Jeg stoppede med at ryge for efterhånden 2 år siden, det var før jeg blev gravid. Jeg mener at man skal gøre det for sig selv, og ikke andre, hvis det skal holde. Nu du er gravid har du jo en ekstra go grund, men man skal gøre det af egen vilje. min mand prøvede forgæves at få mig til at stoppe, men jeg tror egentlig bare det fik mig til at ryge mere.
Du skal forstå hvorfor du ryger.
Jeg gik igang med bogen Altid ikke ryger, der virkelig gav mig forståelsen af hvor hjernevasket man som ryger egentlig er. Jeg elskede hver eneste cigaret jeg tog, den smagte mig egentlig også godt, jeg længtes efter en smøg, og kunne ikke gå hus til bil-bil til indkøb uden at tænde en. Jeg elskede det virkeligt, hyggen, selvskabet, smagen, ja bare det at ryge. Hvad der præcis gjorte at jeg ønskede at stoppe, ved jeg faktisk ikke, men begyndte at får ondt, og derved tror jeg lysten kom, om satidig tænkte jeg fanme kan jeg da.
Bogen gav mig forståelsen af hvorfor man egentlig ryger, og nej det er ikke fordi man kan lide det- det er afhændighed. Små nikotin narkomaner der skal have sin dope. Tager man tyggegummi, bliver fest ryger, eller ryger kun 2 om dagen, vil man for altid holde monsteret i live, og ved du hvad- du vil få det endnu mere dårlig og mere trang til at ryge. En kold tyrker det virker, og du bliver så fandens stolt bagefter, det giver din rygrad et hak op
Jeg tog en kold tyrker efter at have læst lidt over halvdelen af bogen, havde et halv pakke cigaretter tilbage, som jeg smed ud. Op af dagen fik jeg tanken om at tage en af disse smøger i skraldespanden, de lå jo trodsalt i indpakning- istedet valgt jeg at hælde vand i skraldespanden, så de ihvertfald ikke kune ryges mere. Jeg har ikke ræøget siden, og har nydt hvert øjeblik, af min tid som ikke ryger.
Tro på du kan- og du vil gøre det. pøj pøj med det, og tillykke med de lykkelige omstændigheder.
Fra en glad eks. ryger