Hjælp min søn sover af H til om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

NinaNymannMadsen

Annemor... skriver:

Vi har flyttet ham ind på hans eget værelse, dette er hans 4 nat derinde, men synes det er det samme, som da han vare inde ved os.

Giver ham altid sutten først for at se om han er sulten eller om han bare sover videre og når det ikke virker, så får han bryst.

ja så er det ikk nemt.
nu har jeg ikk læst hele tråden endnu men måske opstart af grød kunne hjælpe lidt hvis i ikk gør det i forvejen, eller os så måske suplere med en flaske inden han skal i seng for så har i styr på hvor meget han har spist inden senge tid.

det er bare forslag og du behøver ikke følge dem. men ellers så prøv at spørg din SP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

modesty

Det er helt vildt almindeligt at babyer vågner så ofte i den alder. Det er sket for 5 ud af 6 babyer i min mødregruppe. Det er efter min mening ikke grund nok til at starte op på grød, medmindre din dreng decideret ikke tager på som han skal, hvilket jeg tvivler på er tilfældet. Det er normalt! Og det er en fase. Min dreng har lige været igennem den. Det startede da han blev 4 måneder og er (7-9-13) ved at gå over nu, hvor han er 5,5 mdr.

Anmeld

1. april 2012

modesty

Tulle28 skriver:

Der er jo både et appetitspring og et udviklingsspring ved 4 mdr. så jeg vil sige at det er helt normalt. Jeg holdt fast på at jeg ikke ville give min datter fast føde før 6 mdr. og ammede igennem det. Men det er her, mange begynder på grød, i håb om at det giver en bedre nattesøvn. Faktum er bare at de fleste børn i den alders tarme ikke kan fordøje den faste føde, så det at de sover bedre er fordi de opnår en slags bevidstløs tilstand (ligesom når vi selv har spist eller drukket for meget) og altså ikke deraf nødvendigvis en bedre søvn.

Helt enig.

Anmeld

2. april 2012

hekran

Jeg ved ikke, om det er et godt råd, men det er en god måde at overleve på. Det var i hvert fald det, vi gjorde indtil Helena var 7,5 måneder gammel. Hun vågnede også konstant og sov først trygt, da vi var gået i seng. Derefter spiste hun hver 2. time. Ikke optimalt!

Vi valgte simpelthen at have hende i vores seng. Hun lå klos op ad mig og jeg ammede sovende. 

Hvis han stadig vil ammes om natten, har I så måske rykket ham ud for tidligt?

Jeg ville nok tage ham ind igen. Så slipper I for alt det gåen frem og tilbage. 

Det er forfærdeligt!

Vores tøs kom ind på eget værelse da hun var 7,5 måned gammel. Hun begyndte ret hurtigt at sove godt, men vågnede typisk kl 4-4.30, hvor vi tog hende ind til os og jeg lagde hende til. Det resulterede i en AAALT for tidlig opvågning, da hun ikke ville lægge sig til at sove igen. Efter vi droppede amningen for nogle uger siden, er hun begyndt at sove igennem.

Uh, hvor jeg dog ønsker for jer, at I snart får noget søvn!

Anmeld

2. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
nu har jeg altså ikke læst alle de svar der er kommet, men har et forslag...

Ligge sammen med ham i din egen seng og amme ham liggende.

Det gør vi herhjemme og det fungere fantastisk for os, knægten får søvn og det gør mor her også!

ellers herfra, håber du finder en løsning der er god for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.