for en 2-3 uger siden og nu skal jeg så vente på at få en ny praktik plads..

min kommune ved IKKE at jeg er gravid og tænker os jeg nok ikke får en fast ansættelse hvis de får det af vide..

men jo længere jeg venter på praktikken, jo længere går der før chancen for fastansættelse er der og jo mere tydelig vil maven blive(man kan intet se endnu) og chancerne blive mindre tænker jeg..

lige pt ser det os økonomisk skidt ud for mig da der er kommet en masse uventede regninger..

jeg syndes livet er ret så surt lige pt og overvejer kræftigt at droppe det hele, rykke telt pløkkerne op og flytte ind i huset med kæresten.. alle mine udgifter på nær telefon og afbetaling på et lån, ville forsvinde og give mig mere økonomisk frihed.. desuden ville jeg ikke være så alene som jeg er her hjemme, da kæresten jo kommer hjem i huset hver dag og vi så kunne ses..

jeg ved ikke om kan kan komme med gode råd, ideer eller andet, og er ked af det blev lidt langt men syndes det var nødvendigt, håber ikke jeg skræmmer folk væk  

Jeg tror at du har pligt til at fortælle kommunen, at du er gravid. Når du er under 25, og er mere end 12 uger henne stiger du en sats i din KH. Måske det hjælper lidt?

Anmeld

11. april 2012

FrkZier

Princesspigen skriver:

hvis det alligvel er planen i skal flytte ind på et tidspunkt, tror jeg at jeg havde valgt 'bare' at flytte nu, og så få en tilværesle op og køre det nye sted

Anmeld

11. april 2012

morethanperfect

Madam Blå skriver:

Jeg tror at du har pligt til at fortælle kommunen, at du er gravid. Når du er under 25, og er mere end 12 uger henne stiger du en sats i din KH. Måske det hjælper lidt?

Kontanthjælpen stiger ca 2000 kr. Efter 12 graviditetsuge ..

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

Madam Blå skriver:

jeg troede ikke det ville stige før man føder ? ? ?

er der evt et sted en side det kan undersøges på ? ?

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

FrkZier skriver:

hvis det alligvel er planen i skal flytte ind på et tidspunkt, tror jeg at jeg havde valgt 'bare' at flytte nu, og så få en tilværesle op og køre det nye sted

vi SKAL flytte sammen inden fødslen..  det er ihværtifal planen

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

morethanperfect skriver:

Kontanthjælpen stiger ca 2000 kr. Efter 12 graviditetsuge ..

hvor kan man undersøge den slaks henne ?

Anmeld

11. april 2012

Madam Blå

Princesspigen skriver:

jeg troede ikke det ville stige før man føder ? ? ?

er der evt et sted en side det kan undersøges på ? ?

Hvis du googler din kommune og så kontanhjælpssats. Så skulle du kunne finde det.
Men jeg ved, at KH stiger efter 12. graviditetsuge. Så det er bare om at få afleveret en kopi af din vandrejournal til din kommune.

Kontanthjælpen stiger til den sats, som man får som ikke-forsørger over 25.

Men mht at flytte sammen - hvorfor gør i det ikke bare nu?

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

Madam Blå skriver:

Hvis du googler din kommune og så kontanhjælpssats. Så skulle du kunne finde det.
Men jeg ved, at KH stiger efter 12. graviditetsuge. Så det er bare om at få afleveret en kopi af din vandrejournal til din kommune.

Kontanthjælpen stiger til den sats, som man får som ikke-forsørger over 25.

Men mht at flytte sammen - hvorfor gør i det ikke bare nu?

planen har hele tiden været at så snart jeg havde afsluttet tingene med jobcentret som jeg har igang nu så sku jeg flytte ned til ham..

men tignene er jo ikke afsluttet og nu er jeg bare på vente position og aner ikke hvor længe jeg skal det..

skal jo starte forfra i den nye kommune så..

Anmeld

11. april 2012

Princesspigen

jeg fandt satsen.. den hedder: uge udeboende gravid efter de 12 uger får: 10.335 kr før skat..

nu betaler jeg skat der hedder: 3.681     37% af   2.979....

kan nogle af jer så se eller regne ud hvad jeg så får udbetalt hvis det er ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.