hvilken vuggevise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

LinLin

Kay skriver:

det er en super god bog vi bruger den meget i den vuggestue jeg arbejder i

Det gør vi også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Pige2009

Kay skriver:

jeg er heller ik religiøs.... og kunne slet ikke forestille mig at synge salmer... alle de sange der er blevet forslået der er religiøse er heler ik kommet med på listen...

Hvorfor egentligt ikke?

Anmeld

28. marts 2012

Kay

Baagøe skriver:

Hvorfor egentligt ikke?

fordi flere i min familie er religiøse og jeg har lavet et bevist valg om at jeg ikke er det...

kommer i kirken ved specielle ting... som barnedåb bryllup og begravelse... hvis jeg er inviteret og meget ønsket... men ellers er religion noget jeg holder på afstand...

Anmeld

29. marts 2012

celkt

nu vil jeg ikke læse alle siderne igennem,  - vil bare lige fortælle hvad jeg har brugt/bruger nu... sådan for inspirationens skyld... hehe

Jeg er ikke den store tilhænger af de gængse vuggeviser. Jeg mener, de er da meget søde, men der er ikke noget der betyder noget for mig. Og jeg ville gerne have det var noget ret unikt, noget mine unger og jeg har sammen. Så med mine to store børn valgte jeg den gamle sang 'Lul-lul, rokken går', primært fordi jeg elsker historie og det er et stykke dansk historie den beskriver. Og så er den meget harmonisk, der er to vers om far og to vers om mor, og så er den meget gentagene med omkvædene, hvilket giver ro. Jeg tror jeg har sunget den en million gange...

Men lillesøster syntes jeg der skulle noget nyt til, - jeg var blevet ældre, og hvor de to store børn ligesom hører sammen, syntes jeg at ida skulle have noget, der var hendes. Og det kom helt af sig selv at jeg valgte godnatsangen fra marypoppins. Uden tekst, jeg nynner den bare, men den er fantastisk. Igen, meget simpel melodi med mange gentagelser der luller hjernen i søvn... Jeg kan stadigvæk synge min datter på 15 mnd i søvn i mine arme, hvis hun er hysterisk, med den lille melodi...

Anmeld

29. marts 2012

Kay

celkt skriver:

nu vil jeg ikke læse alle siderne igennem,  - vil bare lige fortælle hvad jeg har brugt/bruger nu... sådan for inspirationens skyld... hehe

Jeg er ikke den store tilhænger af de gængse vuggeviser. Jeg mener, de er da meget søde, men der er ikke noget der betyder noget for mig. Og jeg ville gerne have det var noget ret unikt, noget mine unger og jeg har sammen. Så med mine to store børn valgte jeg den gamle sang 'Lul-lul, rokken går', primært fordi jeg elsker historie og det er et stykke dansk historie den beskriver. Og så er den meget harmonisk, der er to vers om far og to vers om mor, og så er den meget gentagene med omkvædene, hvilket giver ro. Jeg tror jeg har sunget den en million gange...

Men lillesøster syntes jeg der skulle noget nyt til, - jeg var blevet ældre, og hvor de to store børn ligesom hører sammen, syntes jeg at ida skulle have noget, der var hendes. Og det kom helt af sig selv at jeg valgte godnatsangen fra marypoppins. Uden tekst, jeg nynner den bare, men den er fantastisk. Igen, meget simpel melodi med mange gentagelser der luller hjernen i søvn... Jeg kan stadigvæk synge min datter på 15 mnd i søvn i mine arme, hvis hun er hysterisk, med den lille melodi...

dejligt med en lille historie

Anmeld

29. marts 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg synger:
Lilleblob (1. vers)
Lille Peter Ederkop
Abekatten det var dig
Lilleblob (2. vars)
Lilleblob (1. vers)

Og så godnat..

-Blob er delt op, pga jeg ikke kunne huske 2. vers da jeg startede med at synge den, og jeg har stadig ikke fået 3. vers til at hænge fast på huskeren

Anmeld

29. marts 2012

Kay

LouiseVous skriver:

Jeg synger:
Lilleblob (1. vers)
Lille Peter Ederkop
Abekatten det var dig
Lilleblob (2. vars)
Lilleblob (1. vers)

Og så godnat..

-Blob er delt op, pga jeg ikke kunne huske 2. vers da jeg startede med at synge den, og jeg har stadig ikke fået 3. vers til at hænge fast på huskeren

lå og ville synge lille blob i går da vi var gået i seng... og troede bestemt jeg ville kunne huske den... men men men... effter de 2 første linjer måtte jeg udskifte nogle ord med HMMM HMMM og 2 værs var helt væk

så nu skal den printes ud og lige på natbordet

Anmeld

29. marts 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Kay skriver:

lå og ville synge lille blob i går da vi var gået i seng... og troede bestemt jeg ville kunne huske den... men men men... effter de 2 første linjer måtte jeg udskifte nogle ord med HMMM HMMM og 2 værs var helt væk

så nu skal den printes ud og lige på natbordet

Sådan

Smiler.. Før vi flyttede havde jeg den fulde sang, blor med navnet Blob skiftet ud med Astrid, liggende i soveværelset. Nu er den væk, så jeg tager den lidt på må og få, har dog fået helt styr på både 1. og 2. vers

Anmeld

29. marts 2012

Kay

LouiseVous skriver:

Sådan

Smiler.. Før vi flyttede havde jeg den fulde sang, blor med navnet Blob skiftet ud med Astrid, liggende i soveværelset. Nu er den væk, så jeg tager den lidt på må og få, har dog fået helt styr på både 1. og 2. vers

hihi jeg håber jeg en dag lærer den uden ad

Anmeld

29. marts 2012

Sille10

Vi synger "under stjernerne på himlen" med Tommy Seebach/Rasmus Seebach...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.