Rejse alene til syden med to små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2012

MariaJ

PT skriver:

Sikke et spændende sted at bo, men ret øde, kan jeg tænke mig?

Jo, her er en lille by med 2000 indbyggere, og det er det . Men det har virkelig sin egen charme, og vi er rigtig glade for at bo her. Ville dog gerne bytte stroppeturen med fly og hele børneekviperingen ud med lidt kortere afstande, når man skal på familiebesøg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nemesis skriver:

Ja har været alene afsted. :-)

Nu er din den mindste jo også stadig en baby..selv til sommer og der skal jo soves en del til middag..de tider er så der man kan plaske med den store.

Jeg har bare haft klapvognen med ved poolen og sådan en ekstra skygge ting jeg satte på.

Så har jeg brugt uv badetøj så jeg har været sikker på de har været beskyttet nok.

:-) Sisse

Nå ja, selvfølgelig kan man tage klapvognen med til poolen - havde jeg ikke lige tænkt på

Dine erfaringer giver mig absolut mere mod på det, tak

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Camulla skriver:

Jeg tager hatten af hvis du gør det! Vi var på Tenerife sidste år, min mand, min store søn og jeg - jeg var gravid med den mindste) og jeg synes flyveturen var hård. Han var 2 år og 9 måneder på det tidpunkt... Og vi var 2 voksne om 1 barn... Så jeg ville ikke gøre det. Men respekt til dig, hvis du kan oveskue det, jeg kunne ikke...  

Min datter er vant til at flyve, og hun synes kun det er sjovt.

Det længste, jeg har fløjet med hende alene, var til Algeriet, men der var hun også kun 5 mdr gammel.

Så det er ikke selve flyveturen, jeg "frygter", men mere tiden dernede, hvor man jo ikke har nogen, til lige at tage dem 5 min, mens man selv skal noget - ikke at jeg har det herhjemme heller

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Ariel skriver:

Jeg sidder med de sammeovervejelser som dig... Dog har jeg kun et barn.

Men jeg vil gerne sydpå til sommer, mormor og morfar har sagt vi gerne må tage med dem, de er altid i Tyrkiet midt/slut sept. men hvis jeg skal begynde at læse igen, ved jeg ikke om muligheden er der der.

Jeg er dog ikke selv så rejsevant, så jeg bliver dog også en smule nervøs ved tanken om, at skal afsted med min datter alene

Men jeg kom til at tænke på, om en rejseseng ikke kan udgør det for en kravlegård, altså nede ved poolen??

Jeg har aldrig brugt en kravlegård, så jeg ved ikke, om en seng kan bruges

Det er også selve opholdet, jeg "frygter" lidt. Jeg har aldrig rejst alene med min datter uden at skulle mødes med nogen/besøge nogen i den anden ende, så jeg ved ikke helt, hvordan det kommer til at blive.

Dog skrev Becks om de klubber, de har på mange steder, hvor børnene kan komme ud og opleve noget sammen med guiderne, og det synes jeg, lyder som en rigtig god ting. Så er hun heller ikke så bundet af, at Adam skal have sovet til middag eller lignende, inden vi kan gøre noget.

Lad mig vide, hvad du bestemmer dig for, - det er altid skønt med nogle tips og gode råd/erfaringer

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Becks skriver:

Jeg kommer også til at være alene med mit barn/børn når jeg får nogen (Skal insemineres med donor)

Så jeg vil stå i samme situation som dig

Selv tak, måske Star Tours er lidt dyrere end andre, men jeg elsker den service de har og de tilbud de har..

Så er du jo også forberedt på, at det er dig, der står med det hele, og kan planlægge derefter.

Jeg havde ikke ligefrem planlagt at blive enlig mor til to, men helt ærligt så foretrækker jeg dette, fremfor at være sammen med en mand, der ikke gavner mit liv

Anmeld

8. april 2012

Becks

PT skriver:

Så er du jo også forberedt på, at det er dig, der står med det hele, og kan planlægge derefter.

Jeg havde ikke ligefrem planlagt at blive enlig mor til to, men helt ærligt så foretrækker jeg dette, fremfor at være sammen med en mand, der ikke gavner mit liv

Ja, det kan jeg godt forstå, så er det også bedre at være alene

Glæder mig til og høre om rejsen, selvom der er længe til..

Anmeld

1. maj 2012

BABYPIGEnr4

PT skriver:

Jeg vil gerne afsted i slutningen af august, så der er den lille 6 mdr.

Heldigvis sover han allerede nu godt om natten (han vågner selvfølgelig et par gange og bliver ammet, men falder så i søvn igen)

Tak for svar - aircondition er et absolut must

Det lyder godt omkring 6 mdr. alderen, så begynder barnet også at være mere fokuseret på omgivelserne og oplever mere sammen med sin mor

Venligst Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.