Spørgsmål om vitaminer, skal jeg blive ved med dem på trods?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Trine89

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg har også taget Gravitamin siden juni 2011. Lige pånær de to gange jeg har mistet. Der har jeg lige haft en kort pause fra dem..

Tak..

okey men altså den eneste grund der skulle være for ikke at gøre det er da at det godt kan gå hen og blive dyrt.. men jah.. 

Jeg tog gravitaminen fordi så kunne jeg nøjes med en pille, og jeg er ikke så god til det der med at sluge piller. så jeg skulle ikke have mere end højstnødvendigt at sluge.. hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Ka+Ma=Be

Frk-Lotusblomst skriver:

Hej piger..

Jeg har jo mistet to gange og her efter 2. gang stoppede jeg med vitaminpillerne fordi jeg ikke kunne overskue at huske dem! :/

Jeg er startet op på Gravitamin igen.
Mit spørgsmål er så, skal jeg egentlig fortsætte/igen begynde på GraviOmega og Kalk nu hvor jeg ikke længere er gravid, eller skal jeg først starte op på dem igen når jeg bliver gravid? Jeg spiser ikke meget fisk. Mælkeprodukter får jeg heller ikke nok af.
På forhånd tak. ?

Jeg synes du besvarer dit eget spørgsmål meget godt søde! Hvis du ikke får noget der er en kilde til kalk og omega3, så ville jeg tage det i pilleform

Og så krydser jeg fingre for en ny lille spire 

Anmeld

29. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Trine89 skriver:

okey men altså den eneste grund der skulle være for ikke at gøre det er da at det godt kan gå hen og blive dyrt.. men jah.. 

Jeg tog gravitaminen fordi så kunne jeg nøjes med en pille, og jeg er ikke så god til det der med at sluge piller. så jeg skulle ikke have mere end højstnødvendigt at sluge.. hihi

Det er det samme her. har rimelig mange pakker. haha, så har til længe..

Men spørgsmålet er egentlig mere om jeg også skal tage kalk og fiskeolie ved siden af. Om jeg skal blive ved med de to ting..
Jeg har været ualmindelig træt den sidste uge og mistænker lidt det er pga stoppet med dem..
Så kan ikke helt finde ud af om jeg skal tage dem igen. om det er nødvendigt..
Da jeg jo netop ikke får særlig meget fisk eller mælkeprodukter.

Anmeld

29. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Katte87 skriver:

Jeg synes du besvarer dit eget spørgsmål meget godt søde! Hvis du ikke får noget der er en kilde til kalk og omega3, så ville jeg tage det i pilleform

Og så krydser jeg fingre for en ny lille spire 

Det er jo også det. Ved jo egentlig godt at jeg burde tage dem. Men har levet uden hele mit liv selvom kosten angående det ikke er ændret.

Jeg kan bare mærke at jeg den sidste uge er blevet ualmindelig træt og ved ikke om det der med at starte, stoppe, starte og så igen stoppe på pillerne kan have en indvirkning på det. Og vil jo også gerne give en ny spire de bedste vilkår..

Så må jeg nok hellere bare starte op på dem igen..
Vil du sige jeg skal finde et bestemt mærke og blive ved med dem og så under en ny graviditet? eller må jeg godt tage nogle fakta vitaminer og skifte over til graviomega og gravikalk når jeg blvier gravid?
^^Måske er det underordnet, men vil bare gerne tage de forskellige produkter indenfor Gravi-produkterne under graviditet, selvom de er en smule dyre.

Tak søde.

Anmeld

29. marts 2012

Trine89

Frk-Lotusblomst skriver:

Det er det samme her. har rimelig mange pakker. haha, så har til længe..

Men spørgsmålet er egentlig mere om jeg også skal tage kalk og fiskeolie ved siden af. Om jeg skal blive ved med de to ting..
Jeg har været ualmindelig træt den sidste uge og mistænker lidt det er pga stoppet med dem..
Så kan ikke helt finde ud af om jeg skal tage dem igen. om det er nødvendigt..
Da jeg jo netop ikke får særlig meget fisk eller mælkeprodukter.

fiskeolien vil nok være god at tage, især hvis du ikke er god til at spise fisk. men kalk'en ved jeg ikke.. det har jeg aldrig haft behov for at tage. 

Anmeld

29. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Trine89 skriver:

fiskeolien vil nok være god at tage, især hvis du ikke er god til at spise fisk. men kalk'en ved jeg ikke.. det har jeg aldrig haft behov for at tage. 

Okay, jeg er blevet enig med mig selv om at jeg starter igen.

Nok bare på noget andet fiskeolie end Graviomega. Kalken tager jeg fordi jeg døjede med træthed og forstyrrelser med vægten pga d.vitamin mangel. Så skulle jeg tage Kalk-tabletter med d vitamin i. - stoppede så med dem men blev rådet under begge graviditeter til at starte igen pga tidligere diagnose.

Anmeld

29. marts 2012

Trine89

Frk-Lotusblomst skriver:

Okay, jeg er blevet enig med mig selv om at jeg starter igen.

Nok bare på noget andet fiskeolie end Graviomega. Kalken tager jeg fordi jeg døjede med træthed og forstyrrelser med vægten pga d.vitamin mangel. Så skulle jeg tage Kalk-tabletter med d vitamin i. - stoppede så med dem men blev rådet under begge graviditeter til at starte igen pga tidligere diagnose.

go for it..  

Jeg håber du kommer trætheden til livs  

Anmeld

29. marts 2012

Ka+Ma=Be

Frk-Lotusblomst skriver:

Det er jo også det. Ved jo egentlig godt at jeg burde tage dem. Men har levet uden hele mit liv selvom kosten angående det ikke er ændret.

Jeg kan bare mærke at jeg den sidste uge er blevet ualmindelig træt og ved ikke om det der med at starte, stoppe, starte og så igen stoppe på pillerne kan have en indvirkning på det. Og vil jo også gerne give en ny spire de bedste vilkår..

Så må jeg nok hellere bare starte op på dem igen..
Vil du sige jeg skal finde et bestemt mærke og blive ved med dem og så under en ny graviditet? eller må jeg godt tage nogle fakta vitaminer og skifte over til graviomega og gravikalk når jeg blvier gravid?
^^Måske er det underordnet, men vil bare gerne tage de forskellige produkter indenfor Gravi-produkterne under graviditet, selvom de er en smule dyre.

Tak søde.

Jeg forstår godt dine tanker Men jeg ville i hvert fald tage det, som jeg ved jeg mangler - hvis du forstår. Det kan sagtens have en indvirkning på din energi, hvis vitaminerne ikke er i balance.

Jeg tror det er uden betydning, hvilket mærke det er (i hvert fald når vi snakker pris). Kalk er kalk og sådan er det. Jeg ved dog, at det har betydning hvilke jernpiller man tager. Jeg tog selv aminojern under min graviditet, da doseringen er lavere end de fleste jernpiller og de optages lettere over cellemembranen. (Derfor effektive, men ikke lige så hård mave, som man ellers kan få af jern)

Så jeg tror sagtens at du kan skifte, hvis det er det du ønsker

Håber du forstod min smørre hehe

Anmeld

29. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Trine89 skriver:

go for it..  

Jeg håber du kommer trætheden til livs  

I'll do that.

Egentlig det ejg regnede med, men det kunne jo være der var nogle der ville råde mig til andet. Men nu gør ejg det.

TAK-... Jeg håber.. Det er mega belastende at gå og være så træt at det konstant svier i øjnene.. :/

Anmeld

29. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Jeg forstår godt dine tanker Men jeg ville i hvert fald tage det, som jeg ved jeg mangler - hvis du forstår. Det kan sagtens have en indvirkning på din energi, hvis vitaminerne ikke er i balance.

Jeg tror det er uden betydning, hvilket mærke det er (i hvert fald når vi snakker pris). Kalk er kalk og sådan er det. Jeg ved dog, at det har betydning hvilke jernpiller man tager. Jeg tog selv aminojern under min graviditet, da doseringen er lavere end de fleste jernpiller og de optages lettere over cellemembranen. (Derfor effektive, men ikke lige så hård mave, som man ellers kan få af jern)

Så jeg tror sagtens at du kan skifte, hvis det er det du ønsker

Håber du forstod min smørre hehe

Mange tak..
Jeg forstod.. HAr nemlig hørt det med jernen og vidste ikke liiiige om det var det samme med andre.
men jeg snupper bare de billige løsninger så fremt der er de doser i jeg er anbefalet af lægen tidligere og venter med gravi-produkter (pånær gravitamin) til der er bid igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.