Puha jeg synes det er svært at være mor for tiden! Jeg har en datter på 15 måneder, der altid har været meget tålmodig og glad, men det har ændret sig nu! Hun er meget svingende i humør, det ene øjeblik er hun super glad, det andet øjeblik smider hun sig på gulvet og skriger. Hvis ikke alt er som hun gerne vil, kaster hun sig ned.
Det skal siges at hun begynder at snakke mere og mere, vi er oppe på 8-9 ord, og hun er blevet meget bedre til at fortælle og vise hvad hun gerne vil have, men hvis vi ikke lige er enige, så starter hystaden. Jeg er meget i tvivl om hendes kraftige reaktion er fordi hun ikke føler vi forstår hvad hun vil, og bare super gerne vil kommuikere med os, eller om det er fordi hun bare ikke får hendes vilje.
Jeg er godt klar over at vi skal sætte grænse, og det gør vi også, men jeg synes bare ikke, man skal sige nej hver gang hun vil noget.
Puha det er en svær balance, for tror ikke hun forstår når man siger NEJ, for hun så bryder som sammen i disideret gråd, og er super ked af det, men man kan jo ikke heller ikke forklare hende, at mor ikke gider gå tur lige nu.
Er der andre der har oplevet ligende, og hvordan talkede I det? Skal vi bare lade hende have hende hysteriske anfald, og prøve at ignorere hende til hun bliver god igen, eller skal man trøste og prøve at distrehere hende?
Anmeld