hjælp!! min baby vil kun sove på maven..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.001 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. april 2012

Liljesilas

Hejsa

Jeg har en beby på 6 uger, og hun sover kun (igennem) om natten på maven. Hvis hun sover på ryggen, så brokker hun sig hele natten, fordi hun siden fødslen har haft besvær ved at trække vejret godt på ryggen. Vi har prøvet med saltvand og bøger under sengen, men det virker næsten ikke..!

Hun trækker vejret så godt på maven og derfor falder hun også i søvn omgående. Når hun sover på maven, så er der ingen i huset der får søvn pga larmen, og det gælder også vores 2 årig søn.

Hvad gør jeg? Sundhedsplejesken mener det er mælken der irretere hende. Hun mener ikke at hun er snottet, men der har et par gange kommet noget grønt snask ud af næsen, så det kunne tyde på hun er lidt snottet - dog løber næsen ikke. Vi har tid ved lægen på tirsdag, men tror ikke de gør noget ved det..

Håber der er nogle der har gode råd og evt. ved noget om hvor meget små babyer må ligge og sove på maven?? Så vidt jeg ved må de ikke uden opsyn. Hun kan dog selv vende hovedet fra side til side uden problemer, men derfor må hun vel stadig ikke ligge på maven?

Hilsen en frustreret mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Liljesilas

Der skulle stå at hun brokker sig, når hun sover på ryggen :0)

Anmeld

5. april 2012

Mumto3

Jeg har været i mødregruppe med en, hvis baby kun ville sove på maven, og det fik hun lov til, -også i barnevognen. JEg ved godt det bliver frarådet, men i vores generation sov alle babyer på maven, fordi der sådan babyer sover bedst. Personlig ville jeg lade mit barn sove bedst muligt. Jeg tror på at man må se på sit barn og reagere på de signaler det sender. Jeg synes det er synd for et barn at det skal sove dårligt hver eneste nat, på grund af nogen anbefalinger fra den danske stat.

Anmeld

5. april 2012

Nadia&Daniel

http://altomboern.dk/artikel/babysovn-altid-pa-ryggen

Laura ville også kunne sove på maven da hun var lille.. Min SP sagde at det skulle vi vende hende fra med det samme..

Vi fandt en løsning, med at putte Laura i dynen - og selv den dag i dag (hun bliver 1½ år i denne mdr) får unn mest ro på den måde..

Anmeld

5. april 2012

Liljesilas

Mumto3 skriver:

Jeg har været i mødregruppe med en, hvis baby kun ville sove på maven, og det fik hun lov til, -også i barnevognen. JEg ved godt det bliver frarådet, men i vores generation sov alle babyer på maven, fordi der sådan babyer sover bedst. Personlig ville jeg lade mit barn sove bedst muligt. Jeg tror på at man må se på sit barn og reagere på de signaler det sender. Jeg synes det er synd for et barn at det skal sove dårligt hver eneste nat, på grund af nogen anbefalinger fra den danske stat.

Det er jeg glad for du skriver, for det er så synd for hende, når hun ikke kan få ro på den anden måde.. Jeg tjekker hende flere gange om natten, for at være sikker på hun trækker vejret, og hun sover ved siden af mig, så jeg kan høre hendes vejrtrækning..

Ja vi sov selv på maven, for den gang anbefalede de det.. Jeg ved ikke hvorfor de skal sove på ryggen, men der er selvfølgelig en grund til dette

Anmeld

5. april 2012

SukkerDronning

Lad hende gøre det. Da jeg var baby sov jeg på maven og jeg er da ikke død af vuggedød. Min datter har også altid helst villet sovet på maven og det har nu altså fået lov til. Det er jo noget forholdsvist nyt, at sundhedsstyrrelsen fraråder det.

Anmeld

5. april 2012

Maja88

Nadia&Daniel skriver:

http://altomboern.dk/artikel/babysovn-altid-pa-ryggen

Laura ville også kunne sove på maven da hun var lille.. Min SP sagde at det skulle vi vende hende fra med det samme..

Vi fandt en løsning, med at putte Laura i dynen - og selv den dag i dag (hun bliver 1½ år i denne mdr) får unn mest ro på den måde..

svøber i hende stadigvæk??? ville bare være så rart at høre.. for jeg har dårlig samvittighed over vi stadigvæk svøber aprilla på 13 måneder....

til TS. jeg ville ikke turde lade hende sove på maven når hun er uden opsyn... hos dig kan hun godt, men ikke selv...

tænk hvordan du ville gå og tænke hvad nu hvis.. hvis uheldet nu skulle være ude.

Anmeld

5. april 2012

SukkerDronning

Mumto3 skriver:

Anmeld

5. april 2012

Nadia&Daniel

Maja88 skriver:

svøber i hende stadigvæk??? ville bare være så rart at høre.. for jeg har dårlig samvittighed over vi stadigvæk svøber aprilla på 13 måneder....

til TS. jeg ville ikke turde lade hende sove på maven når hun er uden opsyn... hos dig kan hun godt, men ikke selv...

tænk hvordan du ville gå og tænke hvad nu hvis.. hvis uheldet nu skulle være ude.

Laura kommer selv ind med dynen om aften, så folder hun den selv ud på sofaen, og så putter jeg dynen om hende, får flaske og så siger hun godnat til farmand, får bamse og så putter jeg hende inde i tremmesengen..

Anmeld

5. april 2012

Maja88

Nadia&Daniel skriver:

Laura kommer selv ind med dynen om aften, så folder hun den selv ud på sofaen, og så putter jeg dynen om hende, får flaske og så siger hun godnat til farmand, får bamse og så putter jeg hende inde i tremmesengen..

sød musik i mine ører..

for aprilla bliver stadigvæk svøbt og får stadigvæk flaske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.