Økologi - hvad syntes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

Steph_Laurits

Skriver lige en fælles tak til Jer der har stemt og svaret!

I er simpelthen GULD værd - TUSIND tak for Jeres gode og meget brugbare svar

Folk er velkommen til at svare løs endnu - jeg "gør det hele op" onsdag aften, så der er masser af tid endnu for dem der ikke har deltaget hvis det har interesse. Jo flere jo bedre!

Af hjertet tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

4xGreve

FrkZier skriver:

jeg har stemt jeg er ligeglad med økologi, fordi jeg er jo ikke imod det - jeg gider bare ikke selv bruge penge på det

Må melde mig enig her...

Anmeld

26. marts 2012

Chris86

Har hørt en skidt ting om økologi (mider i bær pga. de ik blir sprøjtet), men vi køber lidt økologisk.. alt efter pris og sådan... Men ALTID økologisk mælk og æg (hvis ik datoen er heeelt øv)...

Anmeld

26. marts 2012

Røverdatter

StephanieJ skriver:

Hej Piger.

Vi har på min skole, i denne uge et projekt om økologi - og vil i den forbindelse høre om I vil hjælpe med at komme med Jeres meninger omkring økologi.

Er I for eller imod økologi?

Har I en skepsis overfor økologi?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Kom gerne med begrundelse

På forhånd tak

Jeg er stor fortaler for økologi 

Vi køber alt herhjemme økologisk. Vores mad/kost er det som kommer først. Altså næstefter vores søn, selvfølgelig Vi handler i 'vores' helsekost, "Naturkost" i Odense.

Økologi gør råvarerne bedre, og det meste af det som ikke er økologisk er sprøjtet med alt muligt og faktisk er der også noget der indeholder giftstoffer.

For os er mad = god kvalitet. De to ting hører sammen herhjemme. Om det så koster 5 kr. eller 20 kr. mere end det ikke-økologiske så giver vi bare det. Derfor køber vi helst heller ikke masseproducerede varer.

og så synes vi at alt økologisk smager 100 gange bedre end det som ikke er.

Anmeld

26. marts 2012

lion

Jeg er for økologi fordi det er bedre for miljø.

Men jeg køber det ikke synes det er for dyrt

Anmeld

26. marts 2012

sarahb

Min mand købet altid økologisk mælk, men ellers køber vi ikk økologisk.
Økologi er helt fint for mig, men ikk noget jeg går videre op i.

Anmeld

26. marts 2012

Steph_Laurits

Er der nogen af Jer der har trykket "Imod økologi" der vil fortælle hvorfor?

Det ville nemlig være godt at kunne få med hvorfor nogen er imod

Anmeld

26. marts 2012

Michalala

Jeg har stemt for økologi, fordi jeg syntes det er vigtigt at passe på naturen og vores rene drikkevand, som mange andre europæiske lande ikke er så heldige at have.

Jeg køber selv en del økologisk hvis prisen ikke er for høj ifht. de normale priser. På nogle ting har jeg dog svært ved at finde ud af hvad der er bedst. Fx æg. Har økologiske høns det bedre end frilands høns? Og mælk - danske køer går meget på græs, så er ikke sikker på at "økologiske" køer har det så meget bedre. Men de spiser selvfølgelig foder der ikke er sprøjtet i samme grad. Og tror også det kan være bedre at købe en dansk agurk end en udenlandsk øko agurk, da de ikke har de samme regler i udlandet. Men har ikke undersøgt det til bunds.

Køber dog sjældent økologiske plejeprodukter. Her køber jeg heller neutral e.l.

Anmeld

26. marts 2012

Mettemus

Jeg har stemt "for" - hvis vi havde økonomi til det købte jeg hellere end gerne 100% økologisk. Det er så desværre ikke tilfældet. Vi køber dog altid økologisk mælk, æg, gulerødder, tørrede abrikoser og helst også frugt.

For mig er dyrevelfærd vigtigt i forhold til mad, og jeg vil helst købe dansk kød. Det kan være svært at finde dansk oksekød, og så springer jeg det hellere over.

I forhold til økologi har jeg et enkelt kritikpunkt: debatten er ofte lidt unuanceret. Fx er der en grund til at almindelige landmænd sprøjter deres afgrøder - for at undgå svamp, sygdomme og mider. Når de økologiske landmænd ikke må bruge de samme skrappe sprøjemidler er de nødt til at køre i marken oftere = de udleder meget mere CO2 end almindelige landmænd, der kan nøjes med at sprøjte en enkelt gang.

Dermed ikke sagt at jeg ikke er for økologi - der er bare også en anden side af sagen, som vi ikke altid får lov til at se

Anmeld

26. marts 2012

Kloster

Hej.

Jeg har stemt, jeg er For økologi. Jeg har desværre bare ikke råd til det.

Det er ikke så længe siden, jeg fik øjnene op for øko og har herefter undersøgt butikkerne i "mit" område, for at konstatere, at vi slet ikke kan få råd til at købe økologi. Desværre...

Vi er 5 pers, hvor af de 4 af os, spiser som voksne. Det er dyrt at leve i forvejen... Desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.