Rejse alene til syden med to små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.150 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Hej.

Jeg har lige brug for at høre jeres mening.

Jeg er alenemor til en pige på 2,5 år og en dreng på 7 uger.

Jeg ville gerne sydpå til sommer (sammen med børnene naturligvis ).

Det bliver kun os tre - ingen veninder eller andre, der kan komme med.

Ville I gøre det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg er vant til at rejse meget, og det samme er min datter.

Jeg skal på lørdag flyve til England med dem begge for første gang, og vi kommer til at have fløjet derover et par gange inden en evt ferie, men det er jo en anden oplevelse, da flyveturen for det første er kortere, og jeg har venner derovre, så vi skal ikke være helt alene i en uge.

Råd modtages gerne, tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

M (:

PT skriver:

Hej.

Jeg skal på lørdag flyve til England med dem begge for første gang, og vi kommer til at have fløjet derover et par gange inden en evt ferie, men det er jo en anden oplevelse, da flyveturen for det første er kortere, og jeg har venner derovre, så vi skal ikke være helt alene i en uge.

Råd modtages gerne, tak

Hvis du er vant til at rejse - og derudover er vant til at være alene med dine to børn, ser jeg ingen grund til ikke at tage afsted.. Det er jo næsten "hverdag" bare et fremmed sted..

Anmeld

8. april 2012

Nemesis

Ja jeg har altid rejst alene med mine børn..nu er der 3 stk. Det er helt anderledes at være afsted..man finder en anden rytme og der har været alenetid med den ene når den anden har sovet.

Jeg har oplevet utrolig stor hjælpsomhed når omgivelserne opdager man er afsted alene.

Jeg ville gøre det! Skal selv afsted til thailand på tirsdag med de to mindste.

:-) Sisse

Anmeld

8. april 2012

MariaJ

Hvorfor ikke, hvis du har lyst til det og mod på det :-)

Jeg har rejst meget alene med min datter på snart to. Vi bor i udlandet og skal på lange flyture bare for at besøge familien, og det er ikke altid det passer at hele familien kan komme afsted sammen. Nu venter vi nummer to, og jeg regner også med at jeg på sigt kommer til at rejse en del alene med begge børn.  Jeg har først termin i maj, så i år har jeg ikke rigtig mod på andet end at besøge familie med begge børnene, men det indebærer altså også flyskift, hotelovernatninger, togrejse osv., så er egentlig næsten mere besværligt end en chartertur sydpå. 

Jeg tror sagtens du kan gøre det, når du er vant til at være alene med dem, men jeg ville nok tænke i nemmest mulige rejserute, måske bo et sted hvor der er mulighed for lidt kontakt til andre voksne o.lign. 

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
M (: skriver:

Hvis du er vant til at rejse - og derudover er vant til at være alene med dine to børn, ser jeg ingen grund til ikke at tage afsted.. Det er jo næsten "hverdag" bare et fremmed sted..

Tak for svar

Jeg tænker dog, at hvis feks Sabrina skal ud og bade i poolen, kan jeg jo ikke bare forlade Adam, hvis han er vågen.

Det er sådanne ting jeg bla tager med i mine overvejelser

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Nemesis skriver:

Ja jeg har altid rejst alene med mine børn..nu er der 3 stk. Det er helt anderledes at være afsted..man finder en anden rytme og der har været alenetid med den ene når den anden har sovet.

Jeg har oplevet utrolig stor hjælpsomhed når omgivelserne opdager man er afsted alene.

Jeg ville gøre det! Skal selv afsted til thailand på tirsdag med de to mindste.

:-) Sisse

Hvor stor aldersforskel er der på dine, og hvornår rejste du første gang, hvis jeg må spørge?

Godt at høre, jeg ikke er den eneste, det kan få sådan en tosset ide at tage afsted alene

Hvad har du gjort med det at bade i poolen feks? Jeg vil ikke have det godt med, at lade Sabrina bade alene, men Adam kan jo heller ikke være alene

Er der andre steder, du har fundet det lidt problematisk?

Jeg sætter pris på, at du deler ud af dine erfaringer og tager hatten af for, at du skal alene til Thailand. Det, synes jeg, er flot og modigt gjort

Anmeld

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
MariaJ skriver:

Hvorfor ikke, hvis du har lyst til det og mod på det :-)

Jeg har rejst meget alene med min datter på snart to. Vi bor i udlandet og skal på lange flyture bare for at besøge familien, og det er ikke altid det passer at hele familien kan komme afsted sammen. Nu venter vi nummer to, og jeg regner også med at jeg på sigt kommer til at rejse en del alene med begge børn.  Jeg har først termin i maj, så i år har jeg ikke rigtig mod på andet end at besøge familie med begge børnene, men det indebærer altså også flyskift, hotelovernatninger, togrejse osv., så er egentlig næsten mere besværligt end en chartertur sydpå. 

Jeg tror sagtens du kan gøre det, når du er vant til at være alene med dem, men jeg ville nok tænke i nemmest mulige rejserute, måske bo et sted hvor der er mulighed for lidt kontakt til andre voksne o.lign. 

Det skulle helt klart blive en børnevenlig charter til Grækenland, havde jeg tænkt, og der skal man heldigvis hverken skifte fly eller det ene eller andet.

Det er mere det, når jeg er dernede, og om det bliver for problematisk at være alene med to så små børn.

Det lyder ellers ikke nemt for jer at skulle besøge familien. Hvor bor I henne, om jeg må spørge?

Anmeld

8. april 2012

BABYPIGEnr4

PT skriver:

Hej.

Råd modtages gerne, tak

Hatten af for hvis du orker det Personligt ville jeg skulle have ro til rytme med den yngste mht. amning, sove mm.

Hvis jeg skulle afsted ville jeg sørge for der var aircondition. Du skal også være opmærksom på at den lille måske skal have ekstra vædske i form af kogt koldt vand. Nu ved jeg ikke hvornår du skal afsted, men jeg ville synes det var rarest at barnet var 5-6 mdr. så det også kan sove lidt længere om natten og spise lidt grød, så man ikke er så afhængig af at skulle have fred til amning.

Jeg ønsker dig en super ferie

KH Helle

Anmeld

8. april 2012

M (:

PT skriver:

Tak for svar

Jeg tænker dog, at hvis feks Sabrina skal ud og bade i poolen, kan jeg jo ikke bare forlade Adam, hvis han er vågen.

Det er sådanne ting jeg bla tager med i mine overvejelser

Ja, det komplicerer selvfølgelig tingene. Men igen, hvis der er børnepool kan i jo godt bade alle tre, eller du kan sidde på kanten med bettemanden - eller hun kan bade, når han sover.. 

Anmeld

8. april 2012

MariaJ

PT skriver:

Det skulle helt klart blive en børnevenlig charter til Grækenland, havde jeg tænkt, og der skal man heldigvis hverken skifte fly eller det ene eller andet.

Det er mere det, når jeg er dernede, og om det bliver for problematisk at være alene med to så små børn.

Det lyder ellers ikke nemt for jer at skulle besøge familien. Hvor bor I henne, om jeg må spørge?

Vi  bor på Svalbard, som hører til Norge. Vi har fire timer med fly til Oslo inklusiv et skift i Tromsø og derefter forbindelser til Danmark. I vinterhalvåret er forbindelserne sådan at vi altid er nødt til at have en overnatning enten i København eller Oslo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.