Omgivelsernes reaktion !? Gravid 44 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.860 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

Babymor 44

Jeg er gravid med mit 4. barn. Vi blev vældig overraskede, da det absolut ikke var planlagt, men har aftalt at fuldføre, og lade naturen gå sin gang Føler mig ABSOLUT ikke som de 44 år jeg er, er i god form og ung af sind

Har fået taget blodprøver, hcg-tallene ser fine ud og var osse fordoblet fra uge 6 til 7, skal til 1. blodprøve vedr. "nakkefold" i morgen (8+4) og til 1. lægeundersøgelse på mandag (9+1) - er vældig spændt Umiddelbart virker min læge glad på mine/vores vegne

MEN er nervøs for omgivelsernes kommentarer, vi har begge store børn fra hver vores første forhold, og tænker meget over hvad folk mon vil sige. Hader de der sårende kommentarer, fik dem osse ved sidste graviditet. SUK!

Hvordan skal vi få sagt det til venner, familie m.v.?? Gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

kimfrit

Jeg tror ikke helt man kan undgå en reaktion, men hvis i viser i er glade for jeres valg, så lad de andre om hvad de tænker

Jeg har selv en veninde med "gamle" forældre, og til at starte med synes jeg det var lidt mærkeligt, men de er bare super søde, så tænker ikke mere over at de er "ældre" end mine forældre

Anmeld

28. marts 2012

livhemdrup

Babymor 44 skriver:

Jeg er gravid med mit 4. barn. Vi blev vældig overraskede, da det absolut ikke var planlagt, men har aftalt at fuldføre, og lade naturen gå sin gang Føler mig ABSOLUT ikke som de 44 år jeg er, er i god form og ung af sind

Har fået taget blodprøver, hcg-tallene ser fine ud og var osse fordoblet fra uge 6 til 7, skal til 1. blodprøve vedr. "nakkefold" i morgen (8+4) og til 1. lægeundersøgelse på mandag (9+1) - er vældig spændt Umiddelbart virker min læge glad på mine/vores vegne

MEN er nervøs for omgivelsernes kommentarer, vi har begge store børn fra hver vores første forhold, og tænker meget over hvad folk mon vil sige. Hader de der sårende kommentarer, fik dem osse ved sidste graviditet. SUK!

Hvordan skal vi få sagt det til venner, familie m.v.?? Gode råd modtages med kyshånd

Kan godt forstå du ik kan lide de sårende kommentarer det er der ingen der kan. Men helt ærligt er det så ik lige meget hvad andre tænker så længe i selv ved det er den rigtige beslutning.

Tillykke med graviditeten

Anmeld

28. marts 2012

Camillos

Babymor 44 skriver:

sig til familie og venner i vil ha barnet, er glade for jeres beslutning, og at i virkelig ønsker det BARN! Længere er den ikke .. .. Og det er noget Pjat du er "for gammel til at få børn".. For var du for gammel, kunne du jo automatisk ikke blive gravid. 

Tillykke med graviditeten, det er så stort! 

Anmeld

28. marts 2012

MariaJ

Tillykke med baby på vej . Det vigtigste er jo at I selv ønsker barnet, og siden du er blevet gravid er du jo tydeligvis ikke for gammel. Folk synes så meget om alt muligt, så håber at du og I kan glæde jer over graviditeten og jeres fjerde barn uden at tage jer alt for nært hvad andre måtte synes.

Anmeld

28. marts 2012

Mor Til Oktober Børn

Babymor 44 skriver:

Først et kæmpe stort tillykke

Da vi fandt ud af at jeg var gravid med nummer 2, og skulle fortælle mine bedsteforældre det, som jeg vidste ville være imod det, sagde jeg til dem at hvis de skulle blive sure på mig over det jeg ville fortælle dem, kunne de vente med kommentarene til jeg var gået  Slut prut! Alt det negative gider jeg ikk høre på, folk kan glæde sig på vores vegne eller også kan de få lov til at holde de negative kommentare for dem selv, for man ved jo godt at når maven først vokser, er det ikk kun de vordene forældre der glæder sig

Anmeld

28. marts 2012

Bshizzle

Jeg vil gerne være ærlig at sige at jeg nok er en af dem som altid har sagt at det ikke er okay at få børn når man er fyldt de 40 år! 

MEN.. Dette er bare min holdning, da jeg ikke selv kan se mig selv som 40 år og gravid! 

Når det så er sagt.. Så er det op til en selv hvad de vælger.. Og hvis i har lyst til at bringe et nyt liv ind i familien, så skal i ha lov til det. 

Men i vil helt sikkert støde ind i nogle negative øjne eller kommentar. 

Ignorer dem.. Tá en snak med familien og overbevis dem om hvad i ønsker. 

Hold og lykke med graviditet.. Og Tillykke  

Anmeld

28. marts 2012

lio

40 er jo det nye "30" så 44 er ikke gammelt. Hvis i føler jeg friske så skal omverden nok også se jer som i føler.

Tillykke med graviditeten.

Anmeld

28. marts 2012

sarahjylland

Babymor 44 skriver:

Jeg kan godt forstå du frygter hvad folk vil sige.

I mit tilfælde ville jeg blive ret hys hvis du var direkte familie. Jeg havde en mor der VILLE have barn som 40årig. Det resulterede i at min lillesøster er vokset op uden vores mor. Hun har en reserve mor som faren fandt kort efter, men min mors krop kunne ganske enkelt ikke klare en graviditet i hendes alder og døde 1 uge efter fødsel.

Jeg er derfor nu selv rædselsslagen i en alder af 31 at skulle føde, godt nok for anden gang men tanken om at jeg kolapser noget tid efter er i mig endnu. Og gik til psykolog efter min fødsel med Mikkel i 2008.

Kunne aldrig selv finde på at få børn i den alder. Har en veninde som er 24 hvor forældrene er 65 og 70 nu, og hun siger selv at de har aldrig kunne det forældre i den "normale" forældre alder kan, og de føler sig for gamle til deres barnebarn og vil helst ikke have hende. Mikkels oldemor er 80 og kan heller ikke passe ham sp jeg kan sagten se, på tords af de 10års mellemrum, hvad de mener når de føler sig for gamle til småbørn.

Husk at det ikke er en opsang men bare min erfaring omkring det at være "gammel mor"

Anmeld

28. marts 2012

netdaddy

Hul i hvad andre tænker, føler og gør - det er deres sag, ikke jeres.

Du skriver at I begge har store børn fra tidligere forhold - hvad gør det forkert at I ønsker et FÆLLES barn? Absolut intet....!

At du er 44 gør dig jo tydeligvis ikke ufrugtbar, og så er det da bare at gå efter glæden ved en lille ny.
Du er jo nok klar over de risici der er forbundet med en graviditet i en lidt højere alder, men derfor bliver nok også fulgt lidt nøjere af sundhedssystemet.

Men husk - bare fordi du er gravid i en højere alder end normen, så gør det dig ikke til en dårligere forælder, eller et dårligere menneske.

Tillykke med graviditeten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.