Står op i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.913 visninger
24 svar
0 synes godt om
2. april 2012

AnneBJ

Hvad gør I når de små stiller sig op i sengen efter putning?

Felix gør det og han skriger og skriger. Hvis han bare stod og snakkede ville jeg lade ham, men jeg ved at han kan komme ned selv, og at de "7 minutter" har virket før, så det er jeg tilbøjelig til at forsøge igen...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Mettemus

AnneBJ skriver:

Hvad gør I når de små stiller sig op i sengen efter putning?

Felix gør det og han skriger og skriger. Hvis han bare stod og snakkede ville jeg lade ham, men jeg ved at han kan komme ned selv, og at de "7 minutter" har virket før, så det er jeg tilbøjelig til at forsøge igen...  

Hvis han skriger går jeg ind til ham igen og sidder ved ham. Hvis han bare snakker må han gerne passe sig selv. Men altså - vi har aldrig brugt en fast måde at putte ham på, og det sker ofte at vi bare sidder der de 10 minutter der går til han falder i søvn.

Hmmm... Er han ulykkelig eller sur?

Anmeld

2. april 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Hvis han skriger går jeg ind til ham igen og sidder ved ham. Hvis han bare snakker må han gerne passe sig selv. Men altså - vi har aldrig brugt en fast måde at putte ham på, og det sker ofte at vi bare sidder der de 10 minutter der går til han falder i søvn.

Hmmm... Er han ulykkelig eller sur?

50/50... ulykkelig og skidesur.. jeg aner det simpelthen ikke!

Hvis vi bliver der hjælper det, men efter max 3 minutter ligger han bare og snakker/griner mm., uanset hvor træt han er, og så føler jeg mig "kørt rundt mig", siger stille godnat og går. Og så starter han forfra... 

Anmeld

2. april 2012

Mettemus

AnneBJ skriver:

50/50... ulykkelig og skidesur.. jeg aner det simpelthen ikke!

Hvis vi bliver der hjælper det, men efter max 3 minutter ligger han bare og snakker/griner mm., uanset hvor træt han er, og så føler jeg mig "kørt rundt mig", siger stille godnat og går. Og så starter han forfra... 

Ja ok det er ikke nemt

Jeg kan nok ikke give så mange råd - har lige brugt 20 minutter på fysisk at holde Laurits nede indtil han faldt i søvn. Det er ikke nemt at være en lille krop der vil alting. Og så er han blevet vaccineret i dag, så han er lidt ved siden af sig selv. 

Anmeld

2. april 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Ja ok det er ikke nemt

Jeg kan nok ikke give så mange råd - har lige brugt 20 minutter på fysisk at holde Laurits nede indtil han faldt i søvn. Det er ikke nemt at være en lille krop der vil alting. Og så er han blevet vaccineret i dag, så han er lidt ved siden af sig selv. 

Miraklernes tid er ikke forbi... Den kære fader (aka Jørn) har simpelthen googlet om seperationsangst og fortalt mig alt det, jeg har forsøgt at få ham til at fatte det sidste stykke tid. Så på Jørns initiativ er Felix nu (igen) puttet i klapvognen, fordi man skal gøre hvad der er trygt for børnene, for at lette perioden for dem... 

Så klapvogn it is!

Øv hvor synd for den lille Laurits! Håber ikke han bliver alt for plaget efter vaccinen - Felix skal imorgen 

Anmeld

3. april 2012

PeruBaby

Hmmm, ja puttemetoder... Her kommer Sofia i seng og (da hun stadig sover på vores værelse) lægger jeg mig i vores seng med ryggen til hende og læser et blad/ bog eller rævesover... og hver gang hun siger noget tysser jeg blidt på hende (shhhhsshhhshhh). Det har hun vænnet sig til, så så lægger hun sig for det meste ned og sover inden der er gået 10min, hvorefter jeg sætter alarmen til og smutter.

Nogle gange bliver hun dog aldeles arrig, og så er der ikke andet for end at tage hende op igen og lade hende lege lidt, for så er hun bare ikke træt nok til at sove. Herefter tager jeg nogle gange vores dyner og puder (som hun ELLLSSKKEERR at falde i søvn på) ned på gulvet og lægger mig der. Så kommer hun selv og lægger sig, når hun er træt. Men den metode virker naturligvis ikke hvis man har travlt

Anmeld

3. april 2012

AnneBJ

PeruBaby skriver:

Hmmm, ja puttemetoder... Her kommer Sofia i seng og (da hun stadig sover på vores værelse) lægger jeg mig i vores seng med ryggen til hende og læser et blad/ bog eller rævesover... og hver gang hun siger noget tysser jeg blidt på hende (shhhhsshhhshhh). Det har hun vænnet sig til, så så lægger hun sig for det meste ned og sover inden der er gået 10min, hvorefter jeg sætter alarmen til og smutter.

Nogle gange bliver hun dog aldeles arrig, og så er der ikke andet for end at tage hende op igen og lade hende lege lidt, for så er hun bare ikke træt nok til at sove. Herefter tager jeg nogle gange vores dyner og puder (som hun ELLLSSKKEERR at falde i søvn på) ned på gulvet og lægger mig der. Så kommer hun selv og lægger sig, når hun er træt. Men den metode virker naturligvis ikke hvis man har travlt

Jeg har ikke som sådan travlt, men Felix ville med det samme tro vi skulle feste og lege hvis jeg gjorde på samme måde sig dig - det lyder ellers megahyggeligt!!

Anmeld

4. april 2012

piadas

Jeg tager hende op og ligger sammen med hende, indtil hun sover! Jeg har simpelthen ikke hjerte til bare at lade hende stå og skrige!

Det er også der, vi er lige nu, og som jeg vist har skrevet et andet sted, venter jeg med at gøre noget ved det, til vi er flyttet...

Hun har totalt traumer over tremmesengen - jeg aner ikke hvorfor, men med det samme, vi løfter hende derned, skriger hun!!

Jeg har en ide om, at det også godt kan blive noget med barnevognen på hendes værelse, når den tid kommer, så må hun falde i søvn i den, indtil hun har lært det...

Anmeld

4. april 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Jeg tager hende op og ligger sammen med hende, indtil hun sover! Jeg har simpelthen ikke hjerte til bare at lade hende stå og skrige!

Det er også der, vi er lige nu, og som jeg vist har skrevet et andet sted, venter jeg med at gøre noget ved det, til vi er flyttet...

Hun har totalt traumer over tremmesengen - jeg aner ikke hvorfor, men med det samme, vi løfter hende derned, skriger hun!!

Jeg har en ide om, at det også godt kan blive noget med barnevognen på hendes værelse, når den tid kommer, så må hun falde i søvn i den, indtil hun har lært det...

det er nu trods alt rart ikke at være den eneste med problemet.... Og når jeg spørger folk i omgangskredsen hvis børn er bare et halvt år ældre, så kan de ikke huske at have haft lignende problem.. Det siger mig, at det som så meget andet, nok kun drejer sig om nogle uger, og i det lange løb er det jo intet... Hvis man huskede alle de trælse dage og uger fik man vel ikke så mange/flere børn.... 

Anmeld

12. april 2012

CA

Johannes har bare været så nem at putte længe. "Sang, kys, sov godt" og så så vi først ham 12 timer senere. Det har vi ødelagt i påsken. Han er kommet for sent i seng, sovet for længe og sovet alt for mange forskellige steder. Vi var på farten hele ugen. Så vi er same sted som jer, og jeg ANER ikke hvad jeg skal gøre! Han virker direkte ulykkelig, og blir først tryg når han kommer over i armene, hvor han kan falde i søvn. Men han vågner med det same vi putter ham i seng. Så ingen gode råd - bare medfølelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.