Jeg ville vælge det fra... Jeg kan simpelthen ikke amgte opgaven som mor til et barn med så svære vanskeligheder.. Jeg ville synes det var synd for barnet da jeg højst sandsynligt ville blive nødt til at sætte det på institution når/ hvis jeg havde andre børn..Har kendskab til nogle institutioner og forældre til børn med svage vaneskeligheder der forsømmer dem.
Det gør mig lidt trist, for føler ikke et sådan barn har mindre værdi, eller skal fratages retten til livet, men jeg blvier nødt til at lytte til mit hjerte og mavefornemmelse..
Jeg har AL respekt for dem, der ikke vælger barnet fra. Synes det er flot at de kan magte det. <3
Når alt dette så er sagt, så har min kærestes familien en svær leversygdom. Man skal på et sen tidspunkt, omkring 40 års alderen have en transplantation fordi leveren producerer et stof der gør at man får ledegigt og han blive meget dårlig. Sygdommen bryder først sent ud...Og derfor har man jo en amsse gode år og når man så får leveren og hvis alt går til held kan man sagtens leve et normalt liv bagefter, dog med en del piller og kontroller.
Det er en såkaldt genfejl. Hvis vi valgte at få lavet en test om barnet i maven havde en sådan genfejl ville vi have det alligevel. Derfor vælger vi også, ikke at få noget at vide om det. Ligesom vi ikke ved om min kæreste bærer genet..
Det er et svært emne du ahr bragt op, men et emne der er godt at have afklaret.
Anmeld