Ønske om baby, for tidligt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.602 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Anonym trådstarter

Hej alle derude.. Jeg er rigtig skruk, og det er min kæreste også.

Mit spørgsmål går på, om det er for tidligt at tænke på baby ?

Vi har kun kendt hinanden siden januar, dog føles det som om vi har kendt hinanden næsten hele livet. Jeg er 20 år, og arbejder som konditor medhjælper, og han er 24 år og abejder som tagdækker. økomonien er ganske fin, og vi ville om ikke andet flytte til en  billigere lejlighed, hvis det var. Vi bor sammen, da jeg belv forelsket i ham, og forlod min x. Dette gik ret stærkt.

Allerede fra start af, kunne vi se en lang fremtid sammen og har fra dag 1. af haft en sund hverdag..

Vi går begge med drømmen om familie, og lever et stille og roligt "voksen" liv.

mine planer er , at jeg på et tidsunkt skal tage min ernæringsassistent uddannelse færdig, og han er færdig og i fast job, mit nuværende arbejde er timelønnet, og dvs. at jeg ikke ville få nogle penge under barsel, hvad er mine muligheder  ang økonomi ?

vi snakker om at smide pillerne til august, og prøve derfra. Men vi er allerede igang med bøgerne, debatterne, og vi kan ikke lade være med at tale navne, hvordan alting bliver osv. vi ser babyer alle steder, og jeg tror, at år det kommer til stykket, så kan han ikke vente til august, der er så lang tid til ! (føles det)

hvad er jeres mening ? hvad med økonomi på barsel ? er det for tidligt ? eller er det dumt at vente, nå vi begge er så skrukke, og sikre på hinanden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Vi har kun kendt hinanden siden januar, dog føles det som om vi har kendt hinanden næsten hele livet. Jeg er 20 år, og arbejder som konditor medhjælper, og han er 24 år og abejder som tagdækker. økomonien er ganske fin, og vi ville om ikke andet flytte til en  billigere lejlighed, hvis det var. Vi bor sammen, da jeg belv forelsket i ham, og forlod min x. Dette gik ret stærkt.

Allerede fra start af, kunne vi se en lang fremtid sammen og har fra dag 1. af haft en sund hverdag..

mine planer er , at jeg på et tidsunkt skal tage min ernæringsassistent uddannelse færdig, og han er færdig og i fast job, mit nuværende arbejde er timelønnet, og dvs. at jeg ikke ville få nogle penge under barsel, hvad er mine muligheder  ang økonomi ?

vi snakker om at smide pillerne til august, og prøve derfra. Men vi er allerede igang med bøgerne, debatterne, og vi kan ikke lade være med at tale navne, hvordan alting bliver osv. vi ser babyer alle steder, og jeg tror, at år det kommer til stykket, så kan han ikke vente til august, der er så lang tid til ! (føles det)

hvad er jeres mening ? hvad med økonomi på barsel ? er det for tidligt ? eller er det dumt at vente, nå vi begge er så skrukke, og sikre på hinanden ?

Tjae, det ved jeg da næsten ikke hvad jeg skal svare til?

Der er jo ingen andre end jer selv der skal bestemme om I skal lave baby. Heldigvis er der ikke andre end jer selv.

Men det at få baby er ikke kun lykke og solskins-trille-ture med barnevognen. Det er også et ekstremt pres der bliver lagt på ens smalle skuldre (Du er kun 20). For slet ikke at tale om det pres en baby kan ligge på et parforhold. Du vil se sider af din partner som du ikke troede han indeholdte og halvdelen af tiden vil du oveni være i tvivl om det er din udmattede hjerne der spiller dig et puds.

Er du sikker på du har levet nok? Jeg fik mit første barn som 31 årig, jeg er ikke helt sikker på jeg fik de oplevelser med, som jeg skulle have haft inden han kom.

Tænk jer godt om, hellere vente 6 måneder til et år og så I alle tre kommer igennem det sammen

Anmeld

4. april 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Vi er godt nok lidt ældre, jeg 28 og kæresten 30, men vi havde kendt hinanden i 4 mdr. da vi vidste at vi ville stifte familie med hinanden

Vi har oz boet sammen fra dag 1 da vi er fra samme by og det kunne være det samme om han skulle køre på arbejde hjemme fra mig eller hjemme fra ham

Nogle gange kan man bare mærke at det man har gang i er det helt rigtige, men vi lever heller ik på en lyserød sky og har snakket meget om hvordan og hvorledes hvis forholdet ikke holder alligevel. Der kan jo ske så meget!

Vi har kendt hinanden et år til maj og venter vores lille prinsesse 20. juni

Mht. barsel så kan du få barsel fra kommunen når du ik er berettiget noget fra jobbet

Anmeld

4. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Uh jeg syntes det er tidligt, I er stadig forelsket og alt det der og det er rigtig dejligt men gi det tid for en baby er hård ved et forhold så nyd hinanden lidt endnu.. Jeg ville personligt også tage min uddannelse færdig da det jo ikke ligefrem er nemmere at læse når man har en lille en Hvis ønsket stadig er der til den tid så står i jo bedre som par,
Økonomien på barsel er jo ikke ligefrem en guldgruppe og specielt ikke hvis man ikke har fast arbejde inden Håber det var svar nok ellers spørg

Anmeld

4. april 2012

Mettefpigen

Det er så forskelligt hvad folk synes.... Så det skal i selv bestemme  Men personligt synes jeg det er for tidligt.. Når man ikk har kendt hinanden særlig længe så ved man dårligt nok hvordan ens forhold fungere, plus at når man får barn så sker der RIGTIG mange ting... Der er så mange udfordringer som man ikk lige tænker på mht at få barn.. Men det er bare min mening...

Anmeld

4. april 2012

AnonymMor

Månsson skriver:

Uh jeg syntes det er tidligt, I er stadig forelsket og alt det der og det er rigtig dejligt men gi det tid for en baby er hård ved et forhold så nyd hinanden lidt endnu.. Jeg ville personligt også tage min uddannelse færdig da det jo ikke ligefrem er nemmere at læse når man har en lille en Hvis ønsket stadig er der til den tid så står i jo bedre som par,
Økonomien på barsel er jo ikke ligefrem en guldgruppe og specielt ikke hvis man ikke har fast arbejde inden Håber det var svar nok ellers spørg

enig

Jeg er godt nok 20 som dig og min kæreste er 25 og vi venter nu vores første barn, men vi har også kendt hinanden i 3,5 år når barnet kommer til verden

Vi har prøvet at blive gravide i 1,5 år og vil sige at NU er jeg glad for at det først er lykkedes os nu her, så vi har haft tid til at lære hinanden at kende ordenligt og nå at nyde hinanden alene i de første par år og være "nyforelsket"

desuden så er vi jo ret unge og jeg ville være sikker på at vi kunne klare alt sammen uden at gå hver til sit, for så er det lidt af en træls sitiuation at stå med baby også.

Men jeg må sige efter de 3 år vi har været sammen er jeg ikke længere i tvivl om der er mig og ham og at vi kan klare alt sammen

Personligt ville jeg vente til i har været sammen noget længere og se om det går i det lange løb, men når det er sagt så er det jo helt op til jer selv er det det i føler for, jamen så er der jo ikke andre der skal stå og pege fingre, bare i ved det er det rigtige

Anmeld

4. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Ja, det er for tidligt - og jeg tror ikke på, at man kan være sikre på hinanden, før man har levet samme et stykke tid på godt og ondt (det vil sige, når man elsker hinanden og ikke er forelskede). Jeg synes under ingen omstændigheder, at man skal træffe livslange valg på baggrund af en ny forelskelse, der er alting lyserødt, og man tror, at det varer for evigt, hvilket det nogle gange gør, andre gange ikke.

Det er en kæmpebelastning for et forhold at blive forældre, og det skal ikke sidestilles med et impulskøb, fordi man lige forelsker sig i et eller andet (dermed ikke sagt, at det gælder for jer).

Det var nok en idé, at du sikrer din fremtid rent uddannelsesmæssigt, arbejdsmæssigt og økonomisk for at skabe de bedste forhold for at stifte familie. Skulle uheldet være ude, og I går fra hinanden, så har du også en mere sikker base at lande på, for hvad har du reelt, hvis det sker og du står alene med et barn? Nogle gange er det godt at lytte til hjertet, andre gange er det bedst, hvis fornuften sejrer.

Anmeld

4. april 2012

LR85

Jeg synes personligt i skulle prøve lige a rejse engang sammen, prøve a lade tingene blive 'kedelig' hverdag. 

I er nok stadig ret forelskede, så hvorfor ikke udnytte det a nyde hinanden. 

Men, jo kan godt forstå dig. Der er intet mindre fantastisk end a snakke fremtidsplaner, børn, navne og lign. 

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Jeg synes personligt i skulle prøve lige a rejse engang sammen, prøve a lade tingene blive 'kedelig' hverdag. 

I er nok stadig ret forelskede, så hvorfor ikke udnytte det a nyde hinanden. 

Men, jo kan godt forstå dig. Der er intet mindre fantastisk end a snakke fremtidsplaner, børn, navne og lign. 

Ja , jeg kan se hvad i alle skriver ,og an udemærket forstå jeres bekyminger. men jeg er nu ikke 20 år i hovedet, og jeg ved godt, eller har en ide om hvor hårdt det er, at have børn, jeg tror ikke det hele er en lyerød sky, og jeg har været rigig mange ting igennem i mit liv.. det er ikke fordi jeg har travlt, men blot bare et nært ønske.

vi skal ud og rejse til juni, 14 dage til egypten, det bliver skønt

Anmeld

4. april 2012

JH12

Alle er forskellige, og ligeledes er alle forhold er forskellige..
Det er efter min mening, kun jer selv der kan mærke om i er klar til at få børn..
Det er lige meget hvor længe i har været sammen, bare i føler i er klar og at det er det rigtige for jer ..
Så hvis i begge føler jer klar, synes jeg da bare i skal forsøge..

Angående økonomi, er du i fagforening eller noget? ellers er der kontant-hjælp, hvilket nok ikke er det samme som din nuværende løn, men i min kommune kan man fra graviditets uge 12 få udbetalt omkring 10.000 ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.