er hele tiden bange for at miste!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.753 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. april 2012

NNGG

hej søde kvinder
Jeg er i uge 8 og det hele er stadig meget nyt. Jeg har ingen symptomer udover lidt murren engang imellem og større bryster (de er blevet mere runde) Vorterne er ømme, men jeg kan sagtens ligge på maven om natten.

Jeg synes der er så mange herinde, der mister... så tænker.. Så bliver selvfølgelig bange for om det er alm. og det derfor er noget, der nemt at ramme mig. Bliver nok ekstra nervøs pga de manglende symptomer...

Er jo allerede lykkelig over at skulle være mor - så det ville jo ikke være til at bære at miste

Ville bare ud med det... tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

FrkZier

NNGG skriver:

hej søde kvinder
Jeg er i uge 8 og det hele er stadig meget nyt. Jeg har ingen symptomer udover lidt murren engang imellem og større bryster (de er blevet mere runde) Vorterne er ømme, men jeg kan sagtens ligge på maven om natten.

Jeg synes der er så mange herinde, der mister... så tænker.. Så bliver selvfølgelig bange for om det er alm. og det derfor er noget, der nemt at ramme mig. Bliver nok ekstra nervøs pga de manglende symptomer...

Er jo allerede lykkelig over at skulle være mor - så det ville jo ikke være til at bære at miste

hvis du hele tiden går og er nervøs, så vil jeg anbefale dig at betale dig til en tryghedsscanning så du kan se spiren derinde, så du kan få ro i sjælen

Anmeld

2. april 2012

NNGG

har også overvejet det..
men det er jo ingen garanti.. man hører jo om dem, der først mistede i uge 13 osv.. Synes bare der er så mange der mister :/

Anmeld

2. april 2012

FrkZier

NNGG skriver:

har også overvejet det..
men det er jo ingen garanti.. man hører jo om dem, der først mistede i uge 13 osv.. Synes bare der er så mange der mister :/

der er jo aldrig nogen garanti, men hvis du nu ser spiren, er der jo større chance for det går godt

- jeg mistede selv i slutningen af uge 13, men jeg havde heller ikke været til nogen form for scanning overhovedet..

Anmeld

2. april 2012

NNGG

FrkZier skriver:

der er jo aldrig nogen garanti, men hvis du nu ser spiren, er der jo større chance for det går godt

- jeg mistede selv i slutningen af uge 13, men jeg havde heller ikke været til nogen form for scanning overhovedet..

Nej, præcis
Puha.. Det er jeg ked af at høre :/ Prøver I igen så?

Anmeld

2. april 2012

FrkZier

NNGG skriver:

Nej, præcis
Puha.. Det er jeg ked af at høre :/ Prøver I igen så?

ja det gør vi

Anmeld

2. april 2012

Ønskebarnet12

Jeg er første gangs gravid, og da jeg var de 6-7 uger henne læste jeg også en masse som havde haft en spontan abort og blev ekstrem bange for at miste, men efter jeg fik skrevet med et par stykker privat, blev jeg anbefalet om at lade være med at læse, for det gør det hele meget værre for en selv og man har i forvejen en masse bekymringer så jo mere msn læser desto mere bliver man bange for at miste, tænk positivt og håb på det bedste, tiden flyver afsted og du vil opleve lige pludselig at du er så langt henne hvor du kan se bebsen vokse så cheer up! Og tillykke!

Anmeld

2. april 2012

Clisolka

NNGG skriver:

hej søde kvinder

Jeg slappede heller ikke af i 1 sekund i min graviditet, hver gang jeg læste om en der mistede eller andet blev jeg selv bange for det. Det du kan gøre er, at ikke læse for meget med i de tråde  Det er helt normalt at være så bekymret som gravid - og det bliver endnu værre når man er blevet mor, har jeg fundet ud af 

Det var slet ikke sjovt at være halvvejs i graviditeten og læse om alle de ting, så jeg tog en pause fra det hele.

Men bare vent, tiden går rigtig hurtigt - og lige pludselig var jeg mor 

Anmeld

2. april 2012

Tona

NNGG skriver:

hej søde kvinder

http://mamanet.dk/gravid/gener-og-komplikationer/spontan-abort

"Når det gælder sundhedsvæsenets tal på, hvor almindelig en abort er, oplyses det, at godt  15% af alle erkendte graviditeter ender med spontanabort. Omtrent 80 % af disse sker inden udgangen af 12. svangerskabsuge."

Citatet her er taget fra det link jeg har lagt øverst. Ud fra det kan du se at det alligevel er relativt få som mister i forhold til hvor mange det lykkes for

Jeg ved ikke om det er nogen trøst, men jeg følte selv at det hjalp lidt at vide at tallene var på min side da jeg ventede Amanda og var rystende bange for at miste hele tiden. Jeg tror dog ikke at man kan komme frygten helt til livs nogensinde. Det er en del af at være mor og det bliver ved. Når så først barnet er født så er man bange for om der skal ske noget med det osv osv. Det vigtige er at acceptere den frygt som en del af det at være mor, men samtidig at sørge for at lykken over at være mor fylder langt mere end frygten. Ligesom sige til frygten: "Det er ok du er her, jeg ved at du er en helt naturlig del af det at være mor, men jeg vil fokusere på hvor lykkelig jeg er over at være mor"

Anmeld

2. april 2012

Tona

NNGG skriver:

har også overvejet det..

Jeg tror at det måske virker som om mange mister fordi man er herinde og læser. Det er jo klart at der vil være en højere procentdel herinde der har mistet pga at vi har et forum kun til det og i øvrigt bare at der er så mange gravide/mødre herinde. Så kan det virke som om det "sker for alle"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.