Hvordan ser jeres dag ud med maden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.049 visninger
32 svar
0 synes godt om
2. april 2012

HeidiØ

Ja! Har sikkert oprettet emnet før i debatten 0-1 år - jeg gad godt vide hvordan jeres dag ser ud med mad og ikke mindst hvor meget af gangen!!

William:

7.30: 200 ml mme
10.30: 1 dl havregrød lavet på vand tilsat ½ dl mme + frugtmos +vand!
14.30: 200 ml mme
17.30: Grød/grøntsagsmos, også 1 dl ca. +vand!
19.45: 200 ml mme

Jeg sys han er begyndt at gylpe lidt efter mme'en! Er I andre på NAN skiftet over til 2'eren?

SYs bare den her overgangsfase er virkelig svær. Pludselig var Williams afføring nærmest sådan nogle små kugler, så jeg gav ham mme om eftermiddagen i stedet for grød igen!

til verdens bedste terminsgruppe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

***S***

Ja William s dag, ligner meget din William s dag!

Han får 210ml. MME kl. 7.00

Havregrød med MME og smørklat kl. 10-11

150/180 ml. MME kl. 14-15

Grønsags mos med kylling eller fisk kl. 18

200/300 ml. vælling kl. 20.

Vi er skiftet over til Nan 2 og da William gik fra mit bryst til MME, gylpede han os lidt mere i starten, indtil maven vendte sig til MME.

Synes os det er rigtig svært med maden og hvad man skal lave til dem!  Nogen gange får han os noget risgrød med frugt smag om eftermiddagen!

Men hensyn til afføringen, så har William os tit hård mave, men her hjælper sveskegrød!!  Han får lidt sveskegrød om dagen eller hveranden dag, for at holde maven igang!

Anmeld

2. april 2012

HeidiØ

***S*** skriver:

Ja William s dag, ligner meget din William s dag!

Han får 210ml. MME kl. 7.00

Havregrød med MME og smørklat kl. 10-11

150/180 ml. MME kl. 14-15

Grønsags mos med kylling eller fisk kl. 18

200/300 ml. vælling kl. 20.

Vi er skiftet over til Nan 2 og da William gik fra mit bryst til MME, gylpede han os lidt mere i starten, indtil maven vendte sig til MME.

Synes os det er rigtig svært med maden og hvad man skal lave til dem!  Nogen gange får han os noget risgrød med frugt smag om eftermiddagen!

Men hensyn til afføringen, så har William os tit hård mave, men her hjælper sveskegrød!!  Han får lidt sveskegrød om dagen eller hveranden dag, for at holde maven igang!

Ja, det må man sige ligner .. Jeg skal også igang med kød om aftenen! Er spændt på hvad han siger til det Spiser i på samme tid som William? Det har vi virkelig svært ved, men man skal nok vende sig til det.

Laver du selv sveskegrøden?

Nøj manner, mange spørgsmål hva Sikken en jungle, man glæder sig til de bare spiser det helt samme som os

Anmeld

2. april 2012

Kofoed.

Klokken 7, havregrød eller øllebrød.
Klokken 10, evt 120 ml mme eller sutte frugt, få mini stykker vindruer (skind af og skrællet) også videre.
Klokken 12, grød, men på onsdag begynder vi på rugbrød.
Mellem 12 og 17 en flaske mme, oftest 150 ml.
Klokken 17, mos af en art, stille og roligt indføre kød også.
Fra aftens mad til morgen mad får hun to flasker, men vi prøver at fjerne den om natten, ved stille og roligt mindske mængden.

Vi er nød til at gå lidt hurtigt frem, da hun starter i dp og 29 dage så det skal helst være på plads inden. Og så er hun en dygtig spiser, som vores sp kalder det

Anmeld

2. april 2012

HeidiØ

Kofoed. skriver:

Klokken 7, havregrød eller øllebrød.
Klokken 10, evt 120 ml mme eller sutte frugt, få mini stykker vindruer (skind af og skrællet) også videre.
Klokken 12, grød, men på onsdag begynder vi på rugbrød.
Mellem 12 og 17 en flaske mme, oftest 150 ml.
Klokken 17, mos af en art, stille og roligt indføre kød også.
Fra aftens mad til morgen mad får hun to flasker, men vi prøver at fjerne den om natten, ved stille og roligt mindske mængden.

Vi er nød til at gå lidt hurtigt frem, da hun starter i dp og 29 dage så det skal helst være på plads inden. Og så er hun en dygtig spiser, som vores sp kalder det

uuuh om 29 dage, huha det nærmer sig så

Hvor er det godt hun er en god spiser. Intet vrøvl med maven så? jeg tør altså ik begynde på rugbrød, tænk hvis de kløjs... total pivskid

Anmeld

2. april 2012

Kofoed.

HeidiØ skriver:

uuuh om 29 dage, huha det nærmer sig så

Hvor er det godt hun er en god spiser. Intet vrøvl med maven så? jeg tør altså ik begynde på rugbrød, tænk hvis de kløjs... total pivskid

Ja, meget, glæder mig.

Altså hun kunne først i går have afføring ugen hjælp i 3 uger, så der har der været mange problemer, vores læge gad bare ikke lytte efter, men da vores sp så, hvad der sker sekundet efter der kommer noget i maven, så skulle der ske noget, nu for hun max dosis af laktulose og det virker. Men hun tygger og drikker super godt, dog har hun jo ingen tænder, så det må ikke være få hårdt.

Er også dåden lidt, arg, men man må jo prøve og vil heller selv indføre det, end dp skal.

Anmeld

2. april 2012

HeidiØ

Kofoed. skriver:

Ja, meget, glæder mig.

Altså hun kunne først i går have afføring ugen hjælp i 3 uger, så der har der været mange problemer, vores læge gad bare ikke lytte efter, men da vores sp så, hvad der sker sekundet efter der kommer noget i maven, så skulle der ske noget, nu for hun max dosis af laktulose og det virker. Men hun tygger og drikker super godt, dog har hun jo ingen tænder, så det må ikke være få hårdt.

Er også dåden lidt, arg, men man må jo prøve og vil heller selv indføre det, end dp skal.

Helt klart hellere selv end dp!

Tsk, læger gider aldrig lytte. Godt du havde en sp der gad så!

Kan godt forstå du glæder dig!

Anmeld

2. april 2012

Kofoed.

HeidiØ skriver:

Helt klart hellere selv end dp!

Tsk, læger gider aldrig lytte. Godt du havde en sp der gad så!

Kan godt forstå du glæder dig!

Jamen vi har længe bøvlet med afføring og hun hele tiden var træt, det har så vist et mønstre, de dage hun havde afføring, var hun glad og frisk, de andre dage var hun meget udmattet. Hun har siden grød start kun haft det hver 2.-3. dag.

Anmeld

2. april 2012

HeidiØ

Kofoed. skriver:

Jamen vi har længe bøvlet med afføring og hun hele tiden var træt, det har så vist et mønstre, de dage hun havde afføring, var hun glad og frisk, de andre dage var hun meget udmattet. Hun har siden grød start kun haft det hver 2.-3. dag.

Nå for søren da! Godt I har fundet ud af hvad det var - er det så på retur nu?

Anmeld

2. april 2012

Kofoed.

HeidiØ skriver:

Nå for søren da! Godt I har fundet ud af hvad det var - er det så på retur nu?

Altså om der kommer meget? For nej, men der kommer lidt ofte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.