Vi har 20 mdr imellem vores, og jeg var meget af graviditeten med nr 2, plaget af anger. Barnet var planlagt, vi har hus, biler, 2 jobs, god økonomi og overskud, så alt var jo til at få nr 2...
Men da jeg blev ramt af slem kvalme først i graviditeten, fik jeg frygtelig dårlig samvittighed for min 1 årige. Alt det han lige pludselig skulle dele med en anden, og dele mig og hans far. Selvfølgelig var jeg også lykkelig under graviditeten, og jeg glædede mig. MEn jeg fik ofte dårlig samvittighed alligevel, og samvittigheden var der indtil lillesøster var et par uger gammel.
Da far tog på arbejde igen efter 14 dages barsel, gik storebror meget op i at passe lillesøster. Hvis jeg var på toilettet og den lille begyndte at græde, var storebror der straks med sut og forsøgte at trøste. Han var (og er stadig) stolt over hende, og alle skal se hans lillesøster. Han spurgte mere til lillesøster, end til far når han var på arbejde.
Nu bliver lillesøster snart 1 år, om 14 dage, og jeg fortryder hende ikke et sekund! Jeg fortryder at jeg har spildt så meget tid på at bekymre mig under graviditeten!
Storebror og lillesøster er uadskillelige, og de har virkelig et bånd allerede som jeg beundrer. For 2 aftener siden kunne vi bare ikke få lilesøster til at sove, hun har netop fået sin 8 og 9 tand på 1 gang og er virkelig forkølet. Kl 21 havde vi været oppe til hende 16 gange siden kl 19 hvor hun blev puttet uden problemer. Kl lidt over 21 har storebror et slemt marerid i sin seng, og han bliver trøstet og får lov til at komme ind og ligge i vores seng. Da lillesøster IGEN vågner lidt over 21, siger storebror: Lillesøster skal over og kramme med mig i mor og fars seng.
Skeptiske putter vi begge unger i vores seng, sætter tremmeseng i den ene side og 3 stole på den anden side, så ungerne ikke skal tumle ud. Allerede mens vi rigger til i mørket (for ikke at forstyrre for meget) begynder ungerne at sove, mens de ligger og deler min hovedpude.
Selvfølgelig er det den ene aften far og jeg falder i søvn på sofaerne! Vi har babyalarm på, men vi hører ikke et kvæk fra ungerne. Da vi vågner ved 2 tiden om natten og gør og færdige og lister i seng, ligger begge unger som engle på min hovedpude og sover sødt...