Deltager jeres kæreste/mand i babysnak?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

Nitz - <3 David

Michalala skriver:

Hold da op. Det er vildt at der kan være den slags kommunikation så tidligt i mor/barn forhold. Er glad for at høre at jeg ikke er den eneste.

Ja det er helt vildt.. Og gir jo faktisk ret meget mening..

Jeg tror helt bestemt at du langt fra er den eneste.. Jeg kender rigtig mange der har haft det på samme måde ang. deres mænd/kæreste.. Tror bare det er en kvindeting at samle ting, info osv til den lille kommer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Troldemommi

under min graviditet snakkede min mand meget med baby, sang og fortalte hende historier og lignende, men han var heller ikke den der bragte de praktiske ting på bane, men når jeg sagde der var noget vi skulle have så tog vi sammen ud og købte det :-)

Monica

Anmeld

3. april 2012

benzon

Michalala skriver:

Hvor meget er jeres kæreste/mand med i baby snak?

Min mand spørger hver dag til hvordan baby har det i maven, er med til at synge for baby og sådan - og glæder sig til at skulle være far. Men han bringer sjældent noget af alt det praktiske på bane. Fx er det altid mig der nævner noget udstyr jeg syntes ville være en god ide at have, eller at jeg syntes vi skal komme ud at se på barnevogne, hvordan vi skal indrettet lejlighed e.l. Og selvom han selvfølgelig lytter og svarer viser han ingen større interesse for at føre en længere samtale om emnet... Og det skal lige siges, jeg syntes absolut ikke at jeg overdynger ham med babysnak...

På en måde skuffer det mig lidt at han ikke har lyst til at gøre det at vi skal være forældre til en større del af vores hverdag her under graviditeten, omvendt tænker jeg også, at det måske bare hører til mande-genet ikke at gå så meget op i de ting. Hvordan er jeres mænd?

min kæreste er meget med i alt omkring den lille vi skal have sammen og hans værelse som vi skal lave der ville han være ligeså meget med som mig og ville os med ud og købe tøj til ham . så sys selv jeg har været lidt heldig hvis man kan sige det

Anmeld

3. april 2012

Kay

min kæreste glæder sig til at blive far... det er jeg ikke i tvivl om...men sådan noget med at snakke eller synge for maven gør han ikke... tror ikke rigtig han kan forholde sig til det med at hun kan høre ham når han ikke rigtig kan mærke hende...

det der med at mænd ikke rigtig tager initiativ til indkøb til baby og indretning eller planlægning af indkøb og indretning... medmindre de bliver spurgt... har nok rigtig meget at gøre med at kvinder har et "rede bygger gen" der er rigigti stærkt når man er gravid og det har mændene ikke på samme måde...

min kæreste har mange holdninger også til farve og placering og mange andre ting... og det er jeg glad for... men dem ville jeg ikke kende hvis ik jeg havde spurgt... og jeg tror det har noget at gøre med at vi kvinder ved at vi får sværer ved at løfte og ved at gå og ved at.... ja you name it... når maven bliver støre... så mange af de ting der skal ordnes inden baby kommer kan vi lige så godt ordne i god tid... så vi ikke skal stå med det hele til sidst

jeg bliver også nogle dage ked af at kæresten ikke tager lige så stor del i baby snakken som jeg gør... men tror delvist det er pga. hotmoner  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.