mor:) skriver:
Hmm...tør jeg svare.
Jeg har stemt at jeg synes det er lidt ulækkert. Jeg har meget svært ved at forbinde disse to ting.
Det kan jeg sagtens forstå. Det ER jo heller ikke ligefrem alle og enhver der oplever det.... Og jeg tænker også, at selv hvis det skulle ske, at kroppen får en orgasme under en fødsel, så overdøves den måske af de samtidige smerter fra selve fødslen....
For mit eget vedkommende skete det under pressefasen, ved et af de sidste pres for at få hovedet ud. Og jeg var da også voldsomt meget i tvivl... Jeg kan bare tydeligt huske, at jeg følte det som noget helt andet, end hvad der ellers skete med min krop under fødslen.
Jeg var også først helt sikker på at det faktisk var en orgasme, da jeg senere oplevede det ved almindelige hyrdetimer 
Jeg forbinder heller ikke min fødsel med noget seksuelt, og det er heller ikke derfor der opstår en orgasme... Orgasmen opstår jo på grund af diverse stoffer, som kroppen udløser, og hvis noget rammes "rigtigt" samtidig, indvendig i skeden, ja, så tager kroppen jo over.
Altså, jeg ser ikke min fødselsorgasme som noget seksuelt, men som noget min krop gjorde uden "tilladelse" og uden en decideret optakt til det...
Det skete meget pludseligt, og varede ganske kort.. Som i et sekund eller 2 måske... Og altså ikke noget jeg hverken kunne starte eller stoppe.
Anmeld