hjælp!! min baby vil kun sove på maven..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

Zeus

mayapigen skriver:

Det er jeg glad for du skriver, for det er så synd for hende, når hun ikke kan få ro på den anden måde.. Jeg tjekker hende flere gange om natten, for at være sikker på hun trækker vejret, og hun sover ved siden af mig, så jeg kan høre hendes vejrtrækning..

Ja vi sov selv på maven, for den gang anbefalede de det.. Jeg ved ikke hvorfor de skal sove på ryggen, men der er selvfølgelig en grund til dette

Det er fordi nogen børn er født uden den mekanisme der gør, at de vender hovedet hvis det vender ned i madrassen.. På den måde, så ender de med iltmangel, fordi de trækker den samme luft ned i lungerne igen og igen, indtil de dør af det. Man ved ikke hvilke børn der mangler mekanismen, og derfor bliver det anbefalet, at alle børn sover på ryggen. Bare for info

Men man kan købe en dims man ligger under madrassen, og som holder øje med babyens vejrtrækning, og som giver en højlydt alarmtone, hvis vejrtrækningen enten stopper, eller kommer under 10 vejrtræk i minuttet... Det kunne jo være en fordel at købe sådan en, hvis i vælger at ligge hende på maven alligevel Babysense hedder den vist.. Ellers google vejrtrækningsmonitor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Liljesilas

Zeus skriver:

Det er fordi nogen børn er født uden den mekanisme der gør, at de vender hovedet hvis det vender ned i madrassen.. På den måde, så ender de med iltmangel, fordi de trækker den samme luft ned i lungerne igen og igen, indtil de dør af det. Man ved ikke hvilke børn der mangler mekanismen, og derfor bliver det anbefalet, at alle børn sover på ryggen. Bare for info

Men man kan købe en dims man ligger under madrassen, og som holder øje med babyens vejrtrækning, og som giver en højlydt alarmtone, hvis vejrtrækningen enten stopper, eller kommer under 10 vejrtræk i minuttet... Det kunne jo være en fordel at købe sådan en, hvis i vælger at ligge hende på maven alligevel Babysense hedder den vist.. Ellers google vejrtrækningsmonitor

Årh 1000 tak det var da vist en god løsning på problemet og tak for informationen, det er meget rart at vide hvorfor, så man bedre kan træffe et valg ud fra dette..

Lilje vender selv hovedet ind imellem, men det betyder vel ikke at hun gør det hvis hun ligger forkert..

Anmeld

5. april 2012

Nadia&Daniel

Maja88 skriver:

sød musik i mine ører..

for aprilla bliver stadigvæk svøbt og får stadigvæk flaske

Laura finder tryghed i begge ting, så SP har sagt at vi bare skal blive ved indtil hun selv siger fra. Plus hun elsker dynen

Anmeld

5. april 2012

Maja88

Nadia&Daniel skriver:

Laura finder tryghed i begge ting, så SP har sagt at vi bare skal blive ved indtil hun selv siger fra. Plus hun elsker dynen

dejligt at høre.. troede der var noget galt herhjemme

Anmeld

5. april 2012

Mumto3

mayapigen skriver:

Det er jeg glad for du skriver, for det er så synd for hende, når hun ikke kan få ro på den anden måde.. Jeg tjekker hende flere gange om natten, for at være sikker på hun trækker vejret, og hun sover ved siden af mig, så jeg kan høre hendes vejrtrækning..

Ja vi sov selv på maven, for den gang anbefalede de det.. Jeg ved ikke hvorfor de skal sove på ryggen, men der er selvfølgelig en grund til dette

Selv tak. Du skal bare huske at hvis du snakker med læge eller SP om det så SKAL de fraråde dig det. Det er fyringsgrund for SP hvis ikke gør det, uanset hvad hun så iøverigt selv mener!

Anmeld

5. april 2012

Røverdatter

Min rigtig gode veninde har en datter der nærmer sig 1 år. Hun har også altid sovet på maven. Som andre skriver er det med at sove på maven noget som riiigtig mange babyer har gjort i sin tid Ved det bliver frarådet af SST, men hvis du mærker at din bebs sover bedst på maven, synes jeg godt du kan lade hende gøre det. Selvfølgelig over bedst muligt opsyn

Anmeld

5. april 2012

Zeus

Årh 1000 tak det var da vist en god løsning på problemet og tak for informationen, det er meget rart at vide hvorfor, så man bedre kan træffe et valg ud fra dette..

Lilje vender selv hovedet ind imellem, men det betyder vel ikke at hun gør det hvis hun ligger forkert..

Jeg mener at have læst, at vuggedøden er nede på 20 om året her i dk, og når man tænker på hvor mange der bliver født hvert år, så er det jo et meget lille tal.. Men ved i hvert fald, at lige ang det med at ligge på maven, så er det dét der spiller ind.. Og selv om de er født med mekanismen, så kan den jo stadig svigte når det gælder

Vi har den der babysense, fordi vi var indlagt med den yngste da hun var helt lille, og den har givet os ro til at sove om natten.. Den er dyr, vi gav 1000 kr for den, men den har været uvurderlig, også selv om vi ikke har haft "brug for den".. Den har kun givet lyd fra sig, når vi har glemt at slukke for den, når vi løfter hende ud af sengen

Anmeld

5. april 2012

Liljesilas

Hold da op, en Babysense koster 1000 kr. Hvis i kender nogle der sælger sådan en brugt må i endelig sige til..

Tak for alle de positive kommentarer til mit opslag, jeg er bange efter jeg har hørt grunden til vuggedød på maven, så nu er jeg helt i tvivl mht. hvad jeg skal gøre.. Men det er synd for hende at sove på ryggen, det har hun gjort en måned, og hun har sovet dårligt hver eneste nat i den måned.. Øv

Anmeld

5. april 2012

modesty

Mumto3 skriver:

Jeg har været i mødregruppe med en, hvis baby kun ville sove på maven, og det fik hun lov til, -også i barnevognen. JEg ved godt det bliver frarådet, men i vores generation sov alle babyer på maven, fordi der sådan babyer sover bedst. Personlig ville jeg lade mit barn sove bedst muligt. Jeg tror på at man må se på sit barn og reagere på de signaler det sender. Jeg synes det er synd for et barn at det skal sove dårligt hver eneste nat, på grund af nogen anbefalinger fra den danske stat.

En af mine veninder lod også sin dreng sove på maven fordi han havde ondt i maven og kun kunne sove godt på den måde.

Risikoen for vuggedød er jo minimal. Den er mindre hvis de sover på ryggen ja, men den er stadig ekstremt lille hvis de sover på maven. Så jeg ville lytte til hvad baby tydeligvis selv beder om, og lade hende sove på maven.

Anmeld

5. april 2012

Liljesilas

modesty skriver:

En af mine veninder lod også sin dreng sove på maven fordi han havde ondt i maven og kun kunne sove godt på den måde.

Risikoen for vuggedød er jo minimal. Den er mindre hvis de sover på ryggen ja, men den er stadig ekstremt lille hvis de sover på maven. Så jeg ville lytte til hvad baby tydeligvis selv beder om, og lade hende sove på maven.

Okay tak for rådet, jeg tror også det er det jeg har besluttet mig for, ellers får hun jo ingen søvn stakkels pige.. Jeg er nød til at tro på at vuggedød ikke er en mulighed for min pige. Men man er nok altid bange! Men jeg sov selv på maven som baby, og det gjorde jo ikke noget.. Håber hun har arvet mine gener på det punkt :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.