Sagen er den at jeg er alene med mine to børn. Deres far og mig gik fra hinanden for 2½ år siden. Vores børn er 3 og 5 år. I ca 1½ år nu har han haft børne på weekend hveranden weekend, men deltager udover det ikke i deres liv. Han hjælper aldrig hvis jeg eller et af børnene er syg, og selv når han har ferie er han ikke interesseret i at have dem mere end hveranden weekend.
Jeg bor langt fra mine forældre og familie i det hele taget, der er ca 300 km. Og nu overvejer jeg meget kraftigt at flytte tilbage igen.
Jeg skal igang med uddannelse til sommer og har svært ved at forestille mig hvordan jeg skal kunne klare det når jeg ikke har en eneste at bede om hjælp, f.ex hvis jeg skal lave en opgave eller bare har brug for et lille hvil.
Indtil nu er jeg blevet boende tæt på deres far for at børnene kunne se ham så tit de ville, men det er han alligevel ikke interesseret i. Børnene ser stort set aldrig noget af deres fars familie, så det "eneste" de har heroppe er deres far.
Har ment at det var meget vigtigt med ham, men han er jo desværre ikke særlig interesseret i sine børn.
Hvis jeg flytter vil mine børn se deres mormor og morfar tit, og de vil få en mor der kan få en uddannelse.
Men så tænker jeg også, at hvis jeg flytter så er det jo på en måde min skyld at børnene aldrig får et tæt forhold til deres far. Det er han ikke interesseret i nu, men det kunne jo være det kom!
Hvad skal jeg gøre?
Er det fuldstændig uansvarligt af mig at flytte børnene 300 km fra deres far?
Er der nogen der har stået i en lignende situation, og hvad gjorde I??
Tak fordi I læste med så langt, og beklager det noget rodede indlæg
Anmeld