Rygestop..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.683 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. april 2012

Anonym trådstarter

jeg er endelig blevet gravid, og jeg vil så gerne stoppe med at ryge...

nogen der har nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

4kløver

Har du ikke fået tilbud hjælp af din jm. Jeg fik det med nåle (kan ikke lige huske hvad det hedder)

Anmeld

10. april 2012

TrineMine86

Anonym skriver:

da jeg blev gravid røg jeg ca en pakke cigaretter om dagen - og havde gjort det i ca 8 år..

da jeg havde været ved læge og fik bekræftet min graviditet, der smed jeg min pakke cigaretter ud - det var hårdt, men jeg klarede det og har nu været røgfri i 15 måneder

jeg brugte lidt nikotin tyggegummi de første par uger, men kunne ikke rigtig lide det - så jeg erstattede det med alm. tyggegummi, så havde man noget i munden og det virkede for mig

pøj pøj med det

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

da jeg blev gravid røg jeg ca en pakke cigaretter om dagen - og havde gjort det i ca 8 år..

da jeg havde været ved læge og fik bekræftet min graviditet, der smed jeg min pakke cigaretter ud - det var hårdt, men jeg klarede det og har nu været røgfri i 15 måneder

jeg brugte lidt nikotin tyggegummi de første par uger, men kunne ikke rigtig lide det - så jeg erstattede det med alm. tyggegummi, så havde man noget i munden og det virkede for mig

pøj pøj med det

måske jeg spørger dumt.... men må man godt bruge nikotinpræparater når man er gravid ??

for tror godt det kunne hjælpe mig lidt..

Anmeld

10. april 2012

TrineMine86

Anonym skriver:

måske jeg spørger dumt.... men må man godt bruge nikotinpræparater når man er gravid ??

for tror godt det kunne hjælpe mig lidt..

selvfølgelig er det bedst ikke at bruge - men jeg tænker at hvis det er det der skal til for at få stoppet, så er det da meget bedre end rygning, der er jo også nikotin i rygning, men også flere 1000 farlige stoffer, og i nikotinprodukterne undgår du jo tjære og alle de andre skadelig ting..

men som sagt jeg brugte det i en 10 dage ca - men tag en snak med jm eller læge - de vil gøre alt for at hjælpe dig

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Har du ikke fået tilbud hjælp af din jm. Jeg fik det med nåle (kan ikke lige huske hvad det hedder)

Nej har kun lige fået de tbekræftet ved lægen så det hele er meget nyt for mig men tror godt jeg ved hva det er du mener... det var self. en mulighed tak for dit svar

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

selvfølgelig er det bedst ikke at bruge - men jeg tænker at hvis det er det der skal til for at få stoppet, så er det da meget bedre end rygning, der er jo også nikotin i rygning, men også flere 1000 farlige stoffer, og i nikotinprodukterne undgår du jo tjære og alle de andre skadelig ting..

men som sagt jeg brugte det i en 10 dage ca - men tag en snak med jm eller læge - de vil gøre alt for at hjælpe dig

super det må jeg lige kigge på så tak for dit svar

Anmeld

10. april 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Jeg var også ryger inden jeg blev gravid.

Jeg har ikke røget en smøg siden den dag jeg stod med to streger i hånden.

Så mit råd: en kold tyrker

Ved godt det ikke er alle der bare kan gøre det på den måde, men min motivation og det der holdte mig fra at ryge var tanken om at det ikke længere kun var mig selv det gik ud over, men også den lille inde i maven.

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Jeg var også ryger inden jeg blev gravid.

Jeg har ikke røget en smøg siden den dag jeg stod med to streger i hånden.

Så mit råd: en kold tyrker

Ved godt det ikke er alle der bare kan gøre det på den måde, men min motivation og det der holdte mig fra at ryge var tanken om at det ikke længere kun var mig selv det gik ud over, men også den lille inde i maven.

Se det var lige som jeg havde troet jeg kunne gøre... så snart de 2 streger var der... pyyh.. det er en uge siden jeg så de 2 streger nu.. og har da også sat det ned.. meget endda, og så tænkte jeg okay, så snart lægen har sagt den er god nok, så holder jeg... men den der koldtyrker... den er svær at sluge...

hvor pokker blev min rygrad af !!!!!

Anmeld

10. april 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Se det var lige som jeg havde troet jeg kunne gøre... så snart de 2 streger var der... pyyh.. det er en uge siden jeg så de 2 streger nu.. og har da også sat det ned.. meget endda, og så tænkte jeg okay, så snart lægen har sagt den er god nok, så holder jeg... men den der koldtyrker... den er svær at sluge...

hvor pokker blev min rygrad af !!!!!

Det er lykkedes mig at holde det gennem begge mine graviditeter. Har ikke røget siden den 9. maj 2010.

Men hold da op hvor jeg savner det.
Jeg savner det så meget at jeg overvejer at blive selskabsryger

Det ved jeg nemlig at jeg godt kan holde, da jeg har gjort det før. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.