Argh, hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. april 2012

grinny

Vi har en kastereret hankat på ca. 2 år. Han har igår aftes og idag været på kattebakken for at tisse RIGTIG mange gange, men der kommer ikke noget eller så kommer der kun en lille smule. Lige for 2 sekunder siden opdagede kæresten at gruset blev rødt  Han drikker, æder og leger som han plejer, men der er jo et eller andet galt!

Jeg ved godt han skal til dyrlæge, men kan jeg vente til imorgen? For helt ærligt, så har jeg ikke penge til at give ekstra for at hun kommer ind i weekenden  men gør selvfølgelig alt for min kat!

Og er der nogen der har erfaringer med hvad det kan være? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Francisca

jeg ville tage afsted med det samme.

Har selv en hankat på 4år, og hvis der er noget galt tager jeg afsted så koste hvad det vil.

Hellere være på den sikre side end at vente. ellers ring ud til dyrlægen og forhør dig om hvad de syntes er bedst.

Anmeld

1. april 2012

LauraL

grinny skriver:

Vi har en kastereret hankat på ca. 2 år. Han har igår aftes og idag været på kattebakken for at tisse RIGTIG mange gange, men der kommer ikke noget eller så kommer der kun en lille smule. Lige for 2 sekunder siden opdagede kæresten at gruset blev rødt  Han drikker, æder og leger som han plejer, men der er jo et eller andet galt!

Jeg ved godt han skal til dyrlæge, men kan jeg vente til imorgen? For helt ærligt, så har jeg ikke penge til at give ekstra for at hun kommer ind i weekenden  men gør selvfølgelig alt for min kat!

Min gamle hankat gjorde det samme dog uden blod i, og det viste sig at det var nyrerne det var galt med... Han endte deaværre med at måtte aflives... 

Mås hvis jeg var dig, ville jeg klart kontakte en dyrlæge idag, og så kan du jo evt spørge om de kan vente med at se den til imorgen... For heldigvis er den jo frisk og leger osv... 

Pøj pøj med det, krydser fingre for det bedste.....

Anmeld

1. april 2012

mariamiss6

Det er garanteret nyresten, eller nyregrus, eller noget betændelse et eller andet sted....

Din kat er rigtig syg, tag til dyrlæge med ham... Den har sikkert voldsomme smerter, og dens blære fyldes jo til bristepunktet når den ikke kan komme af med urinen.... 

Anmeld

1. april 2012

grinny

Francisca skriver:

jeg ville tage afsted med det samme.

Har selv en hankat på 4år, og hvis der er noget galt tager jeg afsted så koste hvad det vil.

Hellere være på den sikre side end at vente. ellers ring ud til dyrlægen og forhør dig om hvad de syntes er bedst.

Har lige snakket med dyrlægen og hun siger vi skal se om det bliver værre, men ved bare ikke hvordan jeg skal se det på ham? Han bliver stadig ved med at prøve at tisse. 

Lige nu ligger han og slikker sig, men det gør katte vel også selvom de er syge? 

Anmeld

1. april 2012

come2

grinny skriver:

Man skal ALTID reagerer når du er blod i urin og afføring.

Afsted med jer og lav evt en afdragsordning med dyrlægen hvis det er muligt.

Anmeld

1. april 2012

grinny

mariamiss6 skriver:

Det er garanteret nyresten, eller nyregrus, eller noget betændelse et eller andet sted....

Din kat er rigtig syg, tag til dyrlæge med ham... Den har sikkert voldsomme smerter, og dens blære fyldes jo til bristepunktet når den ikke kan komme af med urinen.... 

Det er også det jeg er bange for 

Har lige snakket med dyrlægen hun kunne ikke vurdere om det kunne vente, og nu kan jeg selvfølgelig ikke få fat på hende igen så vi kan komme derind 

Anmeld

1. april 2012

grinny

come2 skriver:

Man skal ALTID reagerer når du er blod i urin og afføring.

Afsted med jer og lav evt en afdragsordning med dyrlægen hvis det er muligt.

Kan  ikke få fat på hende, så vi kan få en tid idag  Bliver ved med at ringe til hende!

Anmeld

1. april 2012

Francisca

grinny skriver:

Har lige snakket med dyrlægen og hun siger vi skal se om det bliver værre, men ved bare ikke hvordan jeg skal se det på ham? Han bliver stadig ved med at prøve at tisse. 

Lige nu ligger han og slikker sig, men det gør katte vel også selvom de er syge? 

Syntes du hans adfærd er ændret?

Jo de slikker sig normalt så det skal du ikke bekymre dig om.

Hvor mange gange har han gået på kattebakken nu uden der er kommet noget? og er der stadig blod?

For ville tage afsted hvis det var mig. Ved godt det dobbelt tillæg men der mange timer til du kan få en tid imorgen og det sikkert ubehageligt for ham at han ikke kan komme på kattebakken.

Anmeld

1. april 2012

grinny

Francisca skriver:

Syntes du hans adfærd er ændret?

Jo de slikker sig normalt så det skal du ikke bekymre dig om.

Hvor mange gange har han gået på kattebakken nu uden der er kommet noget? og er der stadig blod?

For ville tage afsted hvis det var mig. Ved godt det dobbelt tillæg men der mange timer til du kan få en tid imorgen og det sikkert ubehageligt for ham at han ikke kan komme på kattebakken.

Hans adfærd er overhovedet ikke ændret.

Vi har "kun" set blod i hans urin 1 gang, men vi står der jo heller ikke hver eneste gang, han er der ude konstant og hvis vi tager ham derud prøver han også!

Vi tager afsted idag, lige så snart jeg får fat i hende igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.