når familiens hund bider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.828 visninger
40 svar
0 synes godt om
7. april 2012

Anonym trådstarter

jeg har et problem som jeg virkelig er bekymret for:

min svigerinde og hendes mand, har en hund der er meget upålidelig. første gang vi så tegn på det, var for 1½ år siden (tror jeg) da den snappede ud efter min ene søn. han blev meget bange, og vi tog hjem kort tid efter. til julekomsammen sidste år, var det min bonus søn den pludselig bed, og igår gik det så ud over min datter.

jeg har kun overværet den første gang, mens min mand har været sammen med børnene de andre gange. jeg har flere gange markeret at jeg ikke synes at hunden skal være sammen med børnene, men jeg er i tvivl om hvad jeg helt præcist skal gøre.....

ingen af gangene er børnene kommet til skade,(kun små skræmmer)  men jeg synes stadig at den hund viser så tydeligt tegn på "noget" at jeg slet ikke længere synes mine børn skal være i samme rum som den. jeg har overvejet om jeg skulle gå så langt som at melde det til politiet, men for det første har jeg som skrevet ikke set det igår, og for det andet er det foregået hos min svigerfamilie.

hvad gør man? hvordan ville i reagere? mine børn er ikke specielt bange for hunden, det er mest mig der frygter hvad der kan ske, hvis den hund ikke bliver holdt væk fra børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

DenLykkelige

Jeg ville personligt aldrig tage mine børn med hjem til en hund der kunne være til fare for dem..

Hvis hunden ikke bliver aflivet (hvilket jeg personligt synes den skulle hvis den bider), ville jeg holde mine børn væk fra hunden..

Anmeld

7. april 2012

Anonym trådstarter

DenLykkelige skriver:

Jeg ville personligt aldrig tage mine børn med hjem til en hund der kunne være til fare for dem..

Hvis hunden ikke bliver aflivet (hvilket jeg personligt synes den skulle hvis den bider), ville jeg holde mine børn væk fra hunden..

tro mig, jeg tager heller ikke mine børn med derhen.

har også overvejet at kræve den aflivet, men kan man det med en andens hund?

Anmeld

7. april 2012

Mom2

Jeg ville holde mine børn LANGT VÆK fra den hund!!!

Google "når hunden bider" og tryk på det første link der står nogle rigtig gode informationer inde, som jeg er sikker på vil give dig svaret på hvad du skal gøre!

Men er glad for at hører at der ikke er sket børnene noget!

Anmeld

7. april 2012

Anonym trådstarter

Christina9870 skriver:

Jeg ville holde mine børn LANGT VÆK fra den hund!!!

Google "når hunden bider" og tryk på det første link der står nogle rigtig gode informationer inde, som jeg er sikker på vil give dig svaret på hvad du skal gøre!

Men er glad for at hører at der ikke er sket børnene noget!

var faktisk lige på google.

tror generelt denne hund har store problemer, og umiddelbart kommer det som "lyn fra en klar himmel"

Anmeld

7. april 2012

DenLykkelige

Anonym skriver:

tro mig, jeg tager heller ikke mine børn med derhen.

har også overvejet at kræve den aflivet, men kan man det med en andens hund?

Jeg aner det ikke.. Jeg ved at man kan hvis man går til politiet med direkte "håndgribelige" beviser, såsom åbne sår og hvor man kan se det er en hund der har angrebet..

Og selvfølgelig at man også kan bevise det er den pågældende hund

Hvad siger dem der ejer hunden til at den er aggressiv over for jeres børn??  Det burde da få deres alarmklokker til at ringe.. Bare en lille smule??

Anmeld

7. april 2012

Mom2

Anonym skriver:

var faktisk lige på google.

tror generelt denne hund har store problemer, og umiddelbart kommer det som "lyn fra en klar himmel"

Den lyder som en der burde aflives...

Anmeld

7. april 2012

Anonym trådstarter

DenLykkelige skriver:

Jeg aner det ikke.. Jeg ved at man kan hvis man går til politiet med direkte "håndgribelige" beviser, såsom åbne sår og hvor man kan se det er en hund der har angrebet..

Og selvfølgelig at man også kan bevise det er den pågældende hund

Hvad siger dem der ejer hunden til at den er aggressiv over for jeres børn??  Det burde da få deres alarmklokker til at ringe.. Bare en lille smule??

ja se der er lidt problemet:

de ved godt at hunden er upålidelig, men de mener det er børnene der skal "regne den ud" altså "hold hænderne væk hvis i har noget i dem" "lad være med at lave pludselige bevægelser"

jeg synes jo nok at 2 voksne burde ku kontrollerer deres husdyr, og kan de ikke det, så burde de overveje at lade hunden blive hjemme. jeg har før fortalt dem hvad jeg mener om hunden, og har planer om at skrive, eller ringe til dem igen, og se hvad de mener.

min datter har ingen tydelige mærker som viser at hunden har bidt.

Anmeld

7. april 2012

Anonym trådstarter

Christina9870 skriver:

Den lyder som en der burde aflives...

det har jeg ment længe. måske det var på tide jeg fortalte dem det.

Anmeld

7. april 2012

DenLykkelige

Anonym skriver:

ja se der er lidt problemet:

de ved godt at hunden er upålidelig, men de mener det er børnene der skal "regne den ud" altså "hold hænderne væk hvis i har noget i dem" "lad være med at lave pludselige bevægelser"

jeg synes jo nok at 2 voksne burde ku kontrollerer deres husdyr, og kan de ikke det, så burde de overveje at lade hunden blive hjemme. jeg har før fortalt dem hvad jeg mener om hunden, og har planer om at skrive, eller ringe til dem igen, og se hvad de mener.

min datter har ingen tydelige mærker som viser at hunden har bidt.

Tager de hunden med hjem i JERES hjem?

Ej man kan altså ikke forvente at børn "kan regne en hund ud" !!

"Ingen pludselige bevægelser!" Hvad er det for noget at sige!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.