Jeg forstaar virkelig godt din skuffelse, jeg vil have haft det paa praecis samme maade som dig.
Men jeg tror virkelig ikke, din mor mener det saa alvorligt. Jeg tror slet ikke, hun er klar over, at det goer dig saa ked af det eller skuffet.
Maaske toer hun ikke glaede sig for meget paa forhaand. Maaske onsker hun heller ikke, at du skal det. Ikke fordi hun ikke vil have, du skal vaere glad. Men for at skaane dig, HVIS der skulle ske noget.
Det er ikke den rette maade at goere det paa, men det er den maade, din mor nok kender bedst. Maaske er hun bare ikke saa god til, at saette sig ind i andres situationer og folelser. Det goer hende absolut ikke til et skidt menneske.
Og ja, jeg tror da faktisk paa, at de bekymrede sig knap saa meget den gang. Naar jeg taenker paa min mormor, der fodte ude i marken mens hun arbejdede og saa lige holdte et par dage fri derefter for at tage den lille med ud og arbejde videre - og hun ELSKEDE sine born - tiderne var bare anderledes. Saadan vil vi jo aldrig goere i dag.....
Jeg mener ogsaa selv, at jeg bekymrer mig langt mere om min egen graviditet nu end min mor f.eks. gjorde, da hun var gravid, selvom hun er en fantastisk mor.
Du skriver, at du har et anstrengt forhold til din mor. Men har du evt. mulighed for at snakke med hende og fortaelle, at det goer dig ked af det, fordi du onsker hendes stotte frem for alt?
Jeg haaber det bedste for dig. Og onsker dig en fortsat god graviditet med din lille datter 

Anmeld