Kombivogn vs Barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2012

Tona

Amagerpigen82 skriver:

Tak for svar.

Jeg har selv overvejet den løsning. Men det bliver et vinterbarn (termin i november). Bliver det ikke alt for koldt? Sådan en lift er vel ikke ordentligt isoleret?

Jeg fødte i januar sidste år, og det var virkelig koldt der. Jeg valgte bare at bruge barnevognen som vi købte i genbrug de første par måneder, for så snart det så blev plusgrader gik jeg over til klapvogn. Men hvis du gerne ville bruge klapvogn med lift fra start, så kunne du jo evt spørge lægen om det ville være ok? Jeg tror faktisk ikke at det er den store varmeforskel, især ikke hvis man har en Slee-bee eller voksi eller sådan noget som barnet kan ligge i og giver fluenet på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

modesty

Jeg har en Mountain Buggy kombivogn og en Simo barnevogn. Begge købt brugt på dba.dk. Jeg ville ikke undvære hverken den ene eller den anden. Mountain Buggyen er ti gange mere handy, nemmere at komme i butikker med, at manøvrere o.s.v. Barnevognen er bedre til lange traveture.

Det var sådan set meningen at vi kun skulle bruge barnevognen som altanvogn, men fordi jeg bristede meget under fødslen, måtte jeg ikke bære den tunge barnevognsdel til kombivognen, og vi havde valgt en model der var så lille at der ikke kunne være en lift i. Så det var en nødløsning, der viste sig at være rigtig god.

Så jeg vil sige: Køb brugt og få råd til det hele.  

Tip: Køb en barnevogn med alustel og luftdæk. Alustel er lettere og ruster ikke, og luftdæk er også lettere og giver bedre affjedring. Det er meget nemmere at køre en aluvogn med luftdæk end en jernvogn med massive dæk.

Anmeld

7. april 2012

bvk

vi har en brio happy - da vores datter var 0-6 mdr. lå hun i barnevognskassen og nu bliver hun transporteret rundt i klapvognen.

Jeg elskede min kombi - den var super mens jeg var på orlov og f.eks. brio happy er jo en rigtig barnevognskasse - så baby fryser ikke - heller ikke i vinterhalvåret. Jeg synes det er praktisk, at den er nem at have med og det er nemt at shoppe.

Nu hvor min datter er begyndt i dagpleje, har vi købt en gammel barnevogn - jeg synes det er rart, at den er gammel og brugt - for så kan dagplejen bruge den som hun har lyst -jeg slipper for at tænke på og den bliver beskidt, skæv mv.

Men som jeg ser det har kombivognen et minus - når jeg var til efterfødselsgymnastik mv var det et minus ikike at have en rigtig lidt... men det er så det.

men uha jeg elskede min kombi og uha jeg hader at vade rundt med min kæmpe emmaljunga..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.