Hvordan ser jeres dag ud med maden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2012

HeidiØ

maryjane skriver:

Det ser vidst ca. sådan her ud;

mellem 05-07: ca 200ml MME.

mellem 07-09: grød, enten hjemmelavet eller købegrød evt. med en smule frugtmos i. Vand i flaske, eller kop.

kl. 10: bliver tilbudt en smule MME.

11-12: grød. vand af kop/flaske.

eftermiddag: bliver tilbudt en flaske på omkring 200 MME, ikke altid der ryger noget ned.

17-18: Grønssagsmos af en art, vi har prøvet med lidt kogt kylling og kogt kødbolle af oksekød. Ofte er aftensmad ikke favoritten, men er der gulerod i ryger det bedre ned. Har prøvet købe lasagne og det er hun også lidt vild med. Evt. lidt frugtmos vedsiden af. Vand af kop. Eller lidt sødmælk.

Så får hun også lidt MME at sove på. Hun sover tidligt, allerede mellem 18-19. Så orker hun ikke mere. Og hun vågner somregel ikke om natten.

Skønt hun bare sover igennem Fantastisk! William havde sådan en periode, men nu er han begyndt at vågne lidt igen

Sjovt med guleroden her, det gider William bare IKKE! .. men kartofelmos, HIT .. øllebrød, HIT!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

maryjane

HeidiØ skriver:

Skønt hun bare sover igennem Fantastisk! William havde sådan en periode, men nu er han begyndt at vågne lidt igen

Sjovt med guleroden her, det gider William bare IKKE! .. men kartofelmos, HIT .. øllebrød, HIT!

Ja det er skønt kan blive helt overrasket de aftener/ nætter hvor hun vågner for andet end bare en sut. Det er efterhånden så sjældent det sker.

Anmeld

2. april 2012

Sifling

HeidiØ skriver:

Jaah det minder jo også lidt om alle andres, bare lidt senere tidspunkter! ... Mine forældre er osse begge to uddannet kokke, så vi var også vant til lidt skæve tider

Det gør det nemlig Men det er nogen gange ret træls at ens hverdag ikke passer ind i andres

Anmeld

3. april 2012

SaNiNa

6-7 morgenmad rismelsgrød eller havregrød + 60+90 ml mme i kop

9-10 frugt i stykker er mos + 30ml mme i kop

11.00-11.30 middagsmad rismelsgrød + 60-90ml mme i kop

15.00 frugt i stukker eller mos + 30ml mme i kop

17.00-17.30 aftensmads mos og stykker 60-90ml mme i kop

18.00 når vi andre spiser lidt brød eller kød i små stykker

19.00 frugt + lidt vand i kop

Og det er ganske normalt de kan begynde at gylpe mere når de går mme. Vi bruger nan ha 1 pga allergi og Naia gylper også meget hvis hun kommer ned og lege de første 30 min efter hun har spist. eller syntes jeg faktisk hun er begynd at gylpe mindre

Anmeld

4. april 2012

HeidiØ

SaNiNa skriver:

6-7 morgenmad rismelsgrød eller havregrød + 60+90 ml mme i kop

9-10 frugt i stykker er mos + 30ml mme i kop

11.00-11.30 middagsmad rismelsgrød + 60-90ml mme i kop

15.00 frugt i stukker eller mos + 30ml mme i kop

17.00-17.30 aftensmads mos og stykker 60-90ml mme i kop

18.00 når vi andre spiser lidt brød eller kød i små stykker

19.00 frugt + lidt vand i kop

Og det er ganske normalt de kan begynde at gylpe mere når de går mme. Vi bruger nan ha 1 pga allergi og Naia gylper også meget hvis hun kommer ned og lege de første 30 min efter hun har spist. eller syntes jeg faktisk hun er begynd at gylpe mindre

Er hun god til at drikke af kop? Jeg har indført den med tuden, det er William super god til, men overvejer at ta tuden af - før eller siden skal han jo vænne sig til det

Anmeld

13. april 2012

SaNiNa

HeidiØ skriver:

Er hun god til at drikke af kop? Jeg har indført den med tuden, det er William super god til, men overvejer at ta tuden af - før eller siden skal han jo vænne sig til det

Ja syntes hun er blevet rigtig god til detret meget når hun drikker.

Vi brugde også den med tud til Nicklas til at starte med men han var også meget bedre til at drikke uden tud der er jo så heller ingen af mine der har været van til sutteflaske og kunne forstille mig det ville være letter at starte med tud hvis man har brugt flaske.

Anmeld

15. april 2012

TrineMine86

HeidiØ skriver:

Ja! Har sikkert oprettet emnet før i debatten 0-1 år - jeg gad godt vide hvordan jeres dag ser ud med mad og ikke mindst hvor meget af gangen!!

William:

7.30: 200 ml mme
10.30: 1 dl havregrød lavet på vand tilsat ½ dl mme + frugtmos +vand!
14.30: 200 ml mme
17.30: Grød/grøntsagsmos, også 1 dl ca. +vand!
19.45: 200 ml mme

Jeg sys han er begyndt at gylpe lidt efter mme'en! Er I andre på NAN skiftet over til 2'eren?

SYs bare den her overgangsfase er virkelig svær. Pludselig var Williams afføring nærmest sådan nogle små kugler, så jeg gav ham mme om eftermiddagen i stedet for grød igen!

til verdens bedste terminsgruppe

sådan her ser vores dage ud nu

ca 6.00: Vågner

6.30: får øllebrød (lavet af 1 sk. mørkt rugbrød) + vand til

8.00: formiddagslur

ca. 9.30: vågner

10.00: 230 ml mme

11.30: hirsegrød/frugtmos, eller bare frugtmos + vand til

12.00: middagslur

14-15: vågner

15.00: 230 ml mme

18.00: kartoffel/gulerods/broccoli mos evt kød + sødmælk til

19-20: puttes godnat

23.00: 230 ml mme (bliver vækket - men hvis vi ikke gør dette står han op kl 04.00 og er frisk - det synes mor her er fpr tidligt)

jeg synes han spiser rigtig meget  og ikke nok med det - her de sidste dage har han skreget som en sindsyg når vi har puttet ham godnat, indtil han får endnu en flaske med 230 ml i, så sover han først  dvs kartoffelmos kl 18.00 ca og så en flaske kl 19.30 og endnu en flaske kl 23.00

Anmeld

16. april 2012

Jemion

Inden han blev syg hed det

kl 07:00: havregrød eller lign

kl 10:00: mme eller lidt grød

kl 13:00: ½ bondebrød med leverpostej og lidt frugtmos hvis han stadig er sulten

kl 15-16: tvebakke, frugt skiver ell. grøntsags stænger og mme

kl 17-18: Kartoffelmos med en slags grønt og kødbolle

kl 19-20: mme at sove på

Anmeld

16. april 2012

HeidiØ

Jemion skriver:

Inden han blev syg hed det

kl 07:00: havregrød eller lign

kl 10:00: mme eller lidt grød

kl 13:00: ½ bondebrød med leverpostej og lidt frugtmos hvis han stadig er sulten

kl 15-16: tvebakke, frugt skiver ell. grøntsags stænger og mme

kl 17-18: Kartoffelmos med en slags grønt og kødbolle

kl 19-20: mme at sove på

Er han godt til at tygge? ..

Og hvordan har han det, det bette skind...?

Anmeld

16. april 2012

HeidiØ

TrineMine86 skriver:

sådan her ser vores dage ud nu

ca 6.00: Vågner

6.30: får øllebrød (lavet af 1 sk. mørkt rugbrød) + vand til

8.00: formiddagslur

ca. 9.30: vågner

10.00: 230 ml mme

11.30: hirsegrød/frugtmos, eller bare frugtmos + vand til

12.00: middagslur

14-15: vågner

15.00: 230 ml mme

18.00: kartoffel/gulerods/broccoli mos evt kød + sødmælk til

19-20: puttes godnat

23.00: 230 ml mme (bliver vækket - men hvis vi ikke gør dette står han op kl 04.00 og er frisk - det synes mor her er fpr tidligt)

jeg synes han spiser rigtig meget  og ikke nok med det - her de sidste dage har han skreget som en sindsyg når vi har puttet ham godnat, indtil han får endnu en flaske med 230 ml i, så sover han først  dvs kartoffelmos kl 18.00 ca og så en flaske kl 19.30 og endnu en flaske kl 23.00

Det ser da meget fornuftigt ud .. Jaah jeg sys også nogle gange William spiser en del, men man må da forvente de på en eller anden måde siger stop hvis det er for meget hehe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.