Kombivogn vs Barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2012

Amagerpigen82

Sirup skriver:

I kan fint lade jeres barn sove i en combivogn. Det er bare ikke noget de vil være med på i vuggestuen/dagplejen, men det er jo slet ikke sikkert, at I skal have en med der.

Og det at I begge er små betyder vel også at i får en lille baby og at den derfor kan ligge i barnevognsdelen i længere tid. Min datter lå i en emmaljunga modial duo barnevognsdel til hun var ca. 13mdr. (hun vejde 3kg ved fødsel, så SÅ lille er hun altså heller ikke)

Altså jeg har en Odder barnevogn, og en Emmaljunga nitro city klapvogn og knuselsker dem. Jeg havde en Emmaljunga mondial duo og den elskede jeg også virkelig højt. Men kombivogn var bare ikke noget for os. Vi bor altså også på landet.

Der vil være en periode, hvor barnevognsdelen er en anelse for lille og klapvognsdelen føles for stor. Det skal man lige gøre op med sig selv.

Jeg har selv haft kigget rigtig meget på stokkes, men der var næsten kun dårlige anmeldelser på den. Plus den har meget lidt plads til varer.

Held og lykke med at finde vej til drømmevognen, i denne dejlige jungle

Hihi... jeg ved ikke om jeg synes det er en dejlig jungle, - mere bare en jungle Men jeg er nok ikke sådan en, der har set frem til at vade rundt med en barnevogn. Jeg glæder mig meget mere til alle de aktiviteter, hvor man er mere aktivt sammen og som udvikler barnet og som ikke 'blot' er transport af bebs

Men ang. sovning i en kombivogn. Ekspedienten sagde, at de ikke er sikre nok, da der ikke er noget, der forhindrer vognen i at vælte. så det er sikkerheden der bekymrer mig (er det det samme der er årsag i vuggestuer/dp?). På forhånd mange tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

Sakris

Sakris skriver:

Vi har en kombivogn fra flip flap. Hun voksede ud af barnevognsdelen da hun var 1 år, og sover derfor enten i klapvognsdelen eller i vores altanbarnevogn. Jeg er rigtig glad for at vi valgte en kombi, og vi havde fuldstændig de samme krav som I har. Den er jo ikke så stor og de drejbare hjul er bare super nemme at styre, især når man skal rundt i butikker og supermarkeder, men bestemt også i toget! 

Så herfra kan jeg bestemt godt anbefale en kombi+ en altanbarnevogn

Vi gav 3600 for vores kombivogn og vi brugte ikke lift. Kun voksipose! (Vi har et decemberbarn!)

Anmeld

6. april 2012

SukkerDronning

Amagerpigen82 skriver:

Hihi... jeg ved ikke om jeg synes det er en dejlig jungle, - mere bare en jungle Men jeg er nok ikke sådan en, der har set frem til at vade rundt med en barnevogn. Jeg glæder mig meget mere til alle de aktiviteter, hvor man er mere aktivt sammen og som udvikler barnet og som ikke 'blot' er transport af bebs

Men ang. sovning i en kombivogn. Ekspedienten sagde, at de ikke er sikre nok, da der ikke er noget, der forhindrer vognen i at vælte. så det er sikkerheden der bekymrer mig (er det det samme der er årsag i vuggestuer/dp?). På forhånd mange tak.

Haha ja det kan jeg egentlig godt forstå. Nu virker jeg bare som en RIGTIG dårlig mor, der elsker at lufte barnevognen.. NÅRH JA! også babyen hehe ej bare pis..

Altså det kan jeg på ingen måde forstå at ekspedienten siger. For en emmanjunga kombi (kender ikke de andre mærker), står da mindst lige så godt fast som en barnevogn. Har du prøvet at skubbe til en fra siden i babysam og så skubbe til en barnevogn? Den har jo også en bremse

Jeg havde på et tidspunkt en gammel retro oddervogn (Ja! Jeg har en barnevogns fetich) og dens bremse var da ikke halvt så god som kombien.. Det undre mig virkelig meget, at den ikke skulle være lige så sikker..

Anmeld

6. april 2012

Amagerpigen82

Sirup skriver:

Haha ja det kan jeg egentlig godt forstå. Nu virker jeg bare som en RIGTIG dårlig mor, der elsker at lufte barnevognen.. NÅRH JA! også babyen hehe ej bare pis..

Altså det kan jeg på ingen måde forstå at ekspedienten siger. For en emmanjunga kombi (kender ikke de andre mærker), står da mindst lige så godt fast som en barnevogn. Har du prøvet at skubbe til en fra siden i babysam og så skubbe til en barnevogn? Den har jo også en bremse

Jeg havde på et tidspunkt en gammel retro oddervogn (Ja! Jeg har en barnevogns fetich) og dens bremse var da ikke halvt så god som kombien.. Det undre mig virkelig meget, at den ikke skulle være lige så sikker..

Hihi... Det var nu ikke for at hakke på andre... Jeg har bare aldrig haft en stor lyst til at gå rundt med en barnevogn. Men det kan være det ændrer sig når jeg har en lækker lille bebs... Nu må vi se

Ang. bremsen viste hun os det. Det er lidt svært at beskrive men en barnevogn har en fysisk fodbremse man slår ned således at den ikke kan tippe ned mod styret. Det har en kombivogn ikke, - den låser blot hjulene men kan stadig vippes ned mod styret (og kan således vælte den vej). Det virker meget lidt sandsynligt på mig at den rent faktisk kan vælte af det, men det mente hun at den kunne hvis baby moslede rundt og det derfor var fuldstændigt no-go at lade baby sove i en kombivogn...

Men måske vi bare er typiske førstegangsforældre, der ikke aner noget som helst og derfor hopper på hvad som helst ekspedienterne fortæller os

Anmeld

6. april 2012

lycly

Amagerpigen82 skriver:

Årsagen til at jeg er tiltrukket af kombivogne er ikke det økonomiske og heller ikke pga. klapvognsdelen. Men simpelthen fordi jeg synes de er mere handy, fleksible og mindre at gå rundt med...

Men det kan jo godt være at det ikke er den rigtige løsning. Hvor tung er en alm. emaljunga at gå rundt med? de ser super lækre ud men virker bare så klodsede når man skal manøvre rundt...

Det kan jeg godt følge dig i.

Altså selvfølgelig er det klart nemmere med de barnevogne hvor hjulene drejer, men jeg synes ikke en almindelig emmaljunga er tung at køre rundt med, jeg tænker aldrig over det. Det er en vanesag, det andet med de der smarte hjul, er bare en bonus, ikke nødvendigt på nogen måde. En alm. barnevogn er super lækker at gå rundt med

Anmeld

6. april 2012

K&S

Amagerpigen82 skriver:

Hihi... Det var nu ikke for at hakke på andre... Jeg har bare aldrig haft en stor lyst til at gå rundt med en barnevogn. Men det kan være det ændrer sig når jeg har en lækker lille bebs... Nu må vi se

Ang. bremsen viste hun os det. Det er lidt svært at beskrive men en barnevogn har en fysisk fodbremse man slår ned således at den ikke kan tippe ned mod styret. Det har en kombivogn ikke, - den låser blot hjulene men kan stadig vippes ned mod styret (og kan således vælte den vej). Det virker meget lidt sandsynligt på mig at den rent faktisk kan vælte af det, men det mente hun at den kunne hvis baby moslede rundt og det derfor var fuldstændigt no-go at lade baby sove i en kombivogn...

Men måske vi bare er typiske førstegangsforældre, der ikke aner noget som helst og derfor hopper på hvad som helst ekspedienterne fortæller os

Vi har en Emmaljunga Mondial Combi vogn og jeg kan slet ikke forstå ekspedientens udtalelse. Stellet er jo det samme, om du har barnevognsdel eller klapvognsdel monteret - så skulle det jo heller ikke være sikkert at lade barnet sove i barnevognsdelen?

Vi har et rigtig lille mosledyr af en dreng og vi har aldrig oplevet at den skulle være noget nær ved at vælte

Vi har været meget glade for vores combivogn  Anton er 20 måneder nu og vi bruger klapvognsdelen, når vi er ude (også til at sove) og derhjemme har vi en altanvogn

Anmeld

6. april 2012

Rødhætte

LunaLykke skriver:

Jeg har en helt almindelig emmaljunga barnevogn og jeg elsker den Jeg er en af dem der ikke helt forstår det med kombivogne. Synes lynhurtigt at barnet bliver for stort til at ligge i barnevognsdelen, men synes stadig de er for små til at sidde/ligge i klapvogn på det tidspunkt. Kan godt se det smarte i, at man slipper for at investere i klapvogn, men jeg synes bare det er federe at barnet kan ligge i barnevognen meget længere

Helt den samme mening her

Anmeld

6. april 2012

HeidiØ

Amagerpigen82 skriver:

Tak De ser da mega cool ud!

har den rigtig bremse så den ikke kan vælte? Og kender du nogle erfaringer med dem?

Jeg har den der! Vi er skide glade for den... stort liggemål, drejehjul ALT muligt - der er oprettet (som skrevet før) nogle tråde om den herinde, hvor jeg har svaret i dem! Dem kan du læse. Den opfylder umiddelbart alle dine krav

I øvrigt er det suuuuper fedt når mødre kommer oksende med store barnevogne og ikke kan komme igennem smalle proppede gange i fakta.. så kommer man lige der... wupti! .. og mega fede designs!

Anmeld

6. april 2012

SukkerDronning

Amagerpigen82 skriver:

Hehe tror nu bare det er et sundhedstegn, at du glæder dig til at udvikle din kommende baby

Okay, det kan jeg godt se, men nogla af emmaljungas barnevogne har også en klik bremse, så er de jo heller ikke sikre og lige præcis den vogn jeg havde, havde en fysisk fodbremse. Så det var da et skørt argument

Den jeg havde:

http://www.emmaljunga.com/dk/Barnevogn/Vaelg_din_Emmaljunga_vogn/Mondial_Duo_Combi-477.html

Banevogn med klikbremse:

http://www.emmaljunga.com/dk/Barnevogn/Vaelg_din_Emmaljunga_vogn/Big_Star_UniQ-556.html

Anmeld

7. april 2012

Pigent

Så er vi så småt ved at kigge på vogn-junglen. Jeg har ingen små børn og dermed ingen barnevogne i omgangskredsen, - så kære tøser: Vil I ikke nok hjælpe mig?

Jeg har altid sagt at jeg gerne vil have en kombivogn. Fx en Stokke som jeg synes ser så smarte ud. Men nu fortæller ekspedienten mig, at børn slet ikke må sove i en kombivogn, da bremsen ikke er sikker nok. 

så nu overvejer vi om vi skal købe en kombivogn plus en gammel altanbarnevogn eller om vi skal købe en 'rigtig' barnevogn i stedet.

Ønsker til vognen:

- Skal bruges til bykørsel inkl. brosten og kansten- meget lidt på terræn/stier

- vi har ingen bil så den vil skulle meget med offentlig transport (tog, bus, metro, op og ned af trapper når elevatoren er i stykker etc). Må gerne være handy til dette

- Må meget gerne findes i et frækt design (dvs. gerne pangfarver - meget nødig sort/blå/grå etc.)

- Jeg prøvede en emaljunga Nitro barnevogn med 'barnevognsdel' (city bag). Blev heeeelt vild med fleksibiliteten og de drejelige hjul - så må meget gerne være nem at køre med

- Helst ikke alt for stor - både kæresten og jeg er små mennesker og vil gerne kunne kigge over vognen

- Skal have plads til en del indkøb også (da vi ikke har bil)

På forhånd mange tak for hjælpen

Hvis i finder en god kombi vogn så må barnet altså godt sove i den. Jeg kender en der havde kombi vogn til deres barn og de havde barnevogn ved siden så barnet kunne sove til middag i den. Nu hvor i bor i byen og ingen bil har vil jeg sige at en kombi vogn er bedst. 

Så køb en billig og brugt barnevogn som du selv skriver til at barnet kan sove i når det vokser ud af barnevogns kassen på kombi vogn. 

Den kombi vogn jeg kender er Emmaljunga Edge Duo Combi og jeg har gået mange ture med deres barn i den og det er en god vogn synes jeg. Deres har det stel der hedder Sp ort Cryptonite stel.

Her kan du se de farver den findes i  http://www.emmaljunga.com/dk/Barnevogn/Vaelg_din_Emmaljunga_vogn/Edge_Duo_Combi-478.html 

Jeg kender ikke Nitro City, men synes det ser ud til at være en fin vogn også hvis i køber en barnevogns kasse ved siden af så har i jo kombi vognen. 

Brio laver også kombi vogn. Jeg kender dem ikke, men tror det er en god vogn. Du kan få en barnevogns kasse, klapvogns dele og et stel med svingbare hjul. 
http://www.brio.dk/To_Go_Stroller/Prams_and_Pushchairs/Happy.aspx

Jeg har hørt herinde at der hvis er nogle stykker der har købt en kombi vogn her fra 

http://www.flip-flap.dk/

Du kan også få en barnevogn med svingbare hjul.
http://www.babysam.dk/monsunsb-vogn-4000-5700000099794 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.