Syg baby - want it or not ...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2012

Camillos

1234567890 skriver:

Hvis i fandt ud af at dit barn i maven var mongol eller havde en sygdom hvor han/hun ville vaere afhaengerig af dig hele hendes/hans liv, ville i saa beholde det eller ville i faa en abort ?

Børn med DS er dejlige mennesker, ligesom handicappede. Men jeg ville personligt ikke have et barn med DS, hvis jeg havde mulighed for at vælge fra. Der er for mange mobbere, blikke, besværligheder, instutitioner, pædagoger der skal være omkring børnene hele deres liv. Hvis jeg fik en hjerneskade og skulle sidde i kørestol, savlede vildt eller andet, ville jeg hellere have en kugle for panden end at leve. Derfor kan jeg heller ikke sende et sygt barn til verden. 

Hvis det viser sig jeg får en NF som er fin og barnet er handicappet alligevel, vil jeg altid elske det og kæmpe for at det får det godt...

Men når det er muligt at vælge en sådan skæbne fra vil jeg gøre det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

Maja_4000

Tror det er rigtig svært at svare på når man ikke har stået i situationen .. Men nej , tror ikke jeg ville beholde det ..

Anmeld

27. marts 2012

B&J

det ville jeg ikke kunne, men har stor respekt for de mennesker der vælger at beholde barnet og passe det osv....

Anmeld

27. marts 2012

MorTil4<3

1234567890 skriver:

Hvis i fandt ud af at dit barn i maven var mongol eller havde en sygdom hvor han/hun ville vaere afhaengerig af dig hele hendes/hans liv, ville i saa beholde det eller ville i faa en abort ?

her er vi heldigvis enige, vi vil ikke byde et barn et liv som handikappet

så nej, her er det bestemt nej det vil vi ikk

Anmeld

27. marts 2012

L&V

1234567890 skriver:

For mig kommer det an på livskvalitet og hvis det er en sygdom hvor man stadig kan ha en hvis livskvalitet ja så ville jeg få det

Anmeld

27. marts 2012

Kofoed.

Dawns vil jeg ikke have et problem med, men muskelsvind, ingen lille hjerne eller sådan vil jeg ikke kunne klare som tingene er.

Anmeld

27. marts 2012

DLM

Nej det ville jeg ikke...

Anmeld

27. marts 2012

S.Maria

Jeg har stemt ja til og få en abort. Jeg ville ikke med god samvittighed kunne sætte et barn til verden hvis jeg vidste det var syg og var afhængig af hjælp resten af livet, det vil jeg simpelthen ikke byde et barn.

Anmeld

27. marts 2012

Clisolka

Nej, det ville jeg ikke kunne, men al respekt for dem der kan 

Anmeld

27. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Jeg ville vælge det fra... Jeg kan simpelthen ikke amgte opgaven som mor til et barn med så svære vanskeligheder.. Jeg ville synes det var synd for barnet da jeg højst sandsynligt ville blive nødt til at sætte det på institution når/ hvis jeg havde andre børn..Har kendskab til nogle institutioner og forældre til børn med svage vaneskeligheder der forsømmer dem.

Det gør mig lidt trist, for føler ikke et sådan barn har mindre værdi, eller skal fratages retten til livet, men jeg blvier nødt til at lytte til mit hjerte og mavefornemmelse..

Jeg har AL respekt for dem, der ikke vælger barnet fra. Synes det er flot at de kan magte det. <3

Når alt dette så er sagt, så har min kærestes familien en svær leversygdom. Man skal på et sen tidspunkt, omkring 40 års alderen have en transplantation fordi leveren producerer et stof der gør at man får ledegigt og han blive meget dårlig. Sygdommen bryder først sent ud...Og derfor har man jo en amsse gode år og når man så får leveren og hvis alt går til held kan man sagtens leve et normalt liv bagefter, dog med en del piller og kontroller.
Det er en såkaldt genfejl. Hvis vi valgte at få lavet en test om barnet i maven havde en sådan genfejl ville vi have det alligevel. Derfor vælger vi også, ikke at få noget at vide om det. Ligesom vi ikke ved om min kæreste bærer genet..

Det er et svært emne du ahr bragt op, men et emne der er godt at have afklaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.