sove igennem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.110 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Eliza

Ja der er jo flere der "praler" om at deres børn sover igennem og DER er vi bare ikke endnu (på en go dag får jeg 3 timer sammenhængende)..

undre mig bare over hvad sove igennem indebære?? 

hvor mange timer skal der til før man kan sige "mit barn sover igennm"??

og er det helt uden lige at nuppe en lille bitte hygge tår??

spørger egentlig mest for at vide hvornår vi er der 

ville donere en ankel for at få 6 timer i træk! 

/Leez

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Hvem?

Eliza skriver:

Ja der er jo flere der "praler" om at deres børn sover igennem og DER er vi bare ikke endnu (på en go dag får jeg 3 timer sammenhængende)..

/Leez

Nu er jeg så en af dem der har børn der ikke sov igennem før de var hvert fald over 1 år, men vil dog sige de sover igennem nu, de er vågne 1-3 gange om natten, hvor jeg bare li hurtig er inde og putte dem under dynen, de sover med det samme igen - så jo, vil sige de sover igennem

Anmeld

4. april 2012

T.A.

Eliza skriver:

/Leez

vores lille piger herhjemme sover fra 23.00 til 08.30 / 09.00 

hun er 3 måneder gammel snart.

om et barn sover igennem ved jeg ikke helt om man kan sige på timerne, men jeg ville mene at når der er tale om 5 - 8 timers søvn. 

vi sørger for at lægge hende i seng på det samme tidspunkt hver dag, og at hun bliver puttet på den samme måde hver aften, herhjemme er rutiner altafgørende på vores nattesøvn og selvf. også mængden af mælk inden hun sover  

men hun har også været meget nem i hele hendes spæde tid  

Anmeld

4. april 2012

L&V

Eliza skriver:

/Leez

Mener den korrekte betegnelse for at sove igennem er 5timer uden at vågne.. Vi se så velsignede at vi har en lille pige med et kæmpe sove hjerte dvs. hun sover mellem 10-14 om natten uden at vågne, vi giver hende en drømmeflaske når vi går i seng og det er det. Og hun sover også fint i løbet af dagen

Anmeld

4. april 2012

Eliza

T.A. skriver:

vores lille piger herhjemme sover fra 23.00 til 08.30 / 09.00 

hun er 3 måneder gammel snart.

om et barn sover igennem ved jeg ikke helt om man kan sige på timerne, men jeg ville mene at når der er tale om 5 - 8 timers søvn. 

vi sørger for at lægge hende i seng på det samme tidspunkt hver dag, og at hun bliver puttet på den samme måde hver aften, herhjemme er rutiner altafgørende på vores nattesøvn og selvf. også mængden af mælk inden hun sover  

men hun har også været meget nem i hele hendes spæde tid  

OH dear! Alle de timer uden stop?? 

hmm lyst til at bytte unge?? bare en enkelt nat 

Anmeld

4. april 2012

Frejsmor

Eliza skriver:

/Leez

Altså jeg tror helt sikkert nok der skal være lidt delte meninger om hvad "sove igennem" rent faktisk betyder..

I min verden sover et barn igennem, når det sover hele natten igennem uden at skulle have mad! 

Min søn på 6mdr. sover fra ca. 19-21 tiden og til næste morgen 5.30-6.30 ca., jeg er som oftest oppe et par enkelte gange i løbet af natten og putte og give sutten fordi han er lidt urolig, men så sover han som en sten igen med det samme..  

Anmeld

4. april 2012

T.A.

Eliza skriver:

OH dear! Alle de timer uden stop?? 

hmm lyst til at bytte unge?? bare en enkelt nat 

ja så det at man forberedte sig på med alle de der søvnløse nætter, spild af kræfter  

jo det kunne være sjovt at prøve at have en "rigtig" baby  

Anmeld

4. april 2012

Tona

Eliza skriver:

/Leez

Jeg vil sige at et barn sover igennem, når det har en fast sengetid hvor det puttes og så falder i søvn og først vågner op igen næste morgen. Alt mellem 8-12 timer kan være at sove igennem i min verden. Dog vil jeg mene at det er normalt at man i perioder alligevel skal ind nogle gange i løbet af aftenen/natten og lige give sutten og/eller trøste efter en grim drøm eller sådan noget, men hvor barnet så lægger sig til igen

Som eksempel kan jeg nævne at min datter sov igennem da hun var 8 uger. Hun blev puttet kl. 21 og sov til kl. ca 7-8 næste morgen. Det kalder jeg at sove igennem.

Anmeld

4. april 2012

L&V

Fandt lige det her, det er fra vores børn bladet

Hvornår kan jeg forvente, at baby sover igennem?
Inden du bliver for utålmodig efter din nattesøvn, må du gøre dig klart, hvad det betyder at sove igennem. Børn under et halvt år skal have mælk om natten. Omkring seksmånedersalderen har de fleste børn brug for mælk klokken otte om aftenen, omkring midnat og igen klokken seks om morgenen. At sove igennem i denne alder betyder, at barnet kan springe et måltid over midt på natten og dermed sove fem-seks timer uden mælk. Det er dog ikke lig med, at du ikke hører baby. Den lille vil sikkert stadig have brug for hjælp til stillingsskift og til at få dynen lagt omkring sig. I timånedersalderen vil barnet ofte kunne nøjes med mælk klokken otte og ved midnat og dernæst sove til tidlig morgen. Eller få mælk klokken otte og igen klokken fire – og det er at sove igennem. Først når dit barn er over et år, vil du kunne forvente, at den lille bliver puttet klokken otte og sover til næste morgen uden at få mælk – men naturligvis stadig med hjælp til at finde sutten eller få dynen på eller en beroligende hånd.

Anmeld

4. april 2012

onlyme

Eliza skriver:

/Leez

Min søn var en mdr da han begyndte at sove igennem,. Fra 19,00-08,30 ca,. Men vi begyndt at vække ham enden vi gik til køjs ca 00.00 for han fik det han skulle have at spise.. Men her efter han er rundet de 6 mdr er han begyndt at vågne alt mellem 1-10 gange på en nat for at få sut og dynen om sig igen,. Mener stadig det er at sove igennem,.! Jeg vil sige de ikke sover igennem hvis de tilsvarende gange vågner for at få mad hygge og div,. ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.