Hvordan ser jeres dag ud med maden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2012

sabrina89

Mellem 7 og 9 (alt efter hvornår hun vågner) 150 ml MME
Ved 10 tiden havregrød med frugtmos
Ved 13 tiden fuldkornsmos
Mellen 13 og 17 får hun frugt eller grænsagsstænger og 180 ml MME
til aften får hun vores mad (hvis vi får pizza suppe burger el. lignede får hun grød) Ved 19.30 tiden kommer hun i seng med 180 ml. MME

Jeg putter slet ikke MME i hendes grød el. mos (skal man det?)

Så får hun vand til alle måltider og når hun vågner fra sine lurer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

***S***

HeidiØ skriver:

Ja, det må man sige ligner .. Jeg skal også igang med kød om aftenen! Er spændt på hvad han siger til det Spiser i på samme tid som William? Det har vi virkelig svært ved, men man skal nok vende sig til det.

Laver du selv sveskegrøden?

Nøj manner, mange spørgsmål hva Sikken en jungle, man glæder sig til de bare spiser det helt samme som os

Jeps det gør jeg.

5-6 svesker.

godt med vand i en gryde, lad det koge så de er nemme at mose ud.

blend dem med lidt af vandet, tilbage i gryden, pisk sukker og majsstivelse i. Så har jeg til 2 dage til ham!

Ja, vo forsøger at spise sammen med ham, men det skal vi os lige vende os til, da vi normalt først spiste ved 19-20 tiden før vi fik ham..

Anmeld

2. april 2012

HeidiØ

Kofoed. skriver:

Altså om der kommer meget? For nej, men der kommer lidt ofte

Så er det jo som det skal være

Anmeld

2. april 2012

HeidiØ

***S*** skriver:

Jeps det gør jeg.

5-6 svesker.

godt med vand i en gryde, lad det koge så de er nemme at mose ud.

blend dem med lidt af vandet, tilbage i gryden, pisk sukker og majsstivelse i. Så har jeg til 2 dage til ham!

Ja, vo forsøger at spise sammen med ham, men det skal vi os lige vende os til, da vi normalt først spiste ved 19-20 tiden før vi fik ham..

Super, det må jeg prøve.

Puha ja, sys bare 17.30 er såååå tidligt Vi spiste altid først kl 19 også! Men sådan er det jo bare Hehe!

Anmeld

2. april 2012

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Ja! Har sikkert oprettet emnet før i debatten 0-1 år - jeg gad godt vide hvordan jeres dag ser ud med mad og ikke mindst hvor meget af gangen!!

William:

7.30: 200 ml mme
10.30: 1 dl havregrød lavet på vand tilsat ½ dl mme + frugtmos +vand!
14.30: 200 ml mme
17.30: Grød/grøntsagsmos, også 1 dl ca. +vand!
19.45: 200 ml mme

Jeg sys han er begyndt at gylpe lidt efter mme'en! Er I andre på NAN skiftet over til 2'eren?

SYs bare den her overgangsfase er virkelig svær. Pludselig var Williams afføring nærmest sådan nogle små kugler, så jeg gav ham mme om eftermiddagen i stedet for grød igen!

til verdens bedste terminsgruppe

Ja jeg synes sq også at overgangsfasen er svær! Vi har været oppe på 3 måltider og så lidt ned igen og nogle dage kun amning. Jeg var bange for, at mælken skulle forsvinde helt, da han pludseligt kun blev ammet om natten.

Nu ser det ca sådan her ud:

• Bliver ammet 1-2 gange om natten
  • kl 8 - en potion grød
  • (evt. amning hvis han er sulten) 
  • kl 12-13 - mos eller rester(ris, pasta lignende)
  • Mellemmåltider og muligvis en amning imellem
  • Kl 18-19 - Det aftensmad vi andre får 
  • Kl 22-23 amning 

Jeg tror det bliver lidt nemmere, når de kan få rugbrødshapsere! hehe

Anmeld

2. april 2012

Sifling

Jolan gylper meget efter mme, så det er der skåret ret meget ned på her Det hele er lige rykket et par timer, men det er fordi min kæreste er kok, så det er jo vores hverdag.

10-11 2dl grød med mme pulver og hørfrø olie
13-14 evt. frugt (mos eller frisk)
15-16 Grød eller glas mad som lasagne, fisk ell (kommer an på om vi   er hjemme eller ude) tilsat mme pulver og hørfrø olie
18-19 evt. frugt (mos eller frisk)
20-21 Vores mad, hvis han kan spise det, tilsat mme pulver og hørfrø olie
23-00 Godnat flaske ca 270ml mme

Og så sover han hele natten

Anmeld

2. april 2012

Sifling

Sifling skriver:

Jolan gylper meget efter mme, så det er der skåret ret meget ned på her Det hele er lige rykket et par timer, men det er fordi min kæreste er kok, så det er jo vores hverdag.

15-16 Grød eller glas mad som lasagne, fisk ell (kommer an på om vi   er hjemme eller ude) tilsat mme pulver og hørfrø olie

Jo og så får han selvfølgelig vand til alle måltider  

Anmeld

2. april 2012

HeidiØ

Ka+Ma=Be skriver:

Ja jeg synes sq også at overgangsfasen er svær! Vi har været oppe på 3 måltider og så lidt ned igen og nogle dage kun amning. Jeg var bange for, at mælken skulle forsvinde helt, da han pludseligt kun blev ammet om natten.

Nu ser det ca sådan her ud:

• Bliver ammet 1-2 gange om natten
  • kl 8 - en potion grød
  • (evt. amning hvis han er sulten) 
  • kl 12-13 - mos eller rester(ris, pasta lignende)
  • Mellemmåltider og muligvis en amning imellem
  • Kl 18-19 - Det aftensmad vi andre får 
  • Kl 22-23 amning 

Jeg tror det bliver lidt nemmere, når de kan få rugbrødshapsere! hehe

Vi gik også over på 2 måltider i stedet for 3, da han begyndte at få super meget hård afføring!

Jaah jeg glææder mig til bondebrød med leverpostej, smøreost etc

Anmeld

2. april 2012

HeidiØ

Sifling skriver:

Jaah det minder jo også lidt om alle andres, bare lidt senere tidspunkter! ... Mine forældre er osse begge to uddannet kokke, så vi var også vant til lidt skæve tider

Anmeld

2. april 2012

maryjane

Det ser vidst ca. sådan her ud;

mellem 05-07: ca 200ml MME.

mellem 07-09: grød, enten hjemmelavet eller købegrød evt. med en smule frugtmos i. Vand i flaske, eller kop.

kl. 10: bliver tilbudt en smule MME.

11-12: grød. vand af kop/flaske.

eftermiddag: bliver tilbudt en flaske på omkring 200 MME, ikke altid der ryger noget ned.

17-18: Grønssagsmos af en art, vi har prøvet med lidt kogt kylling og kogt kødbolle af oksekød. Ofte er aftensmad ikke favoritten, men er der gulerod i ryger det bedre ned. Har prøvet købe lasagne og det er hun også lidt vild med. Evt. lidt frugtmos vedsiden af. Vand af kop. Eller lidt sødmælk.

Så får hun også lidt MME at sove på. Hun sover tidligt, allerede mellem 18-19. Så orker hun ikke mere. Og hun vågner somregel ikke om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.