Nu kan jeg se, at mange skriver at mødregruppen bliver en konkurrence om børnene , det perfekte hjem og hvad man serverer, - der tror jeg faktisk lige man skal prøve at vende den lidt...
Jeg (og min mand) elsker at lave lækker mad, og det må gerne tage laaaang tid. Dette har ikke noget at gøre med at jeg skal prale eller gøre det bedre end andre, det er bare noget JEG nyder og min mødregruppe har altid elsket at komme hos mig, - ligesom jeg elsker at komme hos de dem.
Min mand er uddannet kok og tjener, og har bare et specielt servicegen (en arbejdsskade?) , ergo, når folk kommer hos os bliver de budt noget at drikke indenfor 5 min, der er tænkt over menuen osv... Det nyder vores gæster, og min mødregruppe heldigvis, i stedet for at se det som en konkurrence eller noget andet. - for det er det ikke.
Vi er meget forskellige, og står i vidt forskellige situationer i min mødregruppe. Da vi fik vores søn holdt min mand barsel de første 4 måneder, hvilket jo var fantastisk, og selvfølgelig gjorde, at der var lidt mere tid og måske? overskud hjemme hos os. En anden pige, (som er blevet min meget nære veninde) blev gravid umiddelbart efter fødslen af sit første barn (som var i mødregruppen) , hos hende var overskuddet noget mindre, - det samme med tiden her bagefter. Her hjælper vi så hinanden allesamen...
Der har i min mødregruppe aldrig været nogen forventning om at værtinden skulle/skal stå klar med det store bord, - ofte har vi sammen bagt en hurtig gang kvik boller, og det er da super hyggeligt. -Men omvendt har det også været helt okay, og ja vi har stor nydt ,når nogen har lavet noget ekstra lækkert, og det skal der fandme også være plads til !
Summa sumarum, jeg tror man skal passe på med altid at dømme hvorfor nogen gør som de gør... Vi laver lækker mad hjemme hos os, om det så er vinklubben, familien, kollegaerne eller mødregruppen der kommer på besøg
- det gør vi fordi VI nyder det... - og det sættes der heldigvis pris på...
Line.
Anmeld