Hjælp min søn sover af H til om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.704 visninger
24 svar
0 synes godt om
1. april 2012

Annemor...

Jeg har virkelig brug for hjælp, så håber der er nogen der kan hjælpe mig herind

Jeg har en søn på snart 4 mdr. (han er fra den 7. dec) og han sover så dårligt om natten, jeg skal amme ham ca. hver 1½-2 time hele aftenen/natten, så der er altså ikke så meget søvn til mig for tiden.

Nogen der har nogle gode ideer til hvad vi kan gøre herhjemme, så at jeg kan få mere nattesøvn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Københavnermor

Køb en slyngevugge! Det har gjort underværker for min datters søvn. Før vågnede hun lige så ofte som din søn, nu vågner hun max 2 gange for at spise mellem kl. ca. 21-07. Nogen gange vågner hun kun 1 gang!

Jeg ELSKER den vugge!

Anmeld

1. april 2012

Annemor...

Nu som Moar skriver:

Køb en slyngevugge! Det har gjort underværker for min datters søvn. Før vågnede hun lige så ofte som din søn, nu vågner hun max 2 gange for at spise mellem kl. ca. 21-07. Nogen gange vågner hun kun 1 gang!

Jeg ELSKER den vugge!

vi har flyttet ham ind på sit eget værelse for at se om det hjælper, men det har ikke haft nogen betydning, desværre.

Anmeld

1. april 2012

Kongmulle

Annemor... skriver:

Jeg har virkelig brug for hjælp, så håber der er nogen der kan hjælpe mig herind

Jeg har en søn på snart 4 mdr. (han er fra den 7. dec) og han sover så dårligt om natten, jeg skal amme ham ca. hver 1½-2 time hele aftenen/natten, så der er altså ikke så meget søvn til mig for tiden.

Nogen der har nogle gode ideer til hvad vi kan gøre herhjemme, så at jeg kan få mere nattesøvn?

Hej Annemor

Jeg tænkte som det første, at han ikke er mæt?!

Som regel så sover de super godt på en fyldt mave og når han er så sulten om natten, så tror jeg ikke han er mæt nok.

Og så tænker jeg tigerspring, som kommer omkring 12-14 ugers alderen. Der skulle det være normalt at de vil læges ofte til brystet, fordi mælkeproduktionen skal øges, grundet behov for mere mad, og om natten er din produktion lavest så vidt jeg ved= logisk at han derfor vil ammes mere om natten?

Og i såfald er det altså helt normalt. Det er en del af hans udvikling og tingene vil falde på plads igen

Ved ikke om du kan bruge det til noget, for det er jo ikke en "løsning" som sådan,men engang imellem er det også bare rart at vide hvad det måske er

Anmeld

1. april 2012

raca

han kan havde behov for at øge din mælkeproduktion, der er et voldsomt apetispring omkring de 4 mdr.. og rigtig mange giver op der og begynder på flasken.. men hvis du vil kan du øge produktionen..

men det kræver masser af væske og at du sover om dagen i det omfang du har behov for...

kan du ikke prøve og tanke ham op om aftenne.. så du ammer ham meget og ofte der så du måske kan få bare 1 gange 3 timers søvn..

hvad med at amme i sengen det giver mest muglig hvile til dig...

Anmeld

1. april 2012

Nettemor

Jeg tænker også som det første at det er fordi han er sulten. Han er en stor dreng. Og det kan være det skulle være nu her du så småt skulle snakke med SP om at opstarte med grød..

Ved ikke hvad du tænker om det?

Anmeld

1. april 2012

Annemor...

Kongmulle skriver:

Hej Annemor

Jeg tænkte som det første, at han ikke er mæt?!

Som regel så sover de super godt på en fyldt mave og når han er så sulten om natten, så tror jeg ikke han er mæt nok.

Og så tænker jeg tigerspring, som kommer omkring 12-14 ugers alderen. Der skulle det være normalt at de vil læges ofte til brystet, fordi mælkeproduktionen skal øges, grundet behov for mere mad, og om natten er din produktion lavest så vidt jeg ved= logisk at han derfor vil ammes mere om natten?

Og i såfald er det altså helt normalt. Det er en del af hans udvikling og tingene vil falde på plads igen

Ved ikke om du kan bruge det til noget, for det er jo ikke en "løsning" som sådan,men engang imellem er det også bare rart at vide hvad det måske er

Vi har også tænkt lidt om det er fordi at han ikke er mæt nok, problemet er bare at han gylper og jeg synes ikke at han skal lægges til efter at han har gylpet for så tænker jeg at der ikke er plads til mere, men ved ikke om jeg er helt forkert på det.

Har også overvejet om det bare er tigerspring han har gang i. Men det er godt nok hårdt ikke at sove mere en 1½ time af gangen om natten.

Anmeld

1. april 2012

Kongmulle

Annemor... skriver:

Vi har også tænkt lidt om det er fordi at han ikke er mæt nok, problemet er bare at han gylper og jeg synes ikke at han skal lægges til efter at han har gylpet for så tænker jeg at der ikke er plads til mere, men ved ikke om jeg er helt forkert på det.

Har også overvejet om det bare er tigerspring han har gang i. Men det er godt nok hårdt ikke at sove mere en 1½ time af gangen om natten.

Absolut. Man er nærmest mere kvæstet om morgenen end inden man gik i seng

Du må lægge dig og sove om dagen, hvis du har mulighed for det. Hvornår får du sp igen?

Anmeld

1. april 2012

Annemor...

Kongmulle skriver:

Absolut. Man er nærmest mere kvæstet om morgenen end inden man gik i seng

Du må lægge dig og sove om dagen, hvis du har mulighed for det. Hvornår får du sp igen?

Ja, jeg burde sove om dagen men man vil jo også gerne have lavet lidt herhjemme, mentager dog en lur nogen dage.

SP kommer først den 13. april, håber dog at det er blevet lidt bedre inden da

Anmeld

1. april 2012

Københavnermor

Annemor... skriver:

vi har flyttet ham ind på sit eget værelse for at se om det hjælper, men det har ikke haft nogen betydning, desværre.

Min datter sover på vores værelse stadig, men her gjorde det en kæmpe forskel med slyngevuggen,og hun ernpk din søns alder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.