Syg baby - want it or not ...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: laes tekst

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.403 visninger
28 svar
0 synes godt om
27. marts 2012

Gravid2012

Hvis i fandt ud af at dit barn i maven var mongol eller havde en sygdom hvor han/hun ville vaere afhaengerig af dig hele hendes/hans liv, ville i saa beholde det eller ville i faa en abort ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

Mutti2B

1234567890 skriver:

Hvis i fandt ud af at dit barn i maven var mongol eller havde en sygdom hvor han/hun ville vaere afhaengerig af dig hele hendes/hans liv, ville i saa beholde det eller ville i faa en abort ?

Hvad er det vi svarer ja eller nej til? Dit første eller andet spørgsmål

Anmeld

27. marts 2012

Peanut

Mit umiddelbare svar er: Nej, jeg ville ikke beholde det.

Ville synes det var synd at byde barnet sådan et liv.

Anmeld

27. marts 2012

Gravid2012

Mutti2B skriver:

Hvad er det vi svarer ja eller nej til? Dit første eller andet spørgsmål

hov Ville i beholde babyen ?

Anmeld

27. marts 2012

Fam. Madsen

ja det ville jeg det barn er ikke mindre værd end de andre børn jeg havde og er lavet med lige så meget kærlighed så selvfølgelig ville jeg beholde det 

Anmeld

27. marts 2012

Sujan

Det er godt nok et svært emne.

Personligt er jeg meget i tvivl. For synes mongoler og andre med handicap er dejlige mennesker som jeg ikke synes vi skal være foruden. Jeg ville synes verden var et trist sted uden dem. Og hvem er herre over, hvem der bliver valgt til og fra.

Men ville være meget i tvivl, hvis jeg selv en dag stod i situationen. Ville jeg kunne opfylde dette barns behov. Kan jeg give det et godt liv. Alt efter, hvilket handicap det er barnet har, så vil det få et liv med mange svære tider. Derudover skal man også som forældre "opgive" en masse ting. Så synes det er så svært.

Men stemmer at jeg ikke vil få barnet, da jeg ved at faren ikke vil have det, hvis det er og det er jo en fælles beslutning.

Anmeld

27. marts 2012

TbCp

Nej jeg ville ikke beholde det.
Nu har vi fået et sygt barn og selvom jeg elsker min søn meget meget højt, så havde jeg valgt fra hvis jeg havde vidst hvad vi skulle igennem.

Anmeld

27. marts 2012

TeamRocket

Min venindes barn havde ds og hertil hørte dårligt hjerte og dårligt imun forsvar, at se alt det dette lille barn skulle igennem, se hvor stærk og skøn han var, hvor meget han kæmpede for en plads i livet, og så se ham tabe kampen til sidst, det gjorde simpelthen for ondt. Jeg ville ikke kunne få det barn. Det ville jeg ikke byde et barn, at skulle igennem alt det blot for mit egoistiske ønske om at få et barn. Men fik jeg et barn med f.eks ds, så vil min kærlighed til det barn være lige så stor som til de to andre. Giver det mening ? Det lød bedre inde i mit hovede.

Anmeld

27. marts 2012

LR85

Det kan man jo ikke bare stemme om. Det kommer jo an på alder, ens overskud og lign. 

Jeg ville, men min mand ville ikke

Anmeld

27. marts 2012

Fenja09

Hvis det var mit første barn og jeg fik af vide at det ville være mongol, så ville jeg højest sandsynligt ikke have valgt det fra. Var det derimod helt hjerneskadet og skulle leve sit liv i en kørestol og ikke kunne nyde livet og gøre ting på egen hånd, så ville jeg have valgt det fra.

Idag ville jeg under alle omstændigheder vælge det fra pga min datter, der ville gå alt for meget tid fra hende og til det syge barn. Selvom det ville være svært at få en abort, så ville jeg tænke på det barn/børn jeg har i forvejen.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.