Økologi - hvad syntes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad syntes du om økologi?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.231 visninger
25 svar
1 synes godt om
26. marts 2012

Steph_Laurits

Hej Piger.

Vi har på min skole, i denne uge et projekt om økologi - og vil i den forbindelse høre om I vil hjælpe med at komme med Jeres meninger omkring økologi.

Er I for eller imod økologi?

Har I en skepsis overfor økologi?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Kom gerne med begrundelse

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

Team Putte

StephanieJ skriver:

Hej Piger.

Vi har på min skole, i denne uge et projekt om økologi - og vil i den forbindelse høre om I vil hjælpe med at komme med Jeres meninger omkring økologi.

Hvorfor/hvorfor ikke?

På forhånd tak

Klart FOR økologi

Vi skal passe på naturen og på oz selv så jo mere økologi jo bedre

Derimod synes jeg tit det er for dyrt at leve udelukkende økologisk. Synes oz tit at især pålæg er nogle mærkelige blandinger. Spegepølse med soltørrede tomater og pastinak? Hvad blev der lige af en ganske alm. spegepølse som ungerne oz gider spise? Tilmed synes jeg tit frugt og grønt er mindre frisk end ikke-økologiske. Selvfølgelig fordi de ik er sprøjtede men tænker oz at grundet prisen ligger varerne ofte det længere i butikken før de bliver købt/skiftet ud. Det er lidt skidt

Anmeld

26. marts 2012

B&J

jeg er værken for eller imod.. jeg køber aldrig Økologi men hvis der ikke er andet jamen så køber jeg det eller jeg køber det der er billigst

Anmeld

26. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt blankt! Men det er nu ik fordi jeg ik har en holdning til økologi! 

Vi køber nogle ting økologisk, andre ting ik! Feks så køber vi altid æg, mælk, gullerøder økologisk, men næsten aldrig kød da det er latterligt dyrt! Men syntes nu at økologisk smager bedre og også derfor vi ik bruger sprøjtegift i vores drivhus og have! Vh stine

Anmeld

26. marts 2012

FrkZier

StephanieJ skriver:

Hej Piger.

Hvorfor/hvorfor ikke?

På forhånd tak

jeg har stemt jeg er ligeglad med økologi, fordi jeg er jo ikke imod det - jeg gider bare ikke selv bruge penge på det

Anmeld

26. marts 2012

Lone Jakobsen

jeg er klart for økologi.

er sikker på at det er vejen mod en renere jord.

dog vil jeg sige at priserne skal meget længere ned før jeg overvejer at skifte til økologisk mad. vores madbudget er simpelthen alt for stort til at vi kan ændrer det til økologisk.

Anmeld

26. marts 2012

L&V

StephanieJ skriver:

Hej Piger.

Hvorfor/hvorfor ikke?

På forhånd tak

Jeg har stemt at jeg er ligeglad, jeg syntes det er dyrt også er holdbarheden ik særlig go, i know det er fordi der er kemi i alt det andet at det holder bedre.. Også vil jeg slet ik gi penge for øko creme shampoo osv da det jo alligevel ik er 100% øko da det ikke er samme krav til det

Anmeld

26. marts 2012

132319

Jeg er 100% for økologi og hvis jeg havde råd, så levede vi udelukket økologisk.

Der er madvarer som jeg simpelthen bare ikke køber hvis jeg ikke kan finde dem økologisk, herunder bla. mælkeprodukter og æg.

Frugt og grønt køber jeg stort set også kun økologisk og det samme gælder mel, sukker, gær osv.

Kød er desværre for dyrt men det er også efterhånden noget nær det eneste jeg ikke køber.

For mig handler det om miljøet men i særdeles høj grad også hvad jeg putter i hovedet på mig selv og mine børn. Selv vingummibamserne herhjemme er økologiske men de smager altså også bare bedre

Anmeld

26. marts 2012

Kay

jeg køber økologiske gullerødder fordi de smager bedst... men ellers kan jeg ikke smage forskel... så ser ingen grund til at bruge en masse penge på det....

(ved jeg kan recikere at blive slagtet for den udtalelse da der er mange der har mange grunde til at købe det...)

Anmeld

26. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg er for økologi.

Det eneste, vi spiser herhjemme, som ikke er økologisk, er kød.

Det betyder meget for mig, at mine børn ikke bliver fyldte med diverse giftstoffer, når det ikke er nødvendigt, plus jeg ser det som vores fælles ansvar at passe på naturen.

Derudover køber jeg altid både økologisk og fairtrade kaffe og bananer, da jeg på den måde kan gøre mit til at højne de plukkeres arbejdsforhold.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.