Rygestop..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

babyone

Jeg stoppede med at ryge for efterhånden 2 år siden, det var før jeg blev gravid. Jeg mener at man skal gøre det for sig selv, og ikke andre, hvis det skal holde. Nu du er gravid har du jo en ekstra go grund, men man skal gøre det af egen vilje. min mand prøvede forgæves at få mig til at stoppe, men jeg tror egentlig bare det fik mig til at ryge mere.

Du skal forstå hvorfor du ryger.

Jeg gik igang med bogen Altid ikke ryger, der virkelig gav mig forståelsen af hvor hjernevasket man som ryger egentlig er. Jeg elskede hver eneste cigaret jeg tog, den smagte mig egentlig også godt, jeg længtes efter en smøg, og kunne ikke gå hus til bil-bil til indkøb uden at tænde en. Jeg elskede det virkeligt, hyggen, selvskabet, smagen, ja bare det at ryge. Hvad der præcis gjorte at jeg ønskede at stoppe, ved jeg faktisk ikke, men begyndte at får ondt, og derved tror jeg lysten kom, om satidig tænkte jeg fanme kan jeg da.

Bogen gav mig forståelsen af hvorfor man egentlig ryger, og nej det er ikke fordi man kan lide det- det er afhændighed. Små nikotin narkomaner der skal have sin dope. Tager man tyggegummi, bliver fest ryger, eller ryger kun 2 om dagen, vil man for altid holde monsteret i live, og ved du hvad- du vil få det endnu mere dårlig og mere trang til at ryge. En kold tyrker det virker, og du bliver så fandens stolt bagefter, det giver din rygrad et hak op

Jeg tog en kold tyrker efter at have læst lidt over halvdelen af bogen, havde et halv pakke cigaretter tilbage, som jeg smed ud. Op af dagen fik jeg tanken om at tage en af disse smøger i skraldespanden, de lå jo trodsalt i indpakning- istedet valgt jeg at hælde vand i skraldespanden, så de ihvertfald ikke kune ryges mere. Jeg har ikke ræøget siden, og har nydt hvert øjeblik, af min tid som ikke ryger.

Tro på du kan- og du vil gøre det. pøj pøj med det, og tillykke med de lykkelige omstændigheder.

Fra en glad eks. ryger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Timse

Silas&Mille skriver:

Jeg var også ryger inden jeg blev gravid.

Jeg har ikke røget en smøg siden den dag jeg stod med to streger i hånden.

Så mit råd: en kold tyrker

Ved godt det ikke er alle der bare kan gøre det på den måde, men min motivation og det der holdte mig fra at ryge var tanken om at det ikke længere kun var mig selv det gik ud over, men også den lille inde i maven.

Det samme her

Anmeld

12. april 2012

Tulley

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid havde jeg ca 5 cigaretter tilbage i pakken dem røg jeg og derefter var det bare kold tyrker for mig. Det var da lidt hårdt, specielt når jeg var sammen med venner der røg. Men ellers var det ikke svært.

Tror det hjalp lidt at manden heller ikke ryger. Min søn er nu snart 5 mdr og har kun røget når jeg har værettil drukfest. Men slet ikke i samme omfang som før.

Ved godt det ikke er så meget et råd, men lige fortælle dig om min oplevelse, måske det kunne hjælpe lidt.

Anmeld

12. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

jeg er endelig blevet gravid, og jeg vil så gerne stoppe med at ryge...

nogen der har nogle gode råd?

der er rygestop bøger

der er lyd "cder"

der er kurser

nigotin produkter

men vigtigst af alt er at DU har viljen til det

held og lykke

Anmeld

12. april 2012

Darling<3

Anonym skriver:

Du skal kun stoppe med at ryge fordi du vil - ikke fordi andre forlanger det af dig!!

Jeg stoppede med at ryge i 6 uger men er desværre faldet i igen - er 28 uger henne , jeg bliver spurgt hver dag om hvornår jeg stopper og det gør det kun sværere at se en ende på min rygning

Anmeld

12. april 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Hvis du ikke er 100 % fast besluttet så sker det ALDRIG..

Gør det for baby.. Ja der er børn der bliver født uden synlige skade eller noget selvom de er ryger baby'er, men skal dit barn være et chance barn ??

Tænk skrækkelige tanker og Google en masse.. Så forsvinger trængen kan jeg lige love for 

Var ryger i 13 år og stoppede da jeg blev gravid.. MIT BARN VAR MERE VÆRD END RØG.. 

Anmeld

12. april 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Jeg stoppede med det samme jeg fik 2 streger

Jeg synes det er mega egoistisk at ryge når man er gravid

Det der har hjulpet mig mest når jeg har haft lyst det er, at jeg forestiller mig at det er det samme, som at holde en cigaret over en babys mund, og tvinge den til at ryge... Det ville du jo aldrig gøre vel ?

Det er jo i princippet det man gør, for baby får jo alle de samme giftstoffer som du, når du ryger

Anmeld

12. april 2012

MorDk

Nu er jeg IKKE-ryger og har aldrig røget...

Men jeg sys du skal tage en kold tyrker... Tænk på dit barn! 

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle de fantastiske svar !!!  i har helt sikkert givet mig blod på tanden til at stoppe FOR MIN EGEN OG BABYS skyld

fra nu af står den på kold tyrker, for det lyder godnok til det er den eneste mulighed der virker

Anmeld

12. april 2012

LR85

Anonym skriver:

Må sige: stop nu du har en positiv test. Altså som i bare, stop. 

Da jeg testede gravid, gik jeg ud og røg en smøg og så har jeg ikke rørt det siden. 

Ved ikke, jeg synes bare ikke det var et spørgsmål da jeg blev gravid. Stoppede bare. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.