Rejse alene til syden med to små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2012

Becks

PT skriver:

Hej.

Jeg har lige brug for at høre jeres mening.

Jeg er alenemor til en pige på 2,5 år og en dreng på 7 uger.

Jeg ville gerne sydpå til sommer (sammen med børnene naturligvis ).

Det bliver kun os tre - ingen veninder eller andre, der kan komme med.

Ville I gøre det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg er vant til at rejse meget, og det samme er min datter.

Jeg skal på lørdag flyve til England med dem begge for første gang, og vi kommer til at have fløjet derover et par gange inden en evt ferie, men det er jo en anden oplevelse, da flyveturen for det første er kortere, og jeg har venner derovre, så vi skal ikke være helt alene i en uge.

Råd modtages gerne, tak

Hejsa

Nu ved jeg ikke hvor til Grækenland I vil rejse hen.. Men hvis I tager til Rhodos, vil jeg gerne anbefale Hotel Cactus

Jeg var der for 8 år siden med min nevø på dengang 5 år.. Hotellet ligger lige ned til stranden, og der er børnepool..

Ved børnepoolen er der liggestole også, så du kan sørge for at få 2 stole der.. Hvis din søn er vågen, tænker jeg din datter måske godt kan være i børnepoolen, hvis hun har vinger på?

Jeg synes det er fedt du gør det, når jeg får børn vil jeg også komme til at rejse en del.. Jeg rejser i forevejen meget, og vil gerne fortsætte med det selvom jeg er enlig mor..

Hvis du vælger at rejse med Star Tours, har de jo i højsæsonen klubber for børn i alle aldre, i din datters tilfælde hvis hun når at blive 3 år, så er der Bamseklubben.. Der vil være Danske, Norske og Svenske guider, som tager børnene med, enten ind i deres hemmelige hule, til lege osv. Guiderne har forældrenes nummer, så de ringer hvis barnet savner forældrene eller hvis der selvfølgelig skulle ske noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

Nemesis

PT skriver:

Hvor stor aldersforskel er der på dine, og hvornår rejste du første gang, hvis jeg må spørge?

Godt at høre, jeg ikke er den eneste, det kan få sådan en tosset ide at tage afsted alene

Hvad har du gjort med det at bade i poolen feks? Jeg vil ikke have det godt med, at lade Sabrina bade alene, men Adam kan jo heller ikke være alene

Er der andre steder, du har fundet det lidt problematisk?

Jeg sætter pris på, at du deler ud af dine erfaringer og tager hatten af for, at du skal alene til Thailand. Det, synes jeg, er flot og modigt gjort

Med små børn vågner vi tidligt så pollen har vi været i inden de fleste andre har spist morgenmad. vi har taget børnepooolen hvor den mindste kan bunde og selv gå :-)

Jonas var 21 mdr da vi tog til Californien, så har vi været i sydfrankrig et par gange, hvor vi har badet ved stranden med livredder. vi lægger os gerne tæt på dem og tæt på vandkanten så jeg kan være med uden at skulle være lige ved siden af.

sidste år var jonas så 4 og Sara 15 mdr da vi var i indonesien og bla. på Bali.

Der havde han badevinger på og var i poolen under opsyn mens jeg sad med Sara og ellers var vi sammen i poolen./børnepoolen.

Der er 3 år mellem mine :-)

Spørg endelig løs.

:-) Sisse

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
MariaJ skriver:

Vi  bor på Svalbard, som hører til Norge. Vi har fire timer med fly til Oslo inklusiv et skift i Tromsø og derefter forbindelser til Danmark. I vinterhalvåret er forbindelserne sådan at vi altid er nødt til at have en overnatning enten i København eller Oslo.

Sikke et spændende sted at bo, men ret øde, kan jeg tænke mig?

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
BABYPIGEnr4 skriver:

Hatten af for hvis du orker det Personligt ville jeg skulle have ro til rytme med den yngste mht. amning, sove mm.

Hvis jeg skulle afsted ville jeg sørge for der var aircondition. Du skal også være opmærksom på at den lille måske skal have ekstra vædske i form af kogt koldt vand. Nu ved jeg ikke hvornår du skal afsted, men jeg ville synes det var rarest at barnet var 5-6 mdr. så det også kan sove lidt længere om natten og spise lidt grød, så man ikke er så afhængig af at skulle have fred til amning.

Jeg ønsker dig en super ferie

KH Helle

Jeg vil gerne afsted i slutningen af august, så der er den lille 6 mdr.

Heldigvis sover han allerede nu godt om natten (han vågner selvfølgelig et par gange og bliver ammet, men falder så i søvn igen)

Tak for svar - aircondition er et absolut must

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Becks skriver:

Hejsa

Nu ved jeg ikke hvor til Grækenland I vil rejse hen.. Men hvis I tager til Rhodos, vil jeg gerne anbefale Hotel Cactus

Jeg var der for 8 år siden med min nevø på dengang 5 år.. Hotellet ligger lige ned til stranden, og der er børnepool..

Ved børnepoolen er der liggestole også, så du kan sørge for at få 2 stole der.. Hvis din søn er vågen, tænker jeg din datter måske godt kan være i børnepoolen, hvis hun har vinger på?

Jeg synes det er fedt du gør det, når jeg får børn vil jeg også komme til at rejse en del.. Jeg rejser i forevejen meget, og vil gerne fortsætte med det selvom jeg er enlig mor..

Hvis du vælger at rejse med Star Tours, har de jo i højsæsonen klubber for børn i alle aldre, i din datters tilfælde hvis hun når at blive 3 år, så er der Bamseklubben.. Der vil være Danske, Norske og Svenske guider, som tager børnene med, enten ind i deres hemmelige hule, til lege osv. Guiderne har forældrenes nummer, så de ringer hvis barnet savner forældrene eller hvis der selvfølgelig skulle ske noget..

Jeg har aldrig tænkt, at jeg skulle stoppe med at rejse pga børn, men det var mere det, at de begge var så små, og at jeg jo er helt alene afsted med dem.

Jeg var dog lige inde og kigge på de forskellige steder, og både i Grækenland og Tyrkiet har de børneklubber, hvor de tager børnene med til aktiviteter - tusinde tak for fiffet , så blev det lige pludselig lidt mere overskueligt

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Nemesis skriver:

Med små børn vågner vi tidligt så pollen har vi været i inden de fleste andre har spist morgenmad. vi har taget børnepooolen hvor den mindste kan bunde og selv gå :-)

Jonas var 21 mdr da vi tog til Californien, så har vi været i sydfrankrig et par gange, hvor vi har badet ved stranden med livredder. vi lægger os gerne tæt på dem og tæt på vandkanten så jeg kan være med uden at skulle være lige ved siden af.

sidste år var jonas så 4 og Sara 15 mdr da vi var i indonesien og bla. på Bali.

Der havde han badevinger på og var i poolen under opsyn mens jeg sad med Sara og ellers var vi sammen i poolen./børnepoolen.

Der er 3 år mellem mine :-)

Spørg endelig løs.

Har du været alene afsted med dem hver gang?

Det beroliger mig at vide, at det kan lade sig gøre, for jeg vil netop gerne "lære" dem at rejse og se verden

Jeg var inde og kigge på de forskellige charter bureauer, og der er både børnepool og børneklubber mange steder, så den store skulle kunne blive underholdt, selv hvis jeg bliver nødt til at tage en stille dag med den lille. Det er jo rart

Anmeld

8. april 2012

Becks

PT skriver:

Jeg har aldrig tænkt, at jeg skulle stoppe med at rejse pga børn, men det var mere det, at de begge var så små, og at jeg jo er helt alene afsted med dem.

Jeg var dog lige inde og kigge på de forskellige steder, og både i Grækenland og Tyrkiet har de børneklubber, hvor de tager børnene med til aktiviteter - tusinde tak for fiffet , så blev det lige pludselig lidt mere overskueligt

Jeg kommer også til at være alene med mit barn/børn når jeg får nogen (Skal insemineres med donor)

Så jeg vil stå i samme situation som dig

Selv tak, måske Star Tours er lidt dyrere end andre, men jeg elsker den service de har og de tilbud de har..

Anmeld

8. april 2012

Nemesis

PT skriver:

Har du været alene afsted med dem hver gang?

Det beroliger mig at vide, at det kan lade sig gøre, for jeg vil netop gerne "lære" dem at rejse og se verden

Jeg var inde og kigge på de forskellige charter bureauer, og der er både børnepool og børneklubber mange steder, så den store skulle kunne blive underholdt, selv hvis jeg bliver nødt til at tage en stille dag med den lille. Det er jo rart

Ja har været alene afsted. :-)

Nu er din den mindste jo også stadig en baby..selv til sommer og der skal jo soves en del til middag..de tider er så der man kan plaske med den store.

Jeg har bare haft klapvognen med ved poolen og sådan en ekstra skygge ting jeg satte på.

Så har jeg brugt uv badetøj så jeg har været sikker på de har været beskyttet nok.

Anmeld

8. april 2012

Camulla

PT skriver:

Hej.

Jeg skal på lørdag flyve til England med dem begge for første gang, og vi kommer til at have fløjet derover et par gange inden en evt ferie, men det er jo en anden oplevelse, da flyveturen for det første er kortere, og jeg har venner derovre, så vi skal ikke være helt alene i en uge.

Råd modtages gerne, tak

Jeg tager hatten af hvis du gør det! Vi var på Tenerife sidste år, min mand, min store søn og jeg - jeg var gravid med den mindste) og jeg synes flyveturen var hård. Han var 2 år og 9 måneder på det tidpunkt... Og vi var 2 voksne om 1 barn... Så jeg ville ikke gøre det. Men respekt til dig, hvis du kan oveskue det, jeg kunne ikke...  

Anmeld

8. april 2012

Klumpe-dumpe

PT skriver:

Hej.

Råd modtages gerne, tak

Jeg sidder med de sammeovervejelser som dig... Dog har jeg kun et barn.

Men jeg vil gerne sydpå til sommer, mormor og morfar har sagt vi gerne må tage med dem, de er altid i Tyrkiet midt/slut sept. men hvis jeg skal begynde at læse igen, ved jeg ikke om muligheden er der der.

Jeg er dog ikke selv så rejsevant, så jeg bliver dog også en smule nervøs ved tanken om, at skal afsted med min datter alene

Men jeg kom til at tænke på, om en rejseseng ikke kan udgør det for en kravlegård, altså nede ved poolen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.