Moderat for tidlig født!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

Kløver

Nettemor skriver:

Kan faktisk godt huske en tråd om din far. Jeg tror også jeg var en af dem der sagde at hvis han ikke kunne acceptere jeres valg og enten være en del af jeres liv eller ej så ville jeg droppe kontakten. Har han slet ikke forsøgt at forberede sig siden?

Ja hver gang Sebastian havde fået en flaske fik han ondt i maven et par dage. Og det syns jeg bare ikke var det værd. Vi skulle ikke noget jeg ikke selv synes jeg kunne have ham med til så synes ikke det var et problem. Men alle mente at han så ville blive umulig at få passet senere hen osv. Det er han ikke. Alle der har passet ham, hvad enten det er familie, dagpleje eller gæstedagpleje har sagt at han er et nemt og glad barn.

Der er så mange meninger og man skal jo gøre hvad man føler er det mest rigtige, tror mere man skal kunne begynde at kappe snoren lidt når de er over 1½-2 år hvis de slet ikke er blevet passet ude, men der er de fleste jo børn blevet passet, og kommet i dp eller vs

Puha der har været mange tråde om ham efterhånden tror jeg. Jeg har ikke hørt fra ham siden start dec, hvor han skrev min biologiske farmor var død, som jeg aldrig rigtig har haft kontakt med. Der var ingen imødekommelse, tværtimod, og efter at have sagt fra, fik jeg meget vredt og umodent brev fra hans kæreste/kone og gjorde jeg kun blev bekræftiget i mit valg. har intet ønske om at genoptage kontakt, og har intet hørt fra ham, hverken til jul, min, min mands eller min søns fødselsdag, eller til vores bryllup for 1½ mdr siden, som de godt kendte til. Jeg tror det er for det bedste, især når han ingen ønske har at imødekomme, men kun kan se egene behov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Kløver

twinboys skriver:

godt skrevet..

tak

Anmeld

1. april 2012

Nettemor

Maja84 skriver:

Der er så mange meninger og man skal jo gøre hvad man føler er det mest rigtige, tror mere man skal kunne begynde at kappe snoren lidt når de er over 1½-2 år hvis de slet ikke er blevet passet ude, men der er de fleste jo børn blevet passet, og kommet i dp eller vs

Puha der har været mange tråde om ham efterhånden tror jeg. Jeg har ikke hørt fra ham siden start dec, hvor han skrev min biologiske farmor var død, som jeg aldrig rigtig har haft kontakt med. Der var ingen imødekommelse, tværtimod, og efter at have sagt fra, fik jeg meget vredt og umodent brev fra hans kæreste/kone og gjorde jeg kun blev bekræftiget i mit valg. har intet ønske om at genoptage kontakt, og har intet hørt fra ham, hverken til jul, min, min mands eller min søns fødselsdag, eller til vores bryllup for 1½ mdr siden, som de godt kendte til. Jeg tror det er for det bedste, især når han ingen ønske har at imødekomme, men kun kan se egene behov

Så var det helt klart det rigtige valg du tog  Selv om det må ha været hårdt..

Anmeld

1. april 2012

Kløver

Nettemor skriver:

Så var det helt klart det rigtige valg du tog  Selv om det må ha været hårdt..

tusind tak, og det var helt klart det rigtige valg

Anmeld

1. april 2012

bullerbassen

Har selv en dreng ( tvillinger ) de er født uge 35+4 men store babyer.

Den dag idag har den ene lidt vanskeligheder , og går til psykolog med ham. Hvor han bliver testet. Har netop spurgt psykologen om den tidligere fødsel har betydning , har nemlig altid fået det modsatte af vide.

Anmeld

1. april 2012

Kløver

bullerbassen skriver:

Har selv en dreng ( tvillinger ) de er født uge 35+4 men store babyer.

Den dag idag har den ene lidt vanskeligheder , og går til psykolog med ham. Hvor han bliver testet. Har netop spurgt psykologen om den tidligere fødsel har betydning , har nemlig altid fået det modsatte af vide.

Det er sjovt for min gæstedp som lige har været på kursus sagde at ofte bliver de moderat for tidligtfødte overset i sundhedssystemet, og hurtigere glemt, for betydningen er jo ikke så stor, som den ofte er når det er meget for tidlig født, og de synes det er syndt man tager hensyn til alle børn og deres behov. håber psykologen kan hjælpe din søn

Anmeld

1. april 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Maja84 skriver:

Vores søn kom til verden 35+3 og er derfor præmature, men heldigvis i den gode ende. Nu hvor jeg nærmer mig termin, og har krydset datoen for hvornår vores søn kom til, begynder mange ting at vælte frem. Især da jeg efter indlæggelse, nu er kommet hjem på åben indlæggelse, pga svangerskabsforgiftning. Er i dag 35+5 så er allerede på bonusdag 2

Jeg må indrømme det kan være rigtig svært med et barn som er født for tidligt selvom det er i den sene ende. Oplever ofte folk ikke tager det i betragtning, for nu hvor vores søn er lidt over et år, ligner han jo alle andre børn på samme alder, størrelsesmæssigt.

De mange tanker omkring de ting man mistede, de ting man gik glip af, og de oplevelser der kom i forbindelsen med fødslen hænger ved, og fik helt genoplevelse af det hele, da jeg stod og igen skulle indlægges.

Det som også kan være svært er de usynlinge senfølger der kan være, selvom barnet kun er moderat for tidlig født, og den skepsis folk kommer med, for han har vel indtet de få uger ikke?????

Vores søn har indhentet rigtig meget, men der er stadig følger, feks er han sensitiv, og gæstedagplejen snakkede om der kunne være noget med hans balance, da han længe har gået og holdt ved, og godt kan give slip, men endnu ikke vil gå uden noget at holde ved. Der er mange småting, og det kan være en smule svært når folk kigger skævt til en, især dem som selv har oplevet for feks 20 år siden at få et barn før tid, hvor der da ingen problemer var, men der var opmærksomheden omkring det heller ikke, og min mor har feks senere kunne at feks min søster som kom for tidligt har haft nogle senfølger, og haft dem meget sent op i livet, selvom hun ikke var klar over det, og at det måske var derfor.

Jeg synes kun det må være i barnets interesse man tager hensyn, men hvorfor er det at folk skal være så skeptiske, eller synes man ikke har ret til at føle som man gør, omkring fødsel, senfølger osv, fordi, det er jo ikke noget, når barnet ikke er ekstremt for tidlig født...

hvad oplever i andre, der er da ingen tvivl om jeg er lykkelig for jeg ikke fik min søn i feks uge 29 men det gør da ikke situationen mindre trels, ligesom den gravide som er gået over tid, synes det er trels at gå og vente og vente og bare gerne vil have barnet ud, hvor jeg ville være lykkelig at have gået så langt, men det gør jo ikke situationen anderledes for den som oplever lige netop den situation.
Er som om man ikke må føle som man gør, hvis nogle oplever noget som er værre, for så skal man bare være glad for det ikke er en selv men så kan man jo altid finde nogle som har det værre end en selv, og ændrer jo ingenting

Blev lidt langt og ved ikke hvad jeg vil med indlægget, måske give min frustration over den manglende accept af børn og deres behov selvom de "kun" er moderat præmature

Min søn er født 36+1 og er derfor 6 dage for tidligt og 4 uger før termin. Spørg lige om folk har svært ved at forstå at så kort tid kan gøre noget! Ja det har de selvfølgelig. Og kan jeg også godt forstå, men ja det er så frustrerende, og føler mig så dum når jeg altid skal forklare at han er fortidlig født og derfor kan han ikke holde til så mange indtryk, mange mennesker, uro mm. og folk spørg nå hvor meget for tidligt kom han Og mig undskyldende kun 4 uger men bla bla bla og oplever altid at folk finder mig pylret og mærkelig at jeg passer lidt mere på ham.

Men det må man jo lærer at leve med, det er jo for min søn <3

Anmeld

1. april 2012

Kløver

sommerbarn<3 skriver:

Min søn er født 36+1 og er derfor 6 dage for tidligt og 4 uger før termin. Spørg lige om folk har svært ved at forstå at så kort tid kan gøre noget! Ja det har de selvfølgelig. Og kan jeg også godt forstå, men ja det er så frustrerende, og føler mig så dum når jeg altid skal forklare at han er fortidlig født og derfor kan han ikke holde til så mange indtryk, mange mennesker, uro mm. og folk spørg nå hvor meget for tidligt kom han Og mig undskyldende kun 4 uger men bla bla bla og oplever altid at folk finder mig pylret og mærkelig at jeg passer lidt mere på ham.

Men det må man jo lærer at leve med, det er jo for min søn <3

Ja det kan være svært, jeg har så også valgt at engang imellem må vi for vores søns skyld sære igennem. Vi oplever ofte når han får for mange sanseindtryk at det går ud over søvnen som i forvejen aldrig har været god, og det kan være rigtig svært. jeg synes bare det kan være trels og hårdt ved hver evig eneste komsammen at man skal forsvare sig selv, i stedet for at folk bare holder mund efter samme svar efter gang nr 500

Anmeld

1. april 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Maja84 skriver:

Ja det kan være svært, jeg har så også valgt at engang imellem må vi for vores søns skyld sære igennem. Vi oplever ofte når han får for mange sanseindtryk at det går ud over søvnen som i forvejen aldrig har været god, og det kan være rigtig svært. jeg synes bare det kan være trels og hårdt ved hver evig eneste komsammen at man skal forsvare sig selv, i stedet for at folk bare holder mund efter samme svar efter gang nr 500

Ja kender det alt for godt.

Min kæreste er taget alene til familiekomsammen idag, for vores søn skulle holde sin rytme og sove til middag, og det ville han ikke få lov til hvis vi tog ham med. Så ville bedsterne have stået med hovede nede i barnevognen og sagt han skal da ikke sove han skal være sammen med os osv. og gider hverken skulle forsvare mig selv eller ødelægge hans sovemønster, han har brug for hver dag har samme rytme ellers bliver han pylret, træt vil ikke sove og det er dagvis efter at reagtionen er der. Så vi blev hjemme og ved der bliver snakket om mig derhenne om hvor pylret jeg er, at jeg isolere ham at han bliver mærkelig osv. Men det må de selv om

Anmeld

1. april 2012

Kløver

sommerbarn<3 skriver:

EJbAlbliblivblivebliverklilid

Ja kender det alt for godt.

Min kæreste er taget alene til familiekomsammen idag, for vores søn skulle holde sin rytme og sove til middag, og det ville han ikke få lov til hvis vi tog ham med. Så ville bedsterne have stået med hovede nede i barnevognen og sagt han skal da ikke sove han skal være sammen med os osv. og gider hverken skulle forsvare mig selv eller ødelægge hans sovemønster, han har brug for hver dag har samme rytme ellers bliver han pylret, træt vil ikke sove og det er dagvis efter at reagtionen er der. Så vi blev hjemme og ved der bliver snakket om mig derhenne om hvor pylret jeg er, at jeg isolere ham at han bliver mærkelig osv. Men det må de selv om

EJ bliver lidt harm, for ja er jo klart dig der isolerer, når du tager hensyn til din søn, og de ikke respekterer hans sovetid. Hvad sker der for dem som bare ikke kan acceptere at barnet har sovetider, var måske lidt nemmere at have barnet med hvis folk kunne lade barnet sove i fred når barnet skal sove :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.