Jeg ville tage en snak med dem og fortælle dem om din bekymring.
Jeg ville på en forsigtig måde nævne at de måske burde overveje om ikke det bedste ville være at få hunden aflivet inden det en dag går helt galt. Jeg synes ikke at I kan kræve at den SKAL aflives, men måske har de også tænkt tanken selv og det er ikke en nem beslutning at skulle vælge den løsning. Hvis det er en ung hund kan professionel hjælp af en dyreadfærdsterapeut måske også afhjælpe problemet, men det vil kræve at de er indstillet på MEGET træning, da det ikke er sådan lige at ændre en hunds adfærd, når først den har vist tegn på agressivitet.
Derudover ville jeg meget bestemt insistere på at hunden i hvert fald ikke skal være sammen med børn, når den jo tydeligt har vist at være upålidelig overfor især børn.
Løsningen må være at de lukker den inde i et andet rum, hvis I er på besøg hos dem, og at de ikke tager den med til andre ved sammenkomster, hvor der også er børn medmindre at der også her er mulighed for at lukke hunden inde i et andet rum. Hvis ikke dette er muligt må I fortælle at så kan I desværre ikke komme hos dem længere.
Anmeld