mødregrupper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2009

Katjaro

Min mødregruppe var for så vidt okay, men den gik i sig selv igen, da børnene omkring 5 måneders alderen.

Jeg havde så min netmødregruppe, som stadigvæk til dels fungerer (nu mest netbaseret da vi næsten alle er flyttet fra Kbh nu) her 4,5 år efter.

Jeg håber da på at komme i en god mødregruppe, og håber da at finde en måske to piger som jeg svinger godt med.

hilsen Katja 34+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2009

Balderson

agnieszka skriver:

har ikke været i mødregruppe da det er slet ikke noget for mig..det drejer sig næsten altid om hvems barn er størreste,udvikler sig hurtigst osv

Hvordan ved du hvordan der forgår i en mødregruppe, hvis du ikke har været i en?

Du har jo ikke noget at samligne med.... Så er det jo bare udfra hvad du måske har hørt andre sige, og det kan man jo ikke bruge til noget...

Anmeld

5. april 2009

Balderson

Jeg elsker min mødregruppe.. Vi er 7 tøser og hvor vi hygger når vi er sammen.. Selvfølgelig snakker vi om vores børn, vi elsker alle vores små guldklumper, men jeg har nu aldrig oplevet at det er for at samligne børnene imellem, hvem der vejer mest af ungerne, hvem der udvikler sig hurtigst osv...

Der er nogle der er 2 gangs. fødende og andre er 1. gangs fødende og hvor er det dejligt for vi bruger hinanden.. Der er da ting som jeg ikke altid lige ved hvordan jeg skal takle og spørger skam gerne dem der har prøvet det før... Finder det super at vi udveksler erfaring og hjælper hinanden..

Vi snakker rigtig meget om alt muligt andet end vores børn, for det har vi kvinder bare brug for og det er jo skønt...

Vi mødes hver 14 dag, og ja nogle af dem ser jeg faktisk hver uge, idet vi igen går til de samme ting med vores børn, såsom sang og musik, babysvømning, legestue osv...

Aldermæssig ligger vi fra 25 og op til 32 år og det har i vores gruppe ingen betydning hvor gammel man er....

Vi skal efterhåneden alle i gruppen begynde at arbejde igen, men vi har allerede aftalt at vi vil mødes 1 gang om mdr.. Og os der endnu ikke er begyndt på arbejde mødes så stadigvæk hver 14 dage indtil vi alle er i arbejde.. Og jeg er slet ikke i tvivl, at vi også fremover mødes...

Anmeld

6. april 2009

A.

Balderson skriver:

Hvordan ved du hvordan der forgår i en mødregruppe, hvis du ikke har været i en?

Du har jo ikke noget at samligne med.... Så er det jo bare udfra hvad du måske har hørt andre sige, og det kan man jo ikke bruge til noget...

ja læs hvad jeg har skrev.. at jeg kender mange som oplever det derfor vil jeg ikke være i en mødregruppe

Anmeld

6. april 2009

Leneur

Da jeg først har termin til september kan jeg jo selvsagt ikke vide på forhånd hvordan den mødregruppe vil fungere men jeg er indstillet på at give det en chance da det ku' være rart at møde ligestillede så at sige og jeg håber at det bliver en god gruppe men hvis jeg ikke føler mig tilpas der og det hele udarter sig til en "hvem er den bedste mor med mest overskud- konkurrence" ja så farvel til den. For det skal være en gruppe hvor man kan være 100 % sig selv og være ærlig i hvis man lige synes at den bette er træls en dag uden at få et stempel som dårlig mor på ryggen. Alt er jo ikke rosenrødt.

Anmeld

6. april 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Nu kan jeg se, at mange skriver at mødregruppen bliver en konkurrence om børnene , det perfekte hjem og hvad man serverer, - der tror jeg faktisk lige man skal prøve at vende den lidt...

Jeg (og min mand) elsker at lave lækker mad, og det må gerne tage laaaang tid. Dette har ikke noget at gøre med at jeg skal prale eller gøre det bedre end andre, det er bare noget JEG nyder og min mødregruppe har altid elsket at komme hos mig, - ligesom jeg elsker at komme hos de dem.
Min mand er uddannet kok og tjener, og har bare et specielt servicegen (en arbejdsskade?) , ergo, når folk kommer hos os bliver de budt noget at drikke indenfor 5 min, der er tænkt over menuen osv... Det nyder vores gæster, og min mødregruppe heldigvis, i stedet for at se det som en konkurrence eller noget andet. - for det er det ikke.

Vi er meget forskellige, og står i vidt forskellige situationer i min mødregruppe. Da vi fik vores søn holdt min mand barsel de første 4 måneder, hvilket jo var fantastisk, og selvfølgelig gjorde, at der var lidt mere tid og måske? overskud hjemme hos os. En anden pige, (som er blevet min meget nære veninde) blev gravid umiddelbart efter fødslen af sit første barn (som var i mødregruppen) , hos hende var overskuddet noget mindre, - det samme med tiden her bagefter. Her hjælper vi så hinanden allesamen...
Der har i min mødregruppe aldrig været nogen forventning om at værtinden skulle/skal stå klar med det store bord, - ofte har vi sammen bagt en hurtig gang kvik boller, og det er da super hyggeligt. -Men omvendt har det også været helt okay, og ja vi har stor nydt ,når nogen har lavet noget ekstra lækkert, og det skal der fandme også være plads til !

Summa sumarum, jeg tror man skal passe på med altid at dømme hvorfor nogen gør som de gør... Vi laver lækker mad hjemme hos os, om det så er vinklubben, familien, kollegaerne eller mødregruppen der kommer på besøg
- det gør vi fordi VI nyder det... - og det sættes der heldigvis pris på...

Line.

Anmeld

6. april 2009

Challe13

SØS skriver:

Nu kan jeg se, at mange skriver at mødregruppen bliver en konkurrence om børnene , det perfekte hjem og hvad man serverer, - der tror jeg faktisk lige man skal prøve at vende den lidt...

Jeg (og min mand) elsker at lave lækker mad, og det må gerne tage laaaang tid. Dette har ikke noget at gøre med at jeg skal prale eller gøre det bedre end andre, det er bare noget JEG nyder og min mødregruppe har altid elsket at komme hos mig, - ligesom jeg elsker at komme hos de dem.
Min mand er uddannet kok og tjener, og har bare et specielt servicegen (en arbejdsskade?) , ergo, når folk kommer hos os bliver de budt noget at drikke indenfor 5 min, der er tænkt over menuen osv... Det nyder vores gæster, og min mødregruppe heldigvis, i stedet for at se det som en konkurrence eller noget andet. - for det er det ikke.

Vi er meget forskellige, og står i vidt forskellige situationer i min mødregruppe. Da vi fik vores søn holdt min mand barsel de første 4 måneder, hvilket jo var fantastisk, og selvfølgelig gjorde, at der var lidt mere tid og måske? overskud hjemme hos os. En anden pige, (som er blevet min meget nære veninde) blev gravid umiddelbart efter fødslen af sit første barn (som var i mødregruppen) , hos hende var overskuddet noget mindre, - det samme med tiden her bagefter. Her hjælper vi så hinanden allesamen...
Der har i min mødregruppe aldrig været nogen forventning om at værtinden skulle/skal stå klar med det store bord, - ofte har vi sammen bagt en hurtig gang kvik boller, og det er da super hyggeligt. -Men omvendt har det også været helt okay, og ja vi har stor nydt ,når nogen har lavet noget ekstra lækkert, og det skal der fandme også være plads til !

Summa sumarum, jeg tror man skal passe på med altid at dømme hvorfor nogen gør som de gør... Vi laver lækker mad hjemme hos os, om det så er vinklubben, familien, kollegaerne eller mødregruppen der kommer på besøg
- det gør vi fordi VI nyder det... - og det sættes der heldigvis pris på...

Line.

det var så heller ikke det emnet startede med... det var egentlig at få andres oplevelser af mødre grupper og om andre har følt sig nødsaget til at stoppe eller har haft andre problemer.
hilsen
Challe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.