sove igennem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

Eliza

Månsson skriver:

Fandt lige det her, det er fra vores børn bladet

Hvornår kan jeg forvente, at baby sover igennem?
Inden du bliver for utålmodig efter din nattesøvn, må du gøre dig klart, hvad det betyder at sove igennem. Børn under et halvt år skal have mælk om natten. Omkring seksmånedersalderen har de fleste børn brug for mælk klokken otte om aftenen, omkring midnat og igen klokken seks om morgenen. At sove igennem i denne alder betyder, at barnet kan springe et måltid over midt på natten og dermed sove fem-seks timer uden mælk. Det er dog ikke lig med, at du ikke hører baby. Den lille vil sikkert stadig have brug for hjælp til stillingsskift og til at få dynen lagt omkring sig. I timånedersalderen vil barnet ofte kunne nøjes med mælk klokken otte og ved midnat og dernæst sove til tidlig morgen. Eller få mælk klokken otte og igen klokken fire – og det er at sove igennem. Først når dit barn er over et år, vil du kunne forvente, at den lille bliver puttet klokken otte og sover til næste morgen uden at få mælk – men naturligvis stadig med hjælp til at finde sutten eller få dynen på eller en beroligende hånd.

ahh mange tak.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

L&V

Eliza skriver:

ahh mange tak.. 

Så lidt

Anmeld

4. april 2012

Eliza

T.A. skriver:

ja så det at man forberedte sig på med alle de der søvnløse nætter, spild af kræfter  

jo det kunne være sjovt at prøve at have en "rigtig" baby  

ja ja jeg var også forberedt og det kommer heller ikke bag på mig og syntes os det er iorden for det må man jo ta med når man sådan laver børn  og ja jeg har jo bare en "rigtig" baby..

men men men nu mere jeg tænkerover det, desto mere bliver jeg itvivl om hvad man egentlig bruger de der ankler til (ud over holde fødderne fast på benet måske?)

så jeg hæver lige indstasen til at jeg nu donere BEGGE mine ankler!  for 6 timers søvn, uden at skulle frem med "madkasserne!"

Anmeld

5. april 2012

Ansemusen

Eliza skriver:

ja ja jeg var også forberedt og det kommer heller ikke bag på mig og syntes os det er iorden for det må man jo ta med når man sådan laver børn  og ja jeg har jo bare en "rigtig" baby..

men men men nu mere jeg tænkerover det, desto mere bliver jeg itvivl om hvad man egentlig bruger de der ankler til (ud over holde fødderne fast på benet måske?)

så jeg hæver lige indstasen til at jeg nu donere BEGGE mine ankler!  for 6 timers søvn, uden at skulle frem med "madkasserne!"

Åh hvor jeg bare kan huske det! Jeg drømte også bare om en hel nats sammenhængende søvn!!! Min kæreste kunne heldigvis give en flaske indimellem om natten, så jeg kunne springe et måltid over. Det blev til hver anden nat, fordi jeg var så træt hele tiden. Jeg malkede ud i løbet af dagen/aftenen, og så var der til et flaskemåltid hos far hver anden nat. Det fungerede rigtig godt - nogen gange gik jeg ind i et andet værelse og sov på en madras, for at få ro. kan varmt anbefales

Og så kan jeg trøste dig med, at det bliver bedre  Vores dreng har sovet igennem fra han slap bryst og flaske, da han var omkring et år (før det sov han selvfølgelig mange timer i streg) og han sover altid hele natten uden opvågning med mindre han er syg eller en sjælden gang imellem er tørstig.

Anmeld

5. april 2012

Krussedulle

Eliza skriver:

Ja der er jo flere der "praler" om at deres børn sover igennem og DER er vi bare ikke endnu (på en go dag får jeg 3 timer sammenhængende)..

undre mig bare over hvad sove igennem indebære?? 

hvor mange timer skal der til før man kan sige "mit barn sover igennm"??

og er det helt uden lige at nuppe en lille bitte hygge tår??

spørger egentlig mest for at vide hvornår vi er der 

ville donere en ankel for at få 6 timer i træk! 

/Leez

Når man taler om helt små børn (0-2 mdr) er alt fra 2-8 timers søvn i træk helt normalt .. Man siger at de sover igennem når de sover 5 timer uden mad! For det er hvad en lille babys mave kan klare uden mad men der er selvfølgelig nogle babyer der kan klare sig i længere tid min lille dreng er 4 uger og sover fra 23-07

Anmeld

5. april 2012

Clisolka

Eliza skriver:

Ja der er jo flere der "praler" om at deres børn sover igennem og DER er vi bare ikke endnu (på en go dag får jeg 3 timer sammenhængende)..

/Leez

Hmm jeg vil sige at et barn sover igennem fra det bliver lagt om aftenen og først står op igen om morgenen - uden at vågne om natten og skal have flaske 

Har har Isabella på 17 mrd. et stort sovehjerte efter sin far. Hun har stort set sovet igennem siden hun var nyfødt - jeg tror kun jeg har givet hende flaske 1-2 gange om natten, men de første par uger ammede jeg hende selvfølglig. Da hun var omkring de 6-7 mrd. stoppede vi med aftenflasken og lagde hende direkte i seng - flasken sagde hun selv stop til da hun var 8 mrd  Nu sover hun fra 19-06 

Anmeld

5. april 2012

Maja88

min datter har sovet igennem siden hun var 1½måned..

det betød at hun sov 12 timer UDEN at skulle have mad

Anmeld

5. april 2012

FrkLarsen

Eliza skriver:

/Leez

Jeg vil kalde det at sove igennem når barnet sover fra sengetid til næste morgen 

Det gjorde vores datter da hun var 5 måneder, hun sov fra kl 19-07 i et rap 

Anmeld

5. april 2012

Koen.

Man siger at når de sover 5 timer i streg så sover de igennm Lærke bliver 2 år den 11 april og sover stadig ikke igennem

Anmeld

16. april 2012

Rødhætte

Eliza skriver:

/Leez

Puha jeg ville rende rundt uden lemmer hvis jeg skulle sælge for at få min nattesøvn tilbage  Min derng er 13 mdr og får ofte stadig 1-2 flakser om natten..

Nok ikke lige det indlæg du havde håbet på!  for at du får et bedre sovebarn end jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.