Spørgsmål ang jm/lægebesøg :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2012

pemiro

Team Putte skriver:

Måske jeg bare bliver vejet fordi jeg er lidt små-kvabset i det fra starten og de vil være sikre på jeg ik ender på +30 kg

Jeg har også godt tænkt om dwt er forsi eg er lidt spinkel.. For bliver heller ikke tjekket for vand i kroppen, deres kommentar er bare: det kan vi jo tydeligt se du ikke har (på trods af jeg har bukser og bluse på :/ )

Men de ved vel hvad de laver heeh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Jeg har også godt tænkt om dwt er forsi eg er lidt spinkel.. For bliver heller ikke tjekket for vand i kroppen, deres kommentar er bare: det kan vi jo tydeligt se du ikke har (på trods af jeg har bukser og bluse på :/ )

Men de ved vel hvad de laver heeh

Måske der er noget om det

Jeg bliver heller ik checket for vand i kroppen, men jeg er blevet spurgt om jeg har problemer med det til mit 2. lægebesøg her for en uges tid siden. De behøver heller ik kontrollere lige det, jeg kan fint selv fortælle dem at jeg har lidt vand i benene efter en lang dag på fusserne

Anmeld

27. marts 2012

pemiro

Team Putte skriver:

Måske der er noget om det

Jeg bliver heller ik checket for vand i kroppen, men jeg er blevet spurgt om jeg har problemer med det til mit 2. lægebesøg her for en uges tid siden. De behøver heller ik kontrollere lige det, jeg kan fint selv fortælle dem at jeg har lidt vand i benene efter en lang dag på fusserne

Hvordan ved man egentligt om man har vand i kroppen?

Anmeld

27. marts 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Hvordan ved man egentligt om man har vand i kroppen?

Jeg kan mærke mine ben er spændte omkring anklerne og 10-15 cm op om aftenen hvis jeg har gået meget. Og så har jeg uro i benene om natten hvis jeg ik lige husker at få slappet af med benene oppe når jeg har opdaget de er spændte.

Ved ik helt med resten af kroppen, men har hørt noget om at folk tager voldsomt på og hæver op på ganske kort tid og uden nogen fornuftig forklaring.. Giver det mening?

Anmeld

27. marts 2012

pemiro

Team Putte skriver:

Jeg kan mærke mine ben er spændte omkring anklerne og 10-15 cm op om aftenen hvis jeg har gået meget. Og så har jeg uro i benene om natten hvis jeg ik lige husker at få slappet af med benene oppe når jeg har opdaget de er spændte.

Ved ik helt med resten af kroppen, men har hørt noget om at folk tager voldsomt på og hæver op på ganske kort tid og uden nogen fornuftig forklaring.. Giver det mening?

Det gav meget god mening.. Så tror jeg ikke eg har noget vand i kroppen endnu... 7-9-13

Anmeld

27. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er først blevet vejet her da jeg var til mit andet lægetjek i uge 25+3. Næste gang jeg ska til JM i uge 29, ska jeg vist også vejes. 

I min første graviditet fik jeg vist aldrig rigtig noget vægt skøn ved JM! Vi vidste dog fra en 3 d scaning i uge 28 at baby nok ik lige ville blive den største, ved fødslen. At hun så kom i uge 34 og vejede 1940g viste sig jo så at holde stik. Da vi nåede hendes termins dato vejede hun 2300g og det var det vi ca havde forventet udfra scnaning. 

Ang vand i kroppen, så ka du hvis du trykker med en finger på huden, se at du laver et Hvidt aftryk, hvor der lige gå et par sek inden huden ser normal ud igen, se om du har vand i kroppen. ( gir det mening ) og ellers vil jeg sige at du slet ik er i tvivl, hvis du pludselig få meget vand i kroppen. Dine hænder og fødder svulmer op og bliver tykke. Vh stine

Anmeld

27. marts 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Det gav meget god mening.. Så tror jeg ikke eg har noget vand i kroppen endnu... 7-9-13

Anmeld

27. marts 2012

lio

Jeg er blevet tilbudt at blive vejet ved alle besøg hos jm og læge.

da jeg var til jm i fredags spurget jeg til babys vægt og hun gættede omkring 1.000 g. men lover et bedre skøn næste gang. (13. april) 

Anmeld

27. marts 2012

L&V

pemiro skriver:

Hej alle..

Vil lige høre hvornår læge og jm begynder at vurderer bebses vægt? 

Og så kom jeg til at tænke på, om man burde blive vejet ved læge og jm besøg?

Håber nogle kan svatr

Kiggede lige i vandrejournalen og der er første skøn fra uge 28
Jeg blev vejet ved jm enkelte gange ellers gjorde jeg det hjemme det er nemmest da det er den vægt jeg er vand til at veje mig på

Anmeld

27. marts 2012

pemiro

Laijona Äiti skriver:

Jeg er blevet tilbudt at blive vejet ved alle besøg hos jm og læge.

da jeg var til jm i fredags spurget jeg til babys vægt og hun gættede omkring 1.000 g. men lover et bedre skøn næste gang. (13. april) 

Hvor langt er du nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.