mødregrupper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.932 visninger
26 svar
0 synes godt om
4. april 2009

Challe13

Er mødre grupper altid lyserøde at komme i??
Nogen der har erfaringer fra grupper der ikke fungerede, man ikke følte sig tilpas/ følte man havde andet til fælles end børnene??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2009

Diana...

Hmm det har jeg hørt om mange der ikke har været tilfreds med, men man kan ønske at komme i en anden gruppe.

Knus

Anmeld

4. april 2009

frk Jensen

Jeg startede i samme gruppe som min veninde. vi var 6 til at starte med Den ene dukkede så aldrig op, fint så var vi jo 5 det var også passende. Vi havde så været sammen et par gange og det var rigtig hyggeligt.. Så meldte de to ældre sig fra da de ikke havde overskudet til det..Helt fint med os. så nu er vi tre unge tøser tilbage og vi hygger os rigtig. vi tager i svømmehallen med ungerne og tager ud og shopper. Tror at vores lille gruppe vil fungere i mange år..
Vi har meget tilfælles da vi er nogenlunde jævnaldrende, og vi snakker om alt mellem himmel og jord.

Anmeld

4. april 2009

Miamaja

jeg EEEEElsker min modregruppe!!! ja helt vildt eelsker jeg den for vi passer alle vildt godt sammen bl.a fordi vi alle er aabne og glade og stille og rolige. intet snobberi! DET er saa dejligt. vi er vel hele 9 stk saa det er meget heldigt vi alle kan sammen saa godt.

vi er enormt gode til at vaere der for hinanden og tilbyde hjaelp iform af pasning eller ligefrem at faa mad bragt til doren naar der er sygdom eller en lige har fodt. det synes jeg er stort folk har overskud til i vores gruppe.

men forst og fremmest handler gruppen om born, det er jo det der har bragt os sammen og saa det at vaere mor, men ogsaa kone/kaereste og familie. en gang om maaneden tager vi dog ud, kun os mamaer paa restaurant og faar os en friaften uden mand og born

hende der startede vores gruppe forlod dog gruppen da hun ikke synes hun selv fungerede i den eller var utilfreds, folte sig udenfor saa det har varet det eneste der ikke fungerede.

Anmeld

4. april 2009

A.

har ikke været i mødregruppe da det er slet ikke noget for mig..det drejer sig næsten altid om hvems barn er størreste,udvikler sig hurtigst osv

Anmeld

4. april 2009

Challe13

Diana... skriver:

Hmm det har jeg hørt om mange der ikke har været tilfreds med, men man kan ønske at komme i en anden gruppe.

Knus

bare ikke ude i udkanten af kommuner...

Anmeld

4. april 2009

Challe13

agnieszka skriver:

har ikke været i mødregruppe da det er slet ikke noget for mig..det drejer sig næsten altid om hvems barn er størreste,udvikler sig hurtigst osv

derfor overvejer jeg også at stoppe.... for jeg føler ikke at jeg hører hjemme i gruppen, alt for forskellige, føler ikke der altid er forståelse feks. for at jeg var igennem kejsersnit, at mit barn ikke har sovet særlig meget, selvom jeg har gjort alt hvad jeg kunne,,,. men skal derimod høre på at andres bare sover tre fire timer i streg m.m.
så tak for opbakningen via dine ord

Anmeld

4. april 2009

Kvindemin

agnieszka skriver:

Så tror jeg du har fået en forkert indflydelse på en mødregruppe.
SIkkert er der mange af disse grupper, desværre.
Men mindst lige så mange gode da

Anmeld

4. april 2009

A.

Chritinap skriver:

Så tror jeg du har fået en forkert indflydelse på en mødregruppe.
SIkkert er der mange af disse grupper, desværre.
Men mindst lige så mange gode da

man findes sikker også gode mødregruppe det er jeg slet ikke i tvivl

Anmeld

4. april 2009

Mumto3

Jeg har været i mødregruppe to gange, med 3. barn gad jeg ikke prøve mere.

Den første var ren katastrofe. Der var specielt en pige som konstant og hele tiden kritiserede os andre. Alt var galt, det tøj min søn havde på, hvor tit jeg ammede, den måde jeg lagde ham til at sove på osv. Selvom vi andre i gruppen godt kunne gennemskue at det var hendes egen usikkerhed der gjorde at hun havde behov for at hævde sig på vores bekostning, så endte vores mødregruppe alligevel med at gå i opløsning efter et par måneder.

Min anden mødregruppe var lidt bedre, men vi var alle 2.gangs mødre og de andre havde stadig deres fantastisk mødregrupper fra første barn, og derfor havde de ikke så meget tid til denne mødregruppe. Derudover havde vi alle en mere fast mening om hvordan tingene skulle gøres, fordi vi havde erfaringer fra først barn. Så det løb også relativt hurtigt ud i sandet.

Som sagt 3.gang gad jeg ikke prøve igen.

Jeg har oplevet at der nærmest blev set mærkelig på en, når jeg fortalte at jeg ikke elskede min mødregruppe særlig højt. Det var som om det var MIG der var noget i vejen med, for mødregrupper er j o bare dejlige......, men jeg tror nu mere det var konstationen af folk der var sat sammen end det var mig... hvis I forstår hvad ejg mener.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.