Kombivogn vs Barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.376 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. april 2012

Amagerpigen82

Så er vi så småt ved at kigge på vogn-junglen. Jeg har ingen små børn og dermed ingen barnevogne i omgangskredsen, - så kære tøser: Vil I ikke nok hjælpe mig?

Jeg har altid sagt at jeg gerne vil have en kombivogn. Fx en Stokke som jeg synes ser så smarte ud. Men nu fortæller ekspedienten mig, at børn slet ikke må sove i en kombivogn, da bremsen ikke er sikker nok. 

så nu overvejer vi om vi skal købe en kombivogn plus en gammel altanbarnevogn eller om vi skal købe en 'rigtig' barnevogn i stedet.

Ønsker til vognen:

- Skal bruges til bykørsel inkl. brosten og kansten- meget lidt på terræn/stier

- vi har ingen bil så den vil skulle meget med offentlig transport (tog, bus, metro, op og ned af trapper når elevatoren er i stykker etc). Må gerne være handy til dette

- Må meget gerne findes i et frækt design (dvs. gerne pangfarver - meget nødig sort/blå/grå etc.)

- Jeg prøvede en emaljunga Nitro barnevogn med 'barnevognsdel' (city bag). Blev heeeelt vild med fleksibiliteten og de drejelige hjul - så må meget gerne være nem at køre med

- Helst ikke alt for stor - både kæresten og jeg er små mennesker og vil gerne kunne kigge over vognen

- Skal have plads til en del indkøb også (da vi ikke har bil)

På forhånd mange tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

lycly

Jeg har en helt almindelig emmaljunga barnevogn og jeg elsker den Jeg er en af dem der ikke helt forstår det med kombivogne. Synes lynhurtigt at barnet bliver for stort til at ligge i barnevognsdelen, men synes stadig de er for små til at sidde/ligge i klapvogn på det tidspunkt. Kan godt se det smarte i, at man slipper for at investere i klapvogn, men jeg synes bare det er federe at barnet kan ligge i barnevognen meget længere

Anmeld

6. april 2012

ønskebørn74

Amagerpigen82 skriver:

Så er vi så småt ved at kigge på vogn-junglen. Jeg har ingen små børn og dermed ingen barnevogne i omgangskredsen, - så kære tøser: Vil I ikke nok hjælpe mig?

Jeg har altid sagt at jeg gerne vil have en kombivogn. Fx en Stokke som jeg synes ser så smarte ud. Men nu fortæller ekspedienten mig, at børn slet ikke må sove i en kombivogn, da bremsen ikke er sikker nok. 

så nu overvejer vi om vi skal købe en kombivogn plus en gammel altanbarnevogn eller om vi skal købe en 'rigtig' barnevogn i stedet.

Ønsker til vognen:

- vi har ingen bil så den vil skulle meget med offentlig transport (tog, bus, metro, op og ned af trapper når elevatoren er i stykker etc). Må gerne være handy til dette

- Må meget gerne findes i et frækt design (dvs. gerne pangfarver - meget nødig sort/blå/grå etc.)

- Jeg prøvede en emaljunga Nitro barnevogn med 'barnevognsdel' (city bag). Blev heeeelt vild med fleksibiliteten og de drejelige hjul - så må meget gerne være nem at køre med

- Helst ikke alt for stor - både kæresten og jeg er små mennesker og vil gerne kunne kigge over vognen

Der findes faktisk combivogn med liggemål på 90cm..

Se denne, som er min drømmevogn..

http://www.flip-flap.dk/ASTON-Kombivogn

Anmeld

6. april 2012

Amagerpigen82

LunaLykke skriver:

Jeg har en helt almindelig emmaljunga barnevogn og jeg elsker den Jeg er en af dem der ikke helt forstår det med kombivogne. Synes lynhurtigt at barnet bliver for stort til at ligge i barnevognsdelen, men synes stadig de er for små til at sidde/ligge i klapvogn på det tidspunkt. Kan godt se det smarte i, at man slipper for at investere i klapvogn, men jeg synes bare det er federe at barnet kan ligge i barnevognen meget længere

Årsagen til at jeg er tiltrukket af kombivogne er ikke det økonomiske og heller ikke pga. klapvognsdelen. Men simpelthen fordi jeg synes de er mere handy, fleksible og mindre at gå rundt med...

Men det kan jo godt være at det ikke er den rigtige løsning. Hvor tung er en alm. emaljunga at gå rundt med? de ser super lækre ud men virker bare så klodsede når man skal manøvre rundt...

Anmeld

6. april 2012

Amagerpigen82

ønskebarn74 skriver:

Der findes faktisk combivogn med liggemål på 90cm..

Se denne, som er min drømmevogn..

http://www.flip-flap.dk/ASTON-Kombivogn

Tak De ser da mega cool ud!

har den rigtig bremse så den ikke kan vælte? Og kender du nogle erfaringer med dem?

Anmeld

6. april 2012

ønskebørn74

Amagerpigen82 skriver:

Tak De ser da mega cool ud!

har den rigtig bremse så den ikke kan vælte? Og kender du nogle erfaringer med dem?

søg i debatterne herinde.. der har været mange herinde om den vogn og en del har den... så der er billeder herinde også af dem brugerne har..

Anmeld

6. april 2012

Tona

Amagerpigen82 skriver:

Ønsker til vognen:

Hvis du overvejer kombivogn, så kan du faktisk ligeså godt bare købe en lækker klapvogn som opfylder alle dine ønsker og hvor ryglænet kan ligges ned. Der kan du så stille en lift og så ligge barnet i den. Når barnet ikke kan være i liften mere kan du bare pille liften op og lade barnet ligge i klapvognen eller sidde op (evt sidde halvt op) alt efter hvor gammelt barnet er. Hvis man køber en ordentlig klapvogn er sædet blødt og ligge på og polstret og ryglænet kan indstilles i flere niveauer. Det er en meget billigere løsning end kombivogn, og i praksis det samme.

Officielt anbefaler man ikke at børn sover i klapvogne, men hvis man kan holde øje med dem imens vel jeg mene at det er sikkert nok. Men hvis man er ked af det så kan man jo altid købe en barnevogn i genbrug (også fordi man i nogle dp skal have barnevogn med selv). Vi fik vores barnevogn til 250 kr inkl. lift i genbrug og den fejler intet (altså den er ikke moderne, men det er så det)  Vi har den dog udelukkende pga dp til at sove i der.  

Anmeld

6. april 2012

SukkerDronning

I kan fint lade jeres barn sove i en combivogn. Det er bare ikke noget de vil være med på i vuggestuen/dagplejen, men det er jo slet ikke sikkert, at I skal have en med der.

Og det at I begge er små betyder vel også at i får en lille baby og at den derfor kan ligge i barnevognsdelen i længere tid. Min datter lå i en emmaljunga modial duo barnevognsdel til hun var ca. 13mdr. (hun vejde 3kg ved fødsel, så SÅ lille er hun altså heller ikke)

Altså jeg har en Odder barnevogn, og en Emmaljunga nitro city klapvogn og knuselsker dem. Jeg havde en Emmaljunga mondial duo og den elskede jeg også virkelig højt. Men kombivogn var bare ikke noget for os. Vi bor altså også på landet.

Der vil være en periode, hvor barnevognsdelen er en anelse for lille og klapvognsdelen føles for stor. Det skal man lige gøre op med sig selv.

Jeg har selv haft kigget rigtig meget på stokkes, men der var næsten kun dårlige anmeldelser på den. Plus den har meget lidt plads til varer.

Held og lykke med at finde vej til drømmevognen, i denne dejlige jungle

Anmeld

6. april 2012

Amagerpigen82

Amandas-mor skriver:

Hvis du overvejer kombivogn, så kan du faktisk ligeså godt bare købe en lækker klapvogn som opfylder alle dine ønsker og hvor ryglænet kan ligges ned. Der kan du så stille en lift og så ligge barnet i den. Når barnet ikke kan være i liften mere kan du bare pille liften op og lade barnet ligge i klapvognen eller sidde op (evt sidde halvt op) alt efter hvor gammelt barnet er. Hvis man køber en ordentlig klapvogn er sædet blødt og ligge på og polstret og ryglænet kan indstilles i flere niveauer. Det er en meget billigere løsning end kombivogn, og i praksis det samme.

Officielt anbefaler man ikke at børn sover i klapvogne, men hvis man kan holde øje med dem imens vel jeg mene at det er sikkert nok. Men hvis man er ked af det så kan man jo altid købe en barnevogn i genbrug (også fordi man i nogle dp skal have barnevogn med selv). Vi fik vores barnevogn til 250 kr inkl. lift i genbrug og den fejler intet (altså den er ikke moderne, men det er så det)  Vi har den dog udelukkende pga dp til at sove i der.  

Tak for svar.

Jeg har selv overvejet den løsning. Men det bliver et vinterbarn (termin i november). Bliver det ikke alt for koldt? Sådan en lift er vel ikke ordentligt isoleret?

Anmeld

6. april 2012

Sakris

Vi har en kombivogn fra flip flap. Hun voksede ud af barnevognsdelen da hun var 1 år, og sover derfor enten i klapvognsdelen eller i vores altanbarnevogn. Jeg er rigtig glad for at vi valgte en kombi, og vi havde fuldstændig de samme krav som I har. Den er jo ikke så stor og de drejbare hjul er bare super nemme at styre, især når man skal rundt i butikker og supermarkeder, men bestemt også i toget! 

Så herfra kan jeg bestemt godt anbefale en kombi+ en altanbarnevogn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.